Gå til innhold

NHD: Seponering av Cipralex

Anbefalte innlegg

Gjest Dennis The Mennis

Jeg skal nå seponere Cipralex. Fastlegen min sa jeg kunne trappe ned over to uker. Men det var for lite. Jeg ble så svimmel og kvalm. Psykologen min vet ikke hvordan jeg da skal gjøre det.

Jeg brukte 20mg hver dag. I tre uker nå har jeg tatt 10mg om dagen og det har fungert greit. På mandag som var gikk jeg ned til 5mg om dagen og jeg er igjen svimmel og kvalm.

Har du noen konkrete råd om hvordan jeg skal få seponert denne medisinen uten å bli syk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329226-nhd-seponering-av-cipralex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mitt forslag.

To uker nedtrapping er unødvendig. Det kan gå bra, men er ikke en fornuftig nedtrappingsplan en lege gir, spesielt hvis folk har gått på medisinen en stund. NHD har før sagt at en kan bruke tre mnd på nedtrapping. For noen er sikkert to mnd nok, men det kjenner en i tilfelle når en har begynt nedtrappingen. En kan gå ned ca 25 % av utgangsdosen i mnd.

Eller tre til fire(alt etter som) uker på 15 mg. Tre -fire uker på 10 mg. Tre -fire uker på fem mg. Eventuelt på 2.5 mg en liten stund. Eller da kutte. .

Nå ville jeg tatt 15 mg til kroppen godtar det. Så gått ned til ti mg. Lykke til!

Jeg har selv gått på cipralex.

Gjest bølger

Det er bedre å ta det over lengre tid, istedenfor å ta det over så kort tid.

Selv var jeg så heldig å ha litt fluoxetin liggende, så etter å ha gått på 5mg cipralex en mnd avsluttet jeg med litt fluoxetin. Fluoxetin har lengre halveringstid og er dermed lettere å seponere. Jeg er nok litt lettere deprimert, men ellers har det gått greit uten noen plager med nedtrappingen. Gikk tidligere på 20mg cipralex.

Psykiateren anbefalte seponering på 5mg i mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...