Gå til innhold

X'n truer med å ta livet av seg

Anbefalte innlegg

Gjest danny828282

Hei, i november traff jeg ei jente i Thailand. Etter å ha vert sammen noen mndr begynte jeg å få nok av stadig utroskap og løgner. Jeg har gjort det slutt, men hun godtar det ikke. Og hun truer stadig med å ta sitt eget liv. Noen sier dette er tomme trusler. Men jeg vil ikke sjanse på det. jeg er nå på jobb i scottland, og skal ikke tilbake til Thailand igjen. Hva kan jeg gjøre i en slik situasjon? Det har vetr et tilfelle at hun begynte å skalle bakhodet i en murvegg. Og skader håndflaten med neglene sine. Hun kan selvfølgelig ikke tvinge meg inn i et forhold. Men likevell vil jeg jo ikke at hun skal skade seg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328972-xn-truer-med-%C3%A5-ta-livet-av-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi henne klar beskjed om at hva hun gjør mot seg selv ikke er din skyld, det er ene og alene hennes egen skyld og ikke noe noen annen kan ta ansvar for.

Si også at du dessverre ikke kan være sammen med henne fordi du ikke føler noe for henne lenger og be henne søke hjelp.

Mer kan du faktisk ikke gjøre... Hun er et voksent menneske med ansvaret for sitt eget liv.

Gi henne klar beskjed om at hva hun gjør mot seg selv ikke er din skyld, det er ene og alene hennes egen skyld og ikke noe noen annen kan ta ansvar for.

Si også at du dessverre ikke kan være sammen med henne fordi du ikke føler noe for henne lenger og be henne søke hjelp.

Mer kan du faktisk ikke gjøre... Hun er et voksent menneske med ansvaret for sitt eget liv.

Vil noen anbefale det å ikke svare på mail og telefoner???

Annonse

De færreste ender opp med å ta livet sitt. Men hun slutter aldri med sine trusler når hun får respons fra deg. Hun tror hun kan gråte dine følelser tilbake.

Jeg tror det beste er å kutte all kontakt med en gang. Hvis du skal klippe halen av en hund tar du ikke litt hver dag for å skåne hunden. Det samme gjelder brutte forhold, bryter man kontakten helt er det lettere å komme seg videre. Stadige nye håp gir en langvarig pine.

Jo, selvfølgelig har jeg et ansvar. - Så kald er jeg jeg ikke.

For hennes del er det også best, selv om det er smertefullt, at det blir gjort relativt raskt. Det er mange som har gått glipp av sjanser for å møte andre fordi de har kastet bort tiden på en kjæreste som har gjort det slutt og gått videre.

Det er grusomt og fælt å miste noen, men sånn er livet.

Dette er omtrent den laveste form for hersketeknikk jeg vet! Å true med å ta livet av seg, for å få det man ønsker seg er rett og slett infamt.

DU er ikke ansvarlig for hennes gjerninger. Hva hun velger å gjøre med sitt liv, er KUN hennes ansvar.

Ikke la deg knekke av dette.

Annonse

Det må være hennes ansvar hvordan hun velger å leve/ikke leve livet sitt. Jeg råder deg til ikke å respondere på slike trussler.

Skjønner hva som blir nevnt her. Men det er ikke så lett å sitte i denne situasjonen. Jeg er konstant kvalm, sover dårlig og generellt hissig. Kjenner meg ikke selv igjen. Igår ble jeg forbanna på en kar som ringte feil, og kjefta på både han og sjefen min. Jeg har bestemt meg nå for å ikke svare på hverken telefoner eller epost. Men tenker på hva som evt kan skje hele tiden.

Solskinnspiken

Da jeg var 19 gjorde jeg det slutte med en fyr etter tre aars forhold. Han ble helt gal, og truet med det meste (var noen aar eldre enn meg). Jeg ble superdeppa, men snakket til slutt med min mor. Hun forklarte meg at jeg ikke kunne ta ansvaret for denne typen. Det var kjempetoeft, men jeg kuttet all kontakt. Og det gikk bra med ham...

Lykke til..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...