Gjest rådløs mann Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Kan noen gi noen gode råd ? Min kone har slitt med migrene i mange år,hun er godt nok utredet i forhold til sin migrene. Saken er att hun nå i det siste har hatt lengere sykdomsperioder og sykmeldinger på grunn av migrenen sin. Hun har også hatt både innleggelse på sykehus og mange besøk på legevakt. Hun bruker for tiden imigran nesespray som medisin. Hun spiser nå paracet som det skulle vært sukkertøy,selv om hun vet att man kan få medikamenthodepine av dette,men har ikke noe valg for å komme seg gjennom dagen med bla annet jobb. Og når vi er inne på dette med jobb så er det vel der min bekymring er størst. Hun har ett stressende yrke som er i sin toppsessong på denne tiden.Og hun presser seg til å gå på jobb fordi hun har vært så mye borte og frykter att jobben kan ryke om hun kommer med enda en ny sykmelding,leder på dette arbeidsstedet eier ikke medfølelse eller evnen til empati så det hjelper svært lite med å prøve å snakke med h*n . Hun har vært inne på tanken til å omskolere seg,men mannen i huset..altså meg selv er allerede i omskolering og vi har ikke økonomi til å klare å miste så mye av intektene våres. Så nå er jeg skikkelig bekymra,Kona presser seg mere og mere på grunn av redselen for å bli "hengt" av arbeidsgiver mens migrenen blir hyppigere og sterkere...... Setter stor pris på noen gode råd i denne håpløse sittuasjonen.. har noen erfaringer fra noe lignende ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329215-bekymret-for-min-kj%C3%A6re-kone/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoggormen Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Leit at kona sliter sånn! Jeg ser en vond sirkel i at jobben er stressende/frykten for å miste jobben og flere migreneanfall. Stress er jo en utløser nummer 1 (i alle fall for meg). Noe må gjøres der hun jobber for at dette skal fortsette å fungere; jeg kan ikke se noen annen løsning. Jeg vet ikke om det kanskje ville hjelpe at fastlegen deres tar seg en prat med denne sjefen? Eller evt sjekke ut muligheter for å jovbbe deltid, og kanskje omskolere seg i et sakte tempo samtidig? Jeg vet ikke så mye om rettigheter og NAV, men det burde jo være greit å sjekke opp. Du skriver at migrenen er utredet. Har dere fått noe forebyggende medisin? Det finnes nemlig. Jeg unner ikke folk å ha det så vondt! Det skal ikke være sånn som det nå er for kona di! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329215-bekymret-for-min-kj%C3%A6re-kone/#findComment-2770397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.