Gå til innhold

vurdering av truende brev - virkelig trussel?

Anbefalte innlegg

Gjest VannLilja29

Dear.....

Always alive, always strong. faithful to my thoughts and my principles, you will understand that I do not forget and will never forget. I am very happy because I am close to my targets which I Have always targeted accurately, I am next to you. my shadow will reign over you. I am happy and I will be in heaven while I get back what belongs to me

A Muslim is a strong human being. His force will come, his faith, nothing frighten us, nothing but God only, the Most Glorious, the Most merciful, I am sure that these small words will have great influence. So i write to you. the heart which suffered formerly is a strong heart.now, a heart of a lion. You Will see me sooner. I know that it frightened you just in thinking, but it will happen, be sure. I am ready. I will never forget the grief you did against me, I have tried to forgive, but you want to wake the harm inside me, a harm which I am afraid of its explosion one day.

Underskrevet med hjerter på begge sider av navnet...

Dette er en mann som er min datters far. Han bor nå i Algerie, men prøver å overbevise meg om at han har vært i England og Frankrike i den siste tiden. Han har ikke sett vår felles datter siden 2003.

Han er etterlyst i shengen pga knivstikkings episode og at han stakk av. Han ble innlagt på psykiatrisk sykehus med hva de mente var en psykose tror jeg og stakk fra landet for å unnga fenglsel.

Han var aldri voldelig mot meg, men han kunne vise aggresjon mot andre.

Det han mener jeg har gjort galt er å ikke la ham se datteren sin, han mener jeg vitnet negativt om ham i retten da dat ble bestemt at han ikke fikk samværsrett, noe som er galt. Og han vet at jeg har en ny mann i livet. Etter tre år gikk jeg videre i livet...

Det jeg er redd for er hva han kan gjøre i affekt.

Han er mest sannsynlig ikke lenger etterlyst i shengen siden dat har gått så mange år. Det er det jeg fikk høre fra politiet når jeg anmeldte ham, igjen... Men jeg har håp om at han fortsatt tror det selv

Det som uroer meg er ustabiliteten på innholdet i brevene. Ca tre mnd etter dette brevet kom det ett mer smigrende brev der han sa at jeg kunne komme og gifte meg med ham om jeg ville...At han kunne godta meg som sin kone for vår datters skyld, Jeg skulle komme til Frankirke... Ja særlig...

Fortsetter under...

mil1365380270

Håper du får svar fra NHD. Alternativt kan du spørre krisesenteret, de har erfaring med hva gale menn er i stand til, og kan antakelig gi deg noen råd om hva du bør gjøre.

Kan ikke si noe om trusselbildet, annet enn at det beste så klart var om han ikke visste hvor dere bor. Selv ville jeg blitt veldig redd av å ha en sånn som bruker krefter og tanker på meg og barnet mitt.

Få klarhet i om han fortsatt er etterlyst!

Og brevene du får er så klart overlevert politiet.

Skole/barnehage informert om at de skal være på vakt?

Siden du lurer på hva han er i stand til, ødelegger dette livet ditt. Bare det er grunn god nok til å gjøre store forandringer, spør du meg. Men det er lett å si til andre hva de bør gjøre.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe. Følte jeg måtte svare for det, for jeg ville ikke sovet godt i denne situasjonen, selv om han antakelig er langt unna.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, jeg synes du skal ta denne trusselen meget alvorlig. Historien inneholder fem punkter som hver for seg er en alvorlig risikofaktor for alvorlig vold:

Tidligere alvorlig vold (knivstikking), kulturbakgrunn, en bestemt type religion, alvorlig psykisk sykdom, fortsette å true deg.

Dette er en sak hvor du må søke hjelp hos politiet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...