Gå til innhold

Stemplet for alltid?

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt tante

Jeg har blitt utsatt for overgrep og oppvokst i en kaotisk familie. Dette førte til at jeg utviklet store psykiske problemer og var svingdørspasient fra 17 - 21 årsadeleren. Så gikk alt mye bedre. Jeg tok utdannelse, har arbeid i flere år blant annet som journalist. Jeg jobbet som avlaster for en "vanskelig" gutt i tre år annenhver helg.

Men så fikk jeg en ny knekk da jeg var 27 år på grunn av mange ekstrene påkjenninger som jeg ikke skal ramse opp.

De to siste årene har jeg lært meg å leve med syke foreldre, en narkoman søster og en bror som ser å meg som sin mor. I dag er jeg 30 år. Jeg er i full jobb igjen, driver eget firma, skriver for rikspresse... Har besøk av venners barn, fadderbarn med jevne mellomrom. Men når det gjelder tantebarnet mitt som er i fosterhjem mener barnevernet at jeg er for ustabil til at hun kan være hos meg en helg.

Jeg blir helt matt av barnevernet. Jeg har blitt rådet av en fagdommer til å ikke lage styr eller si imot dem, for da blir det bare enda verre. Men hvor lenge skal jeg finne meg i å være stemlet som en galning? Barn føler at de er i paradis når de er hos meg, med hest, lavvo, dyr, båt o.s.v... Jeg klemmer dem, tuller mye og støtter og oppmuntrerer dem alle.

Fostermoren til tantebarnet mitt kallte kjetrringen i barnevernet for en f...kjerring og er like provosert som meg av hvordan de dømmer meg. Men hva kan jeg gjøre? Jeg vet ikke om jeg tør å fp egne barn noen gang med dette uprofesjonelle vesenet som har stemplet meg som et vrak som bør holdes langt unna barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329076-stemplet-for-alltid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsett med å få orden på ditt eget liv et par år til før du forventer at barnevernet ser at du er stabil. Barn er rå på å merke voksnes sinnstemninger og ustabilitet, og bør derfor beskyttes - mener jeg.

Flott at så mange ting nå fungerer i ditt liv:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329076-stemplet-for-alltid/#findComment-2751474
Del på andre sider

Gjest Bekymret tante

Fortsett med å få orden på ditt eget liv et par år til før du forventer at barnevernet ser at du er stabil. Barn er rå på å merke voksnes sinnstemninger og ustabilitet, og bør derfor beskyttes - mener jeg.

Flott at så mange ting nå fungerer i ditt liv:-)

Det vet jeg veldig godt. Hadde jeg vært i den minste tvil om at jeg ikke greide å være der 100 proset for tantungen min hade jeg sagt fra om det. Jeg er mer bekymretfor at hun skal bli utrygg for at hun ikke for komme til meg av barnevernet. For som meg vil hun ikke skjønne grunnen. Jeg er så frustrert over at de ikke tror meg... alle de usaklige og sprøe argumentene de kommer med.

akkirat som du, stempler barneverbet meg som uegnet. Det teler feks. ikke et kvekk alt jeg har utført og at jeg allerede har jobbet som avlaster i tre år og har andre glitrendes attester fra omsorgstjenesten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329076-stemplet-for-alltid/#findComment-2751486
Del på andre sider

Det vet jeg veldig godt. Hadde jeg vært i den minste tvil om at jeg ikke greide å være der 100 proset for tantungen min hade jeg sagt fra om det. Jeg er mer bekymretfor at hun skal bli utrygg for at hun ikke for komme til meg av barnevernet. For som meg vil hun ikke skjønne grunnen. Jeg er så frustrert over at de ikke tror meg... alle de usaklige og sprøe argumentene de kommer med.

akkirat som du, stempler barneverbet meg som uegnet. Det teler feks. ikke et kvekk alt jeg har utført og at jeg allerede har jobbet som avlaster i tre år og har andre glitrendes attester fra omsorgstjenesten.

Det kan godt hende at jeg forveksler deg med en annen, og at du er mer stabil enn jeg tror. Men hvis du er den jeg tror, så har du for ikke lenge siden skrevet om ganske store vansker, og jeg tenker nok at du trenger enda litt mer tid før du er stabil nok til å være en god omsorgsperson.

Er det et alternativ at du reiser på besøk til fosterforeldrene?

Jeg mener ikke å stemple deg på noen måte, og tenker at du har ressurser i bøtter og spann, men at du også sliter med ganske mange ting og at du ikke helt har fått dette på plass ennå.

Men som sagt, det er mulig at jeg trekker slutninger det ikke er grunnlag for, og at historien du forteller bare ligner på en annens historie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329076-stemplet-for-alltid/#findComment-2751494
Del på andre sider

Gjest opgitt tante

Det kan godt hende at jeg forveksler deg med en annen, og at du er mer stabil enn jeg tror. Men hvis du er den jeg tror, så har du for ikke lenge siden skrevet om ganske store vansker, og jeg tenker nok at du trenger enda litt mer tid før du er stabil nok til å være en god omsorgsperson.

Er det et alternativ at du reiser på besøk til fosterforeldrene?

Jeg mener ikke å stemple deg på noen måte, og tenker at du har ressurser i bøtter og spann, men at du også sliter med ganske mange ting og at du ikke helt har fått dette på plass ennå.

Men som sagt, det er mulig at jeg trekker slutninger det ikke er grunnlag for, og at historien du forteller bare ligner på en annens historie.

Tantungen min har bodd ca. et år i fosterhjem før barnevernet nå kom å skulle lage samværsplan. Da har hun allerede vært hos meg tre helger, et par dagsbesøk og jeg stikker innom henne når jeg er i de traktene. Alt har fungert strålende, til barnevernet nå skal begynne å rote igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329076-stemplet-for-alltid/#findComment-2752549
Del på andre sider

Annonse

Gjest oppgitt tante

Du kan jo få en psykiater til å uttale seg om at du er egnet,det er de som har peiling på det,ikke barnevernet!

Jeg går til en psykolog ca. en gang i måneden. Har sagt til barnevernet flere ganger at det er bare å ta kontakt om de lurer på tilstanden min, men det gidder de ikke bruke tid på,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329076-stemplet-for-alltid/#findComment-2752550
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...