Gå til innhold

1.møte med gruppeanalytiker idag;råd ønskes

Anbefalte innlegg

Jeg har ettertrykkelig presisert gang på gang til J31 at jeg er direkte i mine tilbakemeldinger til henne, men at jeg ikke mener å såre henne.

Jeg har ikke vært ufin med henne, og nå avslutter jeg denne diskusjonen for min del.

Det er da vel ingen som skriver for å såre henne? Men noen ganger så kan de tilbakemeldingene den enkelte velger å gi, ikke virke som ros eller anerkjennelse, men som en oppriktig mening ut i fra de opplsyningene som blir gitt. Men slik er virkeligheten.

Jeg synes det er en uting å misbruke så alvorlige ord som "mobbing". Å fortelle en peson hva man mener, har ingenting med mobbing å gjøre.

Jeg synes det må være utrolig forvirrende med tilbakemeldinger som ofte går på å slå med den ene hånden- og klappe med den andre. Svarene fra en og samme bruker bør bestå en av kjerne som er noenlunde den samme - over tid, synes jeg. Det vil jeg anta er det minst forvirrende for brukeren å forholde seg til.

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

5

• mariaflyfly

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• Glimtipper

2

Gjest Nå må du gi deg snart

Jeg har ettertrykkelig presisert gang på gang til J31 at jeg er direkte i mine tilbakemeldinger til henne, men at jeg ikke mener å såre henne.

Jeg har ikke vært ufin med henne, og nå avslutter jeg denne diskusjonen for min del.

Det sier vel bare at det er forskjellige oppfatninger om hva som ser ut til å være skrevet for å såre og hva som oppfattes som ærlig og konstruktivt og at man skal være forsiktig med å antyde at det andre skriver er skrevet for å såre.

Så er det faktisk slik at det var du som ble nevnt da J31 sa at hun ble slått i bakken av enkelte svar.

Annonse

Hvis alle har fått sagt sitt, hvilket jeg tror, kan vel denne tråden avsluttes uten flere innlegg?

Bare en ting.. betyr det at jeg ikke får lov til å "snakke" mer med noen her inne på en saklig måte heller, mht det jeg tar opp i denne tråden..?

Hvis alle har fått sagt sitt, hvilket jeg tror, kan vel denne tråden avsluttes uten flere innlegg?

Kan du om ikke annet bare svare meg med et enkelt ja eller nei om jeg har grunn til å tenke og føle som jeg gjør mht det jeg tar opp, hvis du har lest det? Et enkelt ja eller nei ville nemlig vært til hjelp. Så får heller du og andre bare tro det dere vil om både det ene og det andre!

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kan du om ikke annet bare svare meg med et enkelt ja eller nei om jeg har grunn til å tenke og føle som jeg gjør mht det jeg tar opp, hvis du har lest det? Et enkelt ja eller nei ville nemlig vært til hjelp. Så får heller du og andre bare tro det dere vil om både det ene og det andre!

Jeg mener å huske at vi hadde en avtale. En avtale som jeg nå bryter.

Gjest Sun-dy

Det første du bør fokusere på i behandlinga di er nok det avhengighetsforholdet du har til NHD her inne og også DOL

For oss utenfor så ser det svært intenst ut det du legger i både han og stedet her.

Sånn sett har du forverret deg noe veldig fra du begynte her inne slik jeg ser det.

Annonse

Gjest qigong

Glem det. Tror jeg vet hva du mener..

Du fikk beskjed om å ikke bruke dette forumet på ca 3 måneder om jeg ikke husker feil? Har det gått lang tid? Tror du må kaste denne pc`n din, du er alt for avhengig av dette!!!

PS. Godt ment :-)

Gjest spiderella

Det er da vel ingen som skriver for å såre henne? Men noen ganger så kan de tilbakemeldingene den enkelte velger å gi, ikke virke som ros eller anerkjennelse, men som en oppriktig mening ut i fra de opplsyningene som blir gitt. Men slik er virkeligheten.

Jeg synes det er en uting å misbruke så alvorlige ord som "mobbing". Å fortelle en peson hva man mener, har ingenting med mobbing å gjøre.

