Gå til innhold

Hva ville dere gjordt?

Anbefalte innlegg

Gjest athos

Jeg er med i jobbsøkerkurs i regi av NAV .Vi er 5-6 stykker som sitter og søker på jobber i felleskap to ganger i uken.

Det er en person som er med som jeg opplever som svært slitsom.Han har en egen evne til å tiltrekke seg oppmerksomheten uansett hvor vettugt eller lite vettugt tema han skal snakke om.Det er liksom han sitter og styrer hele gruppen, og drar med seg de andre inni mere eller mindre meningsløse diskusjoner og tema som er veldig senteret om han selv. Jeg tror nok lederne av kurset sitter med samme oppfatning.Han har en type personlighet og en evne til å tiltrekke seg oppmerksomheten både på godt og vondt.

Jeg kjenner både på irritasjon og frustrasjon etter de samlingene vi har.Det tærer veldig på kreftene som jeg helst skulle bruke til jobbsøking.Det er liksom man må være problemløser når man egentlig skal søke på jobb.Denne personen har nok en egen evne til å kontrollere omgivelsene irundt seg.

Det er meget mulig at denne personen har lite folk irundt seg ellers i hverdagen.Så det å skulle kjefte han opp er kanskje ikke så lurt heller, men kanskje nødvendig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329140-hva-ville-dere-gjordt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest misisi

Jeg var en gang på et 4-ukers rehab.opphold med en kvinne av samme kaliber som den du her nevner. Jeg var mer sliten av henne en treninga hehe.

På et vis var hun et festlig og originalt vesen, men det er klart man blir sliten av slike. De som arbeidet der forsøkte ulike taktikker, fra å si ifra til å overhøre/overse - ingenting fungerte. Til slutt sa jeg i fra, også det med relativt liten effekt :) Men vi hadde en deal hun og jeg og det var at når jeg trengte en pause, så la jeg finger'n mot munnen som i hysj hehe. Da klarte hun å være rolig et par minutter, noen ganger lengre.

Hun snakket om seg og sitt og familie og venners sitt og jeg vet ikke hva og alt midt i undervisning. Jeg ble i løpet av disse ukene veldig glad i denne originale damen og sliten puh.

Finnes det ingen ansvarlige der som kan ta opp saken med vedkommende? Hvis ikke, synes jeg ikke det er noe i veien for å ta det opp, men gjerne på en hyggelig måte. Du kan jo starte med hint om at kan vi ikke holde oss til temaet/oppgaven nå etcetc.

Gjest kahloli

Jeg tror jeg arbeider med en sånn person nå. I begynnelsen syns jeg har hun var en kontrollerende bitch, men nå synes jeg hun er elskverdig. Det er fordi jeg har senset en stor sårbarhet over henne, og siden hun er så åpen, og skravla går i ett, har hun også sagt noen ting som tyder på at hun har hatt noen tunge perioder. Jeg prøver å møte henne der hun er, og visst hun er for urimelig, og dirigerer meg rundt, så sier jeg ifra på en fin måte. Noen av mine kollegaer har gitt henne kritikk, men ikke på en stygg måte, hun har tatt det til seg tror jeg, men har vanskeligheter for å følge det opp virker det som.

uansett, jeg synes det skal være lov å si ifra på en pen måte dersom det går på bekostning av arbeidet ditt.

Gjest xbellax

Kanskje han faktisk ikke er klar over dette selv, kanskje ingen har våget/orket/giddet å si noe til ham?

Jeg ville dristet meg utpå her, så ville det bristet eller bært, man har ihvertfall gjort noe. Jeg ville sagt at jeg opplever du tar mye styring, at vi må slippe de andre gruppemedlemmene til. Men nå har jeg nok en noe mer konfronterende adferd enn gjennomsnittet. Pick your fights er det noe som heter, er dette noe som irriterer deg grenseløst så si noe, om ikke så la det dure å gå. Men som sagt, det kan helt enkelt skyldes at vedkommende faktisk ikke er klar over det selv.

Gjest athos

Jeg var en gang på et 4-ukers rehab.opphold med en kvinne av samme kaliber som den du her nevner. Jeg var mer sliten av henne en treninga hehe.

På et vis var hun et festlig og originalt vesen, men det er klart man blir sliten av slike. De som arbeidet der forsøkte ulike taktikker, fra å si ifra til å overhøre/overse - ingenting fungerte. Til slutt sa jeg i fra, også det med relativt liten effekt :) Men vi hadde en deal hun og jeg og det var at når jeg trengte en pause, så la jeg finger'n mot munnen som i hysj hehe. Da klarte hun å være rolig et par minutter, noen ganger lengre.

Hun snakket om seg og sitt og familie og venners sitt og jeg vet ikke hva og alt midt i undervisning. Jeg ble i løpet av disse ukene veldig glad i denne originale damen og sliten puh.

Finnes det ingen ansvarlige der som kan ta opp saken med vedkommende? Hvis ikke, synes jeg ikke det er noe i veien for å ta det opp, men gjerne på en hyggelig måte. Du kan jo starte med hint om at kan vi ikke holde oss til temaet/oppgaven nå etcetc.

Det er to ansvarlige der som skal være tilretteleggere.De har nok også merket at han er kontrollerende.

Jeg synes jeg klarer å si ifra ved å motsi han på enkelte punkter, være uenig, og av og til vende det døve øret til.Men det blir feil område å bruke tid og krefter på.Å overse han er trolig det beste.

Dette er en person som krever mye av de han har irundt seg.Han krever liksom at alle skal mobilisere det de har av ressurser for å hjelpe han.Han sliter også ut de folkene som prøver å støtte han.

Forhåpentligvis har de ordnet plass til han nå slik at han skal begynne å jobbe, og han har fått beskjed om at han ikke trenger å komme på jobbsøkerkurset lengre.Så da er han muligens ute av bildet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...