Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg aborterte for andre gang forrige mandag. Har ikke barn. Kan en som har forstand på det gi en pekepinn på hva risikoen er for en tredje abort? Noen sier sjansene er øket for habituell abort, andre sier sjansene er mindre. Vi kommer jo til å fortsette til den sitter uansett, men det kunne være interessant å få litt statistikk på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328998-aborterer-for-andre-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff så trist...Jeg vet bare at jeg ikke klarte å bære fram et barn da jeg nærmet meg 40. Det ble abort - hver gang, hvis jeg i det hele tatt ble gravid. Vi er i jo på vårt mest fruktbare når vi er 20-25, ettersom jeg har lest:-(

Jeg har blitt gravid to ganger innenfor seks måneder, så problemet ligger ikke i at jeg ikke kan bli gravid.

Gjest vært gjennom det

Jeg vet ikke hvor stor risiko det er, men jeg fikk vite at det er noe økt risiko for en abort i neste svangerskap når man har hatt to på rad.

Men som sagt var det ikke snakk om mye, og statisitsk er det helt klart mye større sjans for at det går bra 3. gang enn for at det blir en abort til.

Jeg vet ikke hvor stor risiko det er, men jeg fikk vite at det er noe økt risiko for en abort i neste svangerskap når man har hatt to på rad.

Men som sagt var det ikke snakk om mye, og statisitsk er det helt klart mye større sjans for at det går bra 3. gang enn for at det blir en abort til.

Takk for det, høres positivt ut:-)

Annonse

Jeg har blitt gravid to ganger innenfor seks måneder, så problemet ligger ikke i at jeg ikke kan bli gravid.

Nei, og slik var det for meg også. Men jeg klarte ikke å beholde fosteret, og det ble abort hver gang. Men jeg håper virkelig at det går bedre for deg:-) Lykke til:-)

Er det ikke slik, at når du har abortert to ganger på rad, så setter legene i gang undersøkelser for å finne ut hva årsaken er?

Her skal man ha abortert tre ganger før man får undersøkelser. Men jeg skal en tur til fastlegen på onsdag, og da vil jeg da høre om det er noe de lett kan finne ut av allerede nå.

Gjest høstløv

Her skal man ha abortert tre ganger før man får undersøkelser. Men jeg skal en tur til fastlegen på onsdag, og da vil jeg da høre om det er noe de lett kan finne ut av allerede nå.

Bare til oppmuntring, jeg var 39 år på to måneder nær, da jeg fødte mitt siste barn.

Bare til oppmuntring, jeg var 39 år på to måneder nær, da jeg fødte mitt siste barn.

Takk for det Høstløv, jeg er egentlig også optimist, det er ikke noen historie med habituell abort som jeg kjenner til i familien. Så jeg tror tredje gang er lykkens gang. Vi er egentlig pokkers heldige som blir så lett gravide;-)

Takk for det Høstløv, jeg er egentlig også optimist, det er ikke noen historie med habituell abort som jeg kjenner til i familien. Så jeg tror tredje gang er lykkens gang. Vi er egentlig pokkers heldige som blir så lett gravide;-)

Da er du i hvertfall fertil. Håper dere lykkes snart:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...