Gå til innhold

hvilken diagnose har jeg?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 23år, har vært depresiv i ganske lang perode, ca 1år.. litt usikker når det begynte,. Jeg ser ikke noe bra med livet alt er uten mening jeg tenker ofte på selvmordstanker, jeg er ikke redd for å dø i det hele tatt, liker ikke smerte skulle ønske jeg kunne bare dø uten noen smerter,. Jeg har ingen tanker om fremtiden, tar det som det kommer, jeg glemmer fort når det hente noe, for eks når jeg var et sted når var det? Eller når var jeg gravid og når tok jeg abort sånne ting i livet glemmer jeg .. Før var jeg mye lei meg grein mye uten noe grunn, nå er jeg mer ``samme faen```holdningen, bryr meg lite om andre føler jg ikke har følelser som andre vanlige mennesker, jeg er mye sur og irritert enn det jeg var. Livet mitt er tomt har ingen meing,. Jeg går til en psykriatrisk sykepeier, men føler ikke han tar meg på alvor, jeg kom ikke til samtale sist gang og jeg fikk brev at samtalene er avsluttet, så jg måtte ringe fastlegen min å forkare meg, så sendte hun en ny henvisning,.. Jeg er dålig til å komme på tide, alltid forsent til avtale, dårlig til å huske når jeg må møte opp, tenker mye på ting jeg må gjør men vanskelig å gjør de tingene,. samtidig så liker jeg ikke å bare sitte i ro føler ofte t jeg må gjør ting, er veldig impulsiv og har bra dager og dårlige dager, det går hele tien opp og ned.. Ønsker å dø egenlig, hva er meninga med livet? Heh,.. Jeg stoler ikke på noen uten om min mor, men hun tar meg heller ikke så mye på alvor, hun tror det går over hun har bare en dårlig dag.. Jeg hadde en type han var kjempe snill men etterhvert famt jeg ut at han var veldig uansvarlig så vi slå opp, etter 2dager ble jeg sammen med en ny type, egentlig har jeg ikke lyst å være med han me jg føler at det blir dumt å slå opp for da vil jeg føle meg skyldig , liksomhvorfor ble vi sammen da egentlig,.. Vet ikke vil bare dø å slippe alle disse tankene som foregår i hodet mitt,.. Jg strever med hverdagen selv omdet ser ikke slik ut,, jg kler meg fint og smnker meg å ser vel stelt ut men inni er det helvete,..Hvorfor det vet jeg ikke..Vet egentlig ikke hva sm er galt med meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329082-hvilken-diagnose-har-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg oppfatter at du fortsatt har en betydelig depresjon. Du er ikke tilfredsstillende behandlet. Medisiner og kognitiv psykoterapi vil sikkert kunne endre dette.

Du beskriver noen trekk som ved ustabil pf, men dette kan være an følge av langvarig depresjon. Vil derfor ikke si mer om dette når jeg ikke vet hvordan du er når du er udeprimert (eutym).

Skaff deg avansert depresjonsbehandling før depresjonen tar helt knekken på deg.

Jeg oppfatter at du fortsatt har en betydelig depresjon. Du er ikke tilfredsstillende behandlet. Medisiner og kognitiv psykoterapi vil sikkert kunne endre dette.

Du beskriver noen trekk som ved ustabil pf, men dette kan være an følge av langvarig depresjon. Vil derfor ikke si mer om dette når jeg ikke vet hvordan du er når du er udeprimert (eutym).

Skaff deg avansert depresjonsbehandling før depresjonen tar helt knekken på deg.

ja jeg går til samtaler da hos en psykisk sykepleier. vet ikke hva jeg skal si pga. han tar meg ikke på alvor føler jeg. kom ikke til time og jeg fikk beskjed om at behandlingen blir at brutt. hva skal jeg si til han? jeg vet ikke. er så lei at alt. han mener at ved samtaler og tid så skal alt bli bra. jeg spurte om kanskje medisin;-men da mente han at det ikke trenges.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...