Gå til innhold

Neseplager og migrene

Anbefalte innlegg

Hei Jeg har vært hos min fastlege med mitt problem og han henviste meg til øre-nese-hals-spesialist. I årevis har jeg hatt det jeg trodde var problemer med bihulene, noe legen min alltid har trodd og sagt. Jeg har nesten alltid vondt i fjeset, mest i kinnene. I tillegg har jeg vondt i nesen og blør litt neseblod hver dag, plass det som virker som sår og skorper inni nesen. En annen ting er at disse plagene er der i ujevn styrke, og når det er ille får jeg også migreneanfall, noe jeg ikke vet, men føler kan ha en sammenheng. Dette har aldri legen ment noe om selv om jeg har nevnt det flere ganger. Har ikke brukt veldig mye spray og dråper, men Rhinexintabletter når jeg har vært forkjølet for å forhindre at "det setter seg i bihulene". Har flere ganger prøvd antibiotika uten at det har hjulpet. Så ble jeg grundig undersøkt av spesialist som bedøvet og sjekket innside av bihuler og svelg uten å finne noe unormalt. Bilder av bihulene viste også at alt var helt ok. Jeg gikk altså derfra med beskjed om at alt er normalt, men det er det jo ikke og jeg prøvde å gå tilbake og fikk egentlig bare samme beskjed: alle har vondt i nesen, det gjør ingenting at det er skorper og blod. Og det med smerter i ansiktet hadde han ingen forklaring på. Jeg spurte om det var sikkert at det ikke kunne være noe alvorlig fordi jeg har lest at man bør få tatt vevsprøver, men det avfeide han helt. Jeg trenger egentlig en mening om jeg bare bør sette meg ned og bare leve med disse neseplagene eller hva jeg skal gjøre. Kan det være så enkelt at jeg kan smøre innsiden av nesen med noe? Og så lurer jeg på om jeg bør undersøkes mer når det gjelder migrenen. Her har jeg bare anfallsmedisin som forsåvidt virker men migrenen kommer gjerne tilbake dagen etterpå hvis jeg bruker medisinen. I det siste har jeg også flere ganger fått anfall etter relativt harde treningsøkter. Kan det være noe å gjøre med dette, eller er det også noe jeg bare må leve med? Må kanskje understreke at jeg selv er veldig usikker på om disse tingene har noe med hverandre å gjøre eller ikke..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329268-neseplager-og-migrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...