Gjest Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg har vært gift i 9 år. i starten av forholdet ( første året ) var det litt krangling og truing med og gå i fra hverandre, men ble mye bedre etter hvert. Hun har en sykdom ( lavt stoffskifte) som påvirker hverdagen hennes. hun kan ha perioder der hun er nesten helt frisk gjerne 1 år, for å ha 1 år med enten eller. vekta hennes svinger også i lag med hvor frisk hun er. På det værste ca 20 - 30 kg. i starten tok jeg ikke henne på alvor, trodde hun var en hypokonder, men lærte etter hvert at hun virkelig var syk. Jeg har en bror som er syk og brukte mye han som et eksempel på at andre også har det vondt. Hun kom ofte til meg med hverdaglige problemer og jeg prøvde så godt jeg kunne og hjelpe henne. Hun tok også opp med meg at hun hadde behov for at jeg hjalp henne og var der for henne. Dette syntes jeg selv at jeg gjorde. Hun sa til meg en gang at jeg trengte bare og holde henne i hånda og si at jeg var der for henne og alt skulle ordne seg. Jeg glemte dette litt ut så jeg forsatte mer på min egnen måtte og hjelpe henne. Dvs eks hun får et brev i fra sin arbeidgiver at hun må komme på et møte siden hun hadde vært sykemeldt så lenge. jeg forteller henne at dette er normalt og vis jeg hadde vært en arbeidgiver så ville jeg gjort det samme. Da knakk hun helt i sammen og begynte og grine og sprang på dør. hun ville da hjem til sin mamme og bo der. jeg klarte og overtale henne til og bli hjemme. dette var ca 1 år før vi gikk i fra hverandre. Jeg er mer en type som analyserer og tenker vis atte om atte. og brukte mye denne metode når jeg skulle hjelpe henne. Vi fikk også en episoder hjemme hos min mor ( satt og drakk ) der hun og min mor kranglet og diskuterte om når hun skulle bli mor osv. jeg trakk meg unna og ville de skulle diskutere krangle seg ferdig. De hentet meg og jeg ble med på slutten av denne krangling. jeg hørte moren min si en del ting som rakket ned på henne. jeg sa ingenting før min mor sa at hun skulle avsskrive henne. jeg sa da til min mor at vis hun avsskrev henne så avskrev hun meg. så brast min ex kone i sammen og vi gikk hjem. i starten av forholdet så hadde ikke min mor og ex kone et godt forhlod ( jeg tror min mor var sjalu ). etter hvert så fikk de et godt forhold min ex kone sa at min mor var en reserve mamme. kontakten med min mor ble brudt denne dagen. Hun kan ikke snakke om alle ting med sin egnen mor. etter vi gikk i