Jeg synes det må være utrolig forvirrende med tilbakemeldinger som ofte går på å slå med den ene hånden- og klappe med den andre. Svarene fra en og samme bruker bør bestå en av kjerne som er noenlunde den samme - over tid, synes jeg. Det vil jeg anta er det minst forvirrende for brukeren å forholde seg til.

Det er nå ofte nyanser da. Derfor kan vel svar være både med kritikk men også "klappe hånden".

Samtidig begynner jeg nå å gi opp. Og svare fyrer bare under den avhengigheten tydeligvis. Og jeg tror at alle disse rådene nødvendigvis ikke fører til at personen hjelper seg selv. Selv om jeg sitter med et oppriktig ønske om å hjelpe er jo det vesentlige at personen blir selvstendigjort og lærer seg å bruke sine iboende ressurser og mestringsstrategier. Det heter ofte at veien til helvete er brolagt med gode forsetter. Og tror det er blitt en uheldig dynamikk etterhvert med gode hjelpere her på forumet som har gode intensjoner. Men så blir resultatet feil uansett. Det er en grunn til at behandlere ofte er veldig forsiktig med å gi konkrete råd om feks samlivsbrudd eller andre ting.

Det er veldig viktig å ikke gi råd som bidrar til umyndigjøring og uselvstendighet. Så selv om mine intensjoner ikke er det. At jeg virkelig ønsker å hjelpe og bidra til at personen får det bedre så ser jeg at det ikke blir resultatet. Så skal nok prøve å slutte å svare. For det er jo personen som skal få det bedre. Ikke at jeg skal føle meg bedre ved at jeg gjør mitt beste for å hjelpe.

Gjest g og g

Bare en ting.. betyr det at jeg ikke får lov til å "snakke" mer med noen her inne på en saklig måte heller, mht det jeg tar opp i denne tråden..?

Du burde logge deg av. Du har ikke godt av dette. Det hjelper deg ikke, og det vanner ut den terapien du får i det virkelige liv.

Dette gjør deg sykere i lengden. Vi kan se det, og vil deg vel. Men logg av, kjære deg.

Hvis du kaver med din egen prosess selv, noe jeg tror du til tider føler og vet du gjør, så hør på oss her inne da!

Dette er ikke et tjenlig sted å være for deg nå og i månedene fremover. Jeg er så overbevist om det. Skulle ønske du ville tatt mitt ord på det.

Det er nå ofte nyanser da. Derfor kan vel svar være både med kritikk men også "klappe hånden".

Samtidig begynner jeg nå å gi opp. Og svare fyrer bare under den avhengigheten tydeligvis. Og jeg tror at alle disse rådene nødvendigvis ikke fører til at personen hjelper seg selv. Selv om jeg sitter med et oppriktig ønske om å hjelpe er jo det vesentlige at personen blir selvstendigjort og lærer seg å bruke sine iboende ressurser og mestringsstrategier. Det heter ofte at veien til helvete er brolagt med gode forsetter. Og tror det er blitt en uheldig dynamikk etterhvert med gode hjelpere her på forumet som har gode intensjoner. Men så blir resultatet feil uansett. Det er en grunn til at behandlere ofte er veldig forsiktig med å gi konkrete råd om feks samlivsbrudd eller andre ting.

Det er veldig viktig å ikke gi råd som bidrar til umyndigjøring og uselvstendighet. Så selv om mine intensjoner ikke er det. At jeg virkelig ønsker å hjelpe og bidra til at personen får det bedre så ser jeg at det ikke blir resultatet. Så skal nok prøve å slutte å svare. For det er jo personen som skal få det bedre. Ikke at jeg skal føle meg bedre ved at jeg gjør mitt beste for å hjelpe.

Nå ga vel egentlig nhd beskjed om at denne tråden burde avsluttes:-) Men bare for å oppklare: Jeg tenker ikke på de som slår med den ene hånda og klapper med den andre - i samme innlegg - for det dreier seg ofte om nyanser. Men de som i noen svar "slår med den ene hånda"- og i andre svar "klapper med den andre". De er ikke konsekvente i sin måte å svare på. Det varierer fra "nå må du ta deg sammen" - til "stakkars deg". Og dette mener jeg bare opprettholder den avhengigheten som tydeligvis forekommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...