Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Spurte tidligere om imovane kan ha forårsaket en merkelig opplevelse jeg hadde, en slags hallusinasjon tror jeg. Fikk svar fra nhd at det ikke var en bivirkning, men ajaja sier det kan være en bivirkning, og at den kan ha oppstått plutselig selv om jeg mange ganger har brukt imovane uten å oppleve noe sånt, tror jeg. Eller kan alt jeg har opplevd av "psykoselignende" symptomer skyldes imovane? Husker jo ikke nå om jeg tok det eller ikke før jeg har hatt sånne symptomer.

Saken er at jeg har fått alt for lite søvn i det siste, og jeg trenger virkelig å sove, men nå tør jeg ikke ta imovane. Noe annet jeg kan gjøre for å få sove i kveld/natt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328903-idiotisk-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sort som natta

bruker selv imovane og er fornøyd med det,men hvis du opplever (mulige) bivirkninger er det jo noe anna.

har du noen andre "beroligende" tabl du kan bruke?vallergan,atarax,phenergan,eller AD som tolvon og remeron? Alt dette kan hjelpe på søvn.

2 timer søvn over lenger periode tror jeg faktisk jeg kunne ha fått hallusinasjoner av i seg selv,så søvn er VIKTIG!! Du kan evt be legen om Stilnoct som også virker på innsovning,men den sitter ikke i særlig lenge,hvis oppvåkning er problemet.

Lykke til,håper du får en god natt med nok søvn!!

Gjest ajaja

Felleskatalogen sier at det kan være en sjelden bivirkning, ikke jeg. Jeg har aldri brukt Imovane, så svaret er ikke gitt på bakgrunn av egenerfaring.

Svaret om at man selv etter tidligere bruk av et preparat kan oppleve bivirkninger ved bruk igjen er derimot selvopplevd på flere medikamenter.

Felleskatalogen sier at det kan være en sjelden bivirkning, ikke jeg. Jeg har aldri brukt Imovane, så svaret er ikke gitt på bakgrunn av egenerfaring.

Svaret om at man selv etter tidligere bruk av et preparat kan oppleve bivirkninger ved bruk igjen er derimot selvopplevd på flere medikamenter.

Var vel litt unøyaktig når jeg referte svaret.

bruker selv imovane og er fornøyd med det,men hvis du opplever (mulige) bivirkninger er det jo noe anna.

har du noen andre "beroligende" tabl du kan bruke?vallergan,atarax,phenergan,eller AD som tolvon og remeron? Alt dette kan hjelpe på søvn.

2 timer søvn over lenger periode tror jeg faktisk jeg kunne ha fått hallusinasjoner av i seg selv,så søvn er VIKTIG!! Du kan evt be legen om Stilnoct som også virker på innsovning,men den sitter ikke i særlig lenge,hvis oppvåkning er problemet.

Lykke til,håper du får en god natt med nok søvn!!

Har ikke noen av de medisinene. Men må jo prøve å få sove allikevel. Søvn må jeg jo ha.

Annonse

Jeg får hallusinasjoner/synsforstyrrelser nesten hver gang jeg tar imovane, zopiklone(innsovingspiller) det er ganske vanlig.

Er ikke farlig, en må prøve lukke øynene til en sovner, åpner en dem før en sovner er hallusinasjonene i gang.

Jeg har aldri opplevd det på kvelden etter at jeg har tatt imovane, dette skjedde på dagtid, lenge etter at virkningen var ute av kroppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...