Gå til innhold

Skillevegg i fostersekk

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne på 27

Hei. Jeg er 27 år og venter mitt andre barn. Er 14+5 på vei og var i dag på en tidlig ultralyd. Alt så bra ut med størrelse, bevegelse og hjertelyd, men mot slutten så hun noe hun ville titte nærmere på. Hun sa det var en skillevegg i fostersekken.Den gikk langsmed fostersekken over det lengste partiet, ikke tvers over. Det var ikke snakk om noen tvilling og hun kunne ikke si noe om hvorfor den hadde kommet (syntes ikke på ul i uke 8+6), men mente det ikke skulle påvirke fosteret. Har prøvd å finne informasjon om dette, men finner kun info om skillevegg i livmor og så vidt jeg forstår så er det noe annet? Kjenner du til skillevegg i fostersekken og vet du noe om det kan skape problemer for fosteret nå eller senere i svangerskapet? Hadde en MA i uke 14/15 i januar, ble oppdaget på ordinær ultralyd. Derfor litt ekstra bekymret nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328951-skillevegg-i-fostersekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan forklares ved at det har vært en tvilling som har forsvunnet. Man snakker om ’vanishing twin’. Det ses ikke så helt sjelden ved prøverørsforsøk hvor man følger tett med ultralyd og ser to fosteranlegg hvor den ene så forsvinner. Det betyr ikke noe for det videre svangerskapet. Lykke til. Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...