Gjest Pårørende Skrevet 15. mai 2009 Skrevet 15. mai 2009 Blackouts, svimmelhet, "passing out"/sovne. Er dette vanlig om man kombinerer alkohol med litium? Bør man unngå alkohol mens man bruker dette medikamentet? 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 15. mai 2009 Skrevet 15. mai 2009 "Blackouts, svimmelhet, "passing out"/sovne" er VELDIG vanlig på alkohol, når en har drukket for mye. Litium har ikke noe med det å gjøre. Det er uproblematisk å drikke alkohol på litium, men en bør drikke ekstra vann, noe en uansett bør på litium. 0 Siter
Gjest mien Skrevet 15. mai 2009 Skrevet 15. mai 2009 Sikkert mange forskjellige efaringer på dette. Selv merket jeg at jeg tålte veldig mye mer alkohol enn det som er normalt for meg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. mai 2009 Skrevet 15. mai 2009 Som andre sier: Det er ikke kombinasjonen som er problemet. Her er problemet kort og godt for mye alkohol. 0 Siter
Gjest Pårørende Skrevet 15. mai 2009 Skrevet 15. mai 2009 Som andre sier: Det er ikke kombinasjonen som er problemet. Her er problemet kort og godt for mye alkohol. Nei, problemet er ikke for mye alkohol, dette gjaldt 1 glass vin. Jeg burde poengtert dette tydeligere beklager. 0 Siter
Gjest Pårørende Skrevet 15. mai 2009 Skrevet 15. mai 2009 "Blackouts, svimmelhet, "passing out"/sovne" er VELDIG vanlig på alkohol, når en har drukket for mye. Litium har ikke noe med det å gjøre. Det er uproblematisk å drikke alkohol på litium, men en bør drikke ekstra vann, noe en uansett bør på litium. Beklager jeg burde poengtert dette tydeligere, dette gjaldt et glass vin. Vedk. har hele tiden (mens hun går på litium) drukket mye vann. Men dette gjaldt altså et glass vin. 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 15. mai 2009 Skrevet 15. mai 2009 Beklager jeg burde poengtert dette tydeligere, dette gjaldt et glass vin. Vedk. har hele tiden (mens hun går på litium) drukket mye vann. Men dette gjaldt altså et glass vin. har nok ikke noe med litiumen å gjøre nei! 0 Siter
Orio Skrevet 15. mai 2009 Skrevet 15. mai 2009 Nei, problemet er ikke for mye alkohol, dette gjaldt 1 glass vin. Jeg burde poengtert dette tydeligere beklager. Er andre medisiner med i bildet? Alkohol kan jo virke veldig forskjellig ut fra dagsform, om man har sovet lite, spist lite, stressa mye etc. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.