Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde mensen sist 20 juni. Den var "merkelig", det var lite blod og den varte bare en dag. Tok en graviditetstest for tre uker siden fordi jeg hadde så mange symptomer (tisse ofte, ømme bryster, veldig trøtt). Den var VELDIG svakt positiv. Tok en ny test for to uker siden, og den var knallblå. :) Dro da til legen, og han sa jeg var 4-5 uker på vei. Mente han at jeg hadde vært gravid i 4-5 uker eller at det var 4-5 uker siden siste mens? Lurer veldig... Kan jeg ha blitt gravid FØR siste mens?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32899-hvor-mange-uker-p%C3%A5-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Når din lege sier at du er 4-5 uker på vei, menes det at det er 2-3 uker siden du hadde eggløsning og ble befruktet. Man regner siste menstruasjons første dag som starten på uke 0. Dagen for eggløsning innleder uke 2, selv om det høres veldig merkelig ut. Siden graviteste du tok for 3 uker siden var svakt positiv, vil jeg tippe at du ble befruktet ca 10 dager før dette. Vanligvis ville den vært sterkere i fargen ved uteblitt menstruasjon, som er ca 14 dager etter befruktning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...