Gå til innhold

Hva feiler kjæresten min?

Anbefalte innlegg

Gjest xbellax

Du hører sannsynligvis ikke på folk som ber deg komme deg bort fra denne figuren uansett, og for alt jeg vet er det allerede for sent til at et brudd lar seg gjøre uten at du må skifte navn og flytte til Kautokaine for å drive med reinsdyr.

Du skal være klar over en ting: Han er nå ekstremt fokusert på kropp og sitt ytre. Hvordan tror du denne mannen blir den dagen han ødelegger skulderen på treninga og ikke får trent på noen måneder? Hvordan tror du han reagerer når han etter omfattende steroidbruk går av for godt? Jeg vet du ikke bruker ordet "omfattende" om hans bruk - men dersom han konkurrerer innen kroppsbygging er hans bruk av steroider, med 100 % sikkerhet, omfattende.

Jeg har litt erfaring med denne typen miljøer, og det er ofte en spesiell type mennesker som faller for bodybuilding. Du kan ikke lykkes dersom du ikke er kontrollfreak. Idretten dreier seg om kontroll. 24 timer i døgnet. Ok, så klarer de fleste å fungere normalt, og mange bruker treninga, kostholdet og alt som følger med, på en positiv måte, og for å få ut denne siden av seg selv - men din kjæreste er åpenbart ikke blant disse, og det gjør at din beskrivelse av situasjonen får ham til å høres spesielt farlig ut. En mann du beskriver som særdeles ustabil også mens han er på steroider, vil bli så utrolig mye verre den dagen han gir seg. Det er da problemene kommer - spesielt dersom han må legge opp før tiden, noe som ikke er uvanlig innen en gren med spesielt høy skadefrekvens.

Det er den dagen skulderen ryker og han helt eller delvis forfaller du skal frykte, for når han er på steroidene (eller kun har opphold på et par måneder) fungerer alt, både kroppslig og psykisk. Den dagen han går av blir det dårlig med testosteron til hjernen, og da kommer depresjonene, impotens - og verst av alt for denne mannen: Et markant kroppslig forfall. Han mister kontrollen han hadde, og som han sannsynligvis lever på, noe som igjen eskalerer den uungåelige psykiske nedturen som følge av manglende medikamenter.

Du høres forresten ut som ei jeg kjente. Typen hennes, innenfor det samme miljøet, var kokos han også, alle visste det. Hun endte til slutt opp såpass skambanka at han ble bura inn for drapsforsøk, men han ga seg ikke. Etter flere år med et helvete uten like reddet hun seg ut av det ved hjelp av det samme miljøet. Hun ble sammen med en man ikke kødder med, og som sørget for at eksen ikke turte annet enn å holde seg unna, noe han erfarte på brutal måte med lovnader om mer.

Store deler av dette miljøet er en eksplosjonsklar peis, og du leker med ilden.

Og du får aldri denne mannen til å søke hjelp. Han ser ikke på sidene du beskriver som feil.

Jaja. Jeg tviler på at jeg har skrevet et eneste ord du ikke allerede visste. ;)

Nordmenn ser ut til å heve seg i verdenstoppen på to områder. Det ene er langrenn. Det andre er i å kverke partnerne våre.

På en soleklar tredjeplass, sannsynligvis før alpint - også en gren vi hevder oss i, stiller vi sterkt i grenen "kvinner som tror de kan forandre sine menn". ;)

Fantastisk bra skrevet SDD, godt å se deg igjen.

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Ja, i perioder gjør han det.

Jeg sitter og lurer på hva som skal til for å få deg til å våkne. Jeg er litt redd for at jo mer folk maser på deg, jo staere blir du.

Liker du å lese? Kanskje det kan være en innfallsvinkel. Kim Småge har skrevet en krimroman fra idrettsmiljø. Der beskrives blant annet virkningen av anabole steroider. Men det er ikke hovedfokus på det, så du kan kose deg med boken uten å føle at noen sitter med en moralsk pekfinger mot deg.

Du hører sannsynligvis ikke på folk som ber deg komme deg bort fra denne figuren uansett, og for alt jeg vet er det allerede for sent til at et brudd lar seg gjøre uten at du må skifte navn og flytte til Kautokaine for å drive med reinsdyr.

Du skal være klar over en ting: Han er nå ekstremt fokusert på kropp og sitt ytre. Hvordan tror du denne mannen blir den dagen han ødelegger skulderen på treninga og ikke får trent på noen måneder? Hvordan tror du han reagerer når han etter omfattende steroidbruk går av for godt? Jeg vet du ikke bruker ordet "omfattende" om hans bruk - men dersom han konkurrerer innen kroppsbygging er hans bruk av steroider, med 100 % sikkerhet, omfattende.

Jeg har litt erfaring med denne typen miljøer, og det er ofte en spesiell type mennesker som faller for bodybuilding. Du kan ikke lykkes dersom du ikke er kontrollfreak. Idretten dreier seg om kontroll. 24 timer i døgnet. Ok, så klarer de fleste å fungere normalt, og mange bruker treninga, kostholdet og alt som følger med, på en positiv måte, og for å få ut denne siden av seg selv - men din kjæreste er åpenbart ikke blant disse, og det gjør at din beskrivelse av situasjonen får ham til å høres spesielt farlig ut. En mann du beskriver som særdeles ustabil også mens han er på steroider, vil bli så utrolig mye verre den dagen han gir seg. Det er da problemene kommer - spesielt dersom han må legge opp før tiden, noe som ikke er uvanlig innen en gren med spesielt høy skadefrekvens.

