Gå til innhold

NHD-Er det vanlig å være så sur?

Anbefalte innlegg

Gjest lei datter

Har ei mor som ihvertfall er på veldig dårlig humør minst 2 dager i uka... Nå er jeg voksen og min mor begynner å eldes, men kan ikke huske at hun noensinne har vært ei "god mor".

Mitt spørsmål er om det er vanlig og normalt å være veldig sur 2-3 dager i uka?? Det er igrunn ingen opplagt grunn til hennes dårlige humør... Hun har alltid vært slik. :-(

Fortsetter under...

Gjest bipolarinnen

Kan det være noe hormonelt mon tro? Jeg selv sliter med at jeg føler meg veldig sur og irritabel. Nå blir det sånn at jeg sitter inne med all irritasjonen og aggresjonen fordi jeg ikke vil la mitt dårlige humør påvirke andre, men jeg merker at jeg blir sliten av det også. Noen er veldig premenstruelle, og det kan starte 10 dager før mensen+ at noen har problemer under eggløsningen også. Da er det få dager hvor man ikke er irritabel og sur.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det er dessverre slik at det er en del mennesker som er ofte sure og misfornøyde uten at de trenger å ha noen diagnose. Dessverre synes det også å være et relativt stabilt personlighetsteekk.

Noen bare er sånn.

Eller vil være sånn kanskje. Det å gå rundt være sur, har mye med ens holdning å gjøre. Barn blir ofte sure når de blir skuffa, eller ikke får viljen sinn. Barn sier ikke at de føler seg i dårlig humør, men viser det tydelig at de er det, Så en må vel kunne si at det er et umodent, eller barnslig trekk, hvis en ikke kommuniserer hvorda en føler seg

Gjest Kimmie

Eller vil være sånn kanskje. Det å gå rundt være sur, har mye med ens holdning å gjøre. Barn blir ofte sure når de blir skuffa, eller ikke får viljen sinn. Barn sier ikke at de føler seg i dårlig humør, men viser det tydelig at de er det, Så en må vel kunne si at det er et umodent, eller barnslig trekk, hvis en ikke kommuniserer hvorda en føler seg

Ja det er jeg enig med deg i,men det er vanskelig å få noen til å endre holdninger. Virker jo som det ligger latent i sure folk,de er bare sånn...som med positive folk,noen er bare sånn også og det har vel med hvilke holdninger man har.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...