Gjest Skrevet 20. mai 2009 Skrevet 20. mai 2009 Sliter med søvn og leser at mange har fått hjelp av å bruke remeron. Samtidig ser jeg at denne medisinen gir vektøkning. Mitt spørsmål: Mener du at denne hjelper mot søvn ? Og legger man på seg fordi forbrenningen går ned, eller fordi man får bedre appetiit og spiser mer? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. mai 2009 Skrevet 20. mai 2009 Den hjelper helt klart mot søvnvansker. Vektøkningen, som skjer hos noen, skyldes økt matlyst. 0 Siter
voiceliv Skrevet 20. mai 2009 Skrevet 20. mai 2009 Den hjelper helt klart mot søvnvansker. Vektøkningen, som skjer hos noen, skyldes økt matlyst. Remeron = sult, sult, sult.. matauk kan forekomme nattestid.. Anbefaler ikke den! 0 Siter
Gjest jeg har vanskelig for å tro på dette Skrevet 20. mai 2009 Skrevet 20. mai 2009 Den hjelper helt klart mot søvnvansker. Vektøkningen, som skjer hos noen, skyldes økt matlyst. Er du helt sikker på at det _bare_ skyldes økt matinntak? Jeg spiste nemlig veldig mye mer før jeg startet på Remeron og jeg var mye slankere enn jeg er nå. Nå klarer jeg å holde meg nogenlunde med Grete Roede opplegg, men tidligere spiste jeg uhorvelig mye mer og var mye slankere. Jeg kunne spise en halv stor Dolly Dimple pizza til kvelds, og har du greie på Grete Roede så vet du fort at det kan jeg definitivt ikke spise nå. Jeg trener omtrent akkurat like mye som jeg gjorde før jeg startet på Remeron. Så jeg har virkelig vanskelig for å tro at det bare er økt matlyst som fører til vektøkning. 0 Siter
Gjest elenina Skrevet 20. mai 2009 Skrevet 20. mai 2009 Er du helt sikker på at det _bare_ skyldes økt matinntak? Jeg spiste nemlig veldig mye mer før jeg startet på Remeron og jeg var mye slankere enn jeg er nå. Nå klarer jeg å holde meg nogenlunde med Grete Roede opplegg, men tidligere spiste jeg uhorvelig mye mer og var mye slankere. Jeg kunne spise en halv stor Dolly Dimple pizza til kvelds, og har du greie på Grete Roede så vet du fort at det kan jeg definitivt ikke spise nå. Jeg trener omtrent akkurat like mye som jeg gjorde før jeg startet på Remeron. Så jeg har virkelig vanskelig for å tro at det bare er økt matlyst som fører til vektøkning. Det har jeg også veldig vanskelig for å tro på. Jeg hadde spiseforstyrrelser på den tiden jeg gikk på remeron, og spiste etter kostliste, det samme hver eneste dag. La på meg 11-12 kilo på noen uker. Uansett, meget lite lurt å gi den til en anorektiker som akkurat har nådd normalvekt. 0 Siter
sort som natta Skrevet 20. mai 2009 Skrevet 20. mai 2009 Er du helt sikker på at det _bare_ skyldes økt matinntak? Jeg spiste nemlig veldig mye mer før jeg startet på Remeron og jeg var mye slankere enn jeg er nå. Nå klarer jeg å holde meg nogenlunde med Grete Roede opplegg, men tidligere spiste jeg uhorvelig mye mer og var mye slankere. Jeg kunne spise en halv stor Dolly Dimple pizza til kvelds, og har du greie på Grete Roede så vet du fort at det kan jeg definitivt ikke spise nå. Jeg trener omtrent akkurat like mye som jeg gjorde før jeg startet på Remeron. Så jeg har virkelig vanskelig for å tro at det bare er økt matlyst som fører til vektøkning. støtter denne kommentaren! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Remeron = sult, sult, sult.. matauk kan forekomme nattestid.. Anbefaler ikke den! Og det er sant, sant, sant;) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Matlysten øker betraktelig;) Eneste måten å legge på seg, er å spise flere kalorier enn man forbruker! 0 Siter
Gjest mmlop Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Matlysten øker betraktelig;) Eneste måten å legge på seg, er å spise flere kalorier enn man forbruker! eer4 nook ikkee sssåå eenkeelt 0 Siter
pille2 Skrevet 22. mai 2009 Skrevet 22. mai 2009 Jeg fikk ikke bede apetitt av Remeron, det virket mer som en slags "hormonkur" på meg..jeg tåler ikke å få tilført kroppen noen former for hormoner, da legger jeg på meg. Det var det jeg følte skjedde med disse. Ikke lenge siden jeg byttet fra Remeron til Wellbutrin, etter råd fra NHD, og selv om jeg spiser det samme nå som før, så har vekta gått ned noen kilo. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.