Gå til innhold

Nhd: om å nå sine mål i (guppe) terapi

Anbefalte innlegg

Hei,

Du og flere andre her inne har fulgt meg i 2,5 år (trengs konkrete opplysninger rundt dette, så si fra).

1. Dersom du var min behandler; ville du til slutt ha gitt meg opp som pasient (pga min adferd her inne)?

2. Har du konkrete tips til hva jeg evt kan gjøre annerledes for at jeg skal nå mine mål i nåværende terapi?

Du har feks nevnt det å slutte med bred rådsøking. Er det noe annet jeg gjør "feil", bortsett fra det at jeg har vært lite flink til å faktisk lytte på råd du og andre har gitt meg siste halvår eller noe sånt?

3. Jeg skal starte samtaler med en gruppeanalytiker denne uka etterfulgt av gruppeterapi til høsten.

Jeg har lite eller ingen erfaring med det jeg sliter med ovenfor andre i RL. Jeg har mao personlighetsmessige problemer jeg ikke visste om.

Derfor tenker jeg at jeg må ta utgangspunkt i min adferd og erfaringer herfra. Jeg tenker at det kan være litt dumt og rart ovenfor en gruppe. Men jeg aner ikke hva jeg ellers skal ta opp eller refere til. Hva tenker du om dette?

4. Dersom du husker noe annet som du mener jeg kan ta opp, blir jeg glad for råd.

Fortsetter under...

''Jeg har lite eller ingen erfaring med det jeg sliter med ovenfor andre i RL. Jeg har mao personlighetsmessige problemer jeg ikke visste om.

Derfor tenker jeg at jeg må ta utgangspunkt i min adferd og erfaringer herfra. Jeg tenker at det kan være litt dumt og rart ovenfor en gruppe. Men jeg aner ikke hva jeg ellers skal ta opp eller refere til. Hva tenker du om dette?

''

Jeg synes du skal fortelle om ditt forhold til dette forumet, og om hvordan du periodevis har fått svært mange negative tilbakemeldinger som du ikke har forstått så mye av. Kanskje du kan ta utskrift av noen av innleggene dine som viser hvor fortvilet og frustrert du blir over både forvirrende tilbakemeldinger samt hvilke reaksjoner manglende tilbakemelding fra nhd ser ut til å vekke.

Helt konkret, så kan du ta utskrift av de innleggene du har skrevet i dag, samt finne et par andre eksempler fra litt tid tilbake.

Håper du får et positivt møte med gruppeterapeuten:-)

''Jeg har lite eller ingen erfaring med det jeg sliter med ovenfor andre i RL. Jeg har mao personlighetsmessige problemer jeg ikke visste om.

''

Jeg synes du skal fortelle om ditt forhold til dette forumet, og om hvordan du periodevis har fått svært mange negative tilbakemeldinger som du ikke har forstått så mye av. Kanskje du kan ta utskrift av noen av innleggene dine som viser hvor fortvilet og frustrert du blir over både forvirrende tilbakemeldinger samt hvilke reaksjoner manglende tilbakemelding fra nhd ser ut til å vekke.

Helt konkret, så kan du ta utskrift av de innleggene du har skrevet i dag, samt finne et par andre eksempler fra litt tid tilbake.

Håper du får et positivt møte med gruppeterapeuten:-)

Ville du gjort det - fortelle sånt til ei gruppe? Hvor kansje tilogmed naboen din er i den gruppa?

Og forteller jeg det til henne, så er det ingen vei utenom. Så jeg er veldig usikker når det gjelder dette.

Ville du gjort det - fortelle sånt til ei gruppe? Hvor kansje tilogmed naboen din er i den gruppa?

Og forteller jeg det til henne, så er det ingen vei utenom. Så jeg er veldig usikker når det gjelder dette.

Skal man gå i gruppe, så må man være villig til å dele. Gruppemedlemmene har moralsk taushetsplikt i forhold til det som deles.

Men mitt forslag var primært i forhold til hva du kunne snakke med gruppeanalytikeren om på forhånd i den individuelle samtalen du skulle ha med vedkommende nå.

Skal man gå i gruppe, så må man være villig til å dele. Gruppemedlemmene har moralsk taushetsplikt i forhold til det som deles.

Men mitt forslag var primært i forhold til hva du kunne snakke med gruppeanalytikeren om på forhånd i den individuelle samtalen du skulle ha med vedkommende nå.

Jeg forstår at man må være villig til å dele. Men det føles bare veldig veldig dumt ovenfor en hel gruppe. Jeg skammer meg allerede ovenfor min venninne som vet hvem jeg er i RL. Hadde vært mye lettere om jeg hadde erfaring eller eksempler fra RL.

Forstår også hva du mente; men har jeg sagt a, må jeg også si b. Dvs har jeg først sagt det til henne, så må jeg sikkert si det til gruppa også?

Jeg forstår at man må være villig til å dele. Men det føles bare veldig veldig dumt ovenfor en hel gruppe. Jeg skammer meg allerede ovenfor min venninne som vet hvem jeg er i RL. Hadde vært mye lettere om jeg hadde erfaring eller eksempler fra RL.

Forstår også hva du mente; men har jeg sagt a, må jeg også si b. Dvs har jeg først sagt det til henne, så må jeg sikkert si det til gruppa også?

Du må ikke nødvendigvis fortelle om dol-livet ditt til gruppa, selv om du forteller det til gruppeanalytikeren.

Det er stort sett alltid et poeng å fortelle om ting man skammer seg over. Det er jo de områder i livet som du sliter med som du har en mulighet til å få jobbet med i terapi.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...