Det er den dagen skulderen ryker og han helt eller delvis forfaller du skal frykte, for når han er på steroidene (eller kun har opphold på et par måneder) fungerer alt, både kroppslig og psykisk. Den dagen han går av blir det dårlig med testosteron til hjernen, og da kommer depresjonene, impotens - og verst av alt for denne mannen: Et markant kroppslig forfall. Han mister kontrollen han hadde, og som han sannsynligvis lever på, noe som igjen eskalerer den uungåelige psykiske nedturen som følge av manglende medikamenter.

Du høres forresten ut som ei jeg kjente. Typen hennes, innenfor det samme miljøet, var kokos han også, alle visste det. Hun endte til slutt opp såpass skambanka at han ble bura inn for drapsforsøk, men han ga seg ikke. Etter flere år med et helvete uten like reddet hun seg ut av det ved hjelp av det samme miljøet. Hun ble sammen med en man ikke kødder med, og som sørget for at eksen ikke turte annet enn å holde seg unna, noe han erfarte på brutal måte med lovnader om mer.

Store deler av dette miljøet er en eksplosjonsklar peis, og du leker med ilden.

Og du får aldri denne mannen til å søke hjelp. Han ser ikke på sidene du beskriver som feil.

Jaja. Jeg tviler på at jeg har skrevet et eneste ord du ikke allerede visste. ;)

Nordmenn ser ut til å heve seg i verdenstoppen på to områder. Det ene er langrenn. Det andre er i å kverke partnerne våre.

På en soleklar tredjeplass, sannsynligvis før alpint - også en gren vi hevder oss i, stiller vi sterkt i grenen "kvinner som tror de kan forandre sine menn". ;)

Godt sagt, SDD. Som så ofte ellers :)

• 1 måned senere...
Gjest En oppdatering bare

ShitDiddelidoo har et veldig viktig poeng!

Her burde alle varselklokker ringe både høyt og tydelig!

Og allikevel hevder du at han er "verdens kjekkeste og snilleste mann"?

Kjære deg. I beste mening vil jeg bare råde deg til å komme deg bort fortest mulig!

Det er ikke normalt at han skal kontrollere hvem du skal være sammen med, og til og med hva du spiser! Dessuten er et vel helt umulig i lengden å forholde seg til en person som er så uberegnelig og ustabil.

Selvom det ikke er vold i forholdet ennå, så er det med stor sannsynlighet bare et tidsspørsmål. Dere har jo vært sammen i kun 5 måneder, og det pleier ofte å ta litt tid før mannen evt tyr til fysisk vold.

Før den tid vil han gjerne ha brukt tiden godt for å underkue og manipulere, så han vet at han har et godt tak på deg før han går over grensen og bruker fysisk vold.

Henvender meg under denne tråden for å fortelle at du fikk rett.. Jeg syntes han var vanskelig å ha med å gjøre for 2 mndr siden, men nå som han er gått av steroidene er han et levende mareritt, og jeg hater å se at han bare blir verre.

Selvtilliten er på bånn, han har perioder han sover hele tiden og andre perioder han ikke får sove i det hele tatt. Han har begynt å trøste seg med div. rusmidler som vi hadde klart å kutte ut i fellesskap. Og verst av alt: UANSETT hva faen jeg sier blir det tolket negativt. Sier jeg at han hadde på seg en stilig genser, kan du være 100% sikker på at han oppfatter meg som ironisk og blir fornærmet flere timer etterpå.

Sjalusien er ikke blitt noe bedre, og har gått så langt at han er overbevist om at jeg har vært utro, uten at han har noen som helst grunn til å tro det.

MEN, jeg skylder han å ikke gi oss opp så lett. Det positive med han er nemlig at han selv ser hvor sykt han oppfører seg til tider. Han uttrykker redsel for "hva som egentlig skjer med hodet hans" osv. Lurer derfor på om å ta en tur til legen kunne vært en ide hvis jeg får dratt han med meg dit.

Jeg har nesten vært fristet til å be han begynne med steroidene igjen, men vil ikke gjøre det heller når han har klart å gå av. Synes det er veldig trist å se selvtilliten hans bli helt borte. Han er VELDIG muskuløs enda til tross for at han ikke har trent på 2-3 mndr, men i hans hode er han "liten og bleikfeit", og det nytter ikke hva jeg sier heller. Føler meg temmelig maktesløs her jeg sitter, for vi krangler nå på 3. uka på grunn av at han tror jeg mener noe annet enn jeg gjør, at jeg egentlig ikke er glad i han, men bare er ute etter å lure han osv osv osv.

Henvender meg her i et siste håp om å få noen gode råd om hva jeg kan gjøre, ellers ser jeg ingen annen løsning enn å gi opp mannen i mitt liv (med eller uten muskler :P)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...