Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skrev i forrige uke om det var forståelig at jeg ble redd dag jeg opplevde en synshallusinasjon. Fikk egentlig ikke svar på det jeg spurte om, men ble beroliget av nhd med at det ikke var grunn til å være redd. Etter det har jeg ikke vært redd pga den episoden.

Men jeg har tenkt en del. Selv om det objektivt sett ikke er farlig betyr vel ikke det at det ikke går an å forstå at jeg ble skremt. Skremt kan man, som jeg ser det, bli av to grunner. Den ene er selvfølgelig at det er farlig, sett objektivt. Den andre er at man ikke vet/forstår hva som skjer, det var det som gjorde at jeg ble skremt av episoden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329232-forst%C3%A5elig-%C3%A5-bli-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sasasadada

Det er da helt forståelig at en synshallusinasjon er skremmende. Jeg hadde blitt vettaskremt. Det er selvsagt riktig at det ikke er farlig, men det fjerner allikevel ikke den angsten du fikk av det du så. Derimot vil du kanskje engste deg mindre om det skulle skje igjen at du vet at det er ufarlig?

Det er da helt forståelig at en synshallusinasjon er skremmende. Jeg hadde blitt vettaskremt. Det er selvsagt riktig at det ikke er farlig, men det fjerner allikevel ikke den angsten du fikk av det du så. Derimot vil du kanskje engste deg mindre om det skulle skje igjen at du vet at det er ufarlig?

Det som skremte meg mest, i alle fall i ettertid, var tanken på at jeg kanskje var på vei inn i en ny veldig dårlig periode. Det er jeg ikke lenger, dels pga det nhd svarte, dels pga at det ikke har gjentatt seg. Hvis det skjer igjen som en enkeltstående episode vil jeg nok ikke bli like skremt. Men hvis det begynner å skje ofte vil jeg nok bli skremt (hvis jeg bevarer litt av kontakten med virkeligheten.)

Gjest sasasadada

Det som skremte meg mest, i alle fall i ettertid, var tanken på at jeg kanskje var på vei inn i en ny veldig dårlig periode. Det er jeg ikke lenger, dels pga det nhd svarte, dels pga at det ikke har gjentatt seg. Hvis det skjer igjen som en enkeltstående episode vil jeg nok ikke bli like skremt. Men hvis det begynner å skje ofte vil jeg nok bli skremt (hvis jeg bevarer litt av kontakten med virkeligheten.)

Jeg forstår...Dette er det jeg vil kalle ikke-ønskelige opplevelser. Jeg tror også at det er viktig å ikke gå å tenke at dette kommer til å skje igjen, noe som vil øke ditt angstnivå i forhold til dette. Det er uansett utenfor din kontroll og blir som det blir.

Gjest bipollala

Det er veldig forståelig at du ble redd, jeg ble så redd selv da jeg opplevde det at jeg endte opp på legevakten. Jeg trodde jo jeg hadde fått hjerneslag eller noe slik, fordi jeg visste jo det overhodet ikke var normalt at hodene til folk skulle forandre form på den måten og at det var en synshallusinasjon/illusjon.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...