Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest asman

Hei. Det er jeg som skrev inn til deg 11.05.09-garvid og syk. Anngående feber dårlig og høyt stoffskifte. Der du svarte at utifra de blodprøvene jeg hadde skrevet var vanskelig å svare på om jeg hadde høyt. Du savnet noen prøver, her er de.S-TSH= 0.01 og S-fritt T4, Thyroxin=18. Håper du kan svare meg nå. Er det stoffskifte som gjør at jeg er dårlig,slapp,har vondt i hodet,høy temp 38.4 og er ofte dårlig i magen med diare. Er det farlig for barnet-kan det bli værre? Har term i beg av Okt-kan bli noen lange måneder... Tror du jeg har det etter barnet er født? Kan barnet bli født med det? Mangen spm på en gang-håper du kan svare meg. Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328981-gravid-og-syk/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Ut fra disse prøvesvarene vil jeg ikke si at du har lavt stoffkifte. lett forhøyet stoffskifte blir heller ikke behandlet i svangerskapet. Du bør gå til litt hyppigere svangerskapskontroller, vekt/vekst-måling er viktig. Fint om fastlegen din også kan måle temperatur; ta med ditt eget termometer så dere får sammenliknet. For ordens skyld kan endel andre hormoner måles; PTH, prolaktin samt kalcium og phosfat.

Ingen grunn til å være redd for at barnet skal arve de plagene du har. Dersom du har lette horonforandringer vil sannsynligvis dette normalisere seg etter fødsel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328981-gravid-og-syk/#findComment-2754394
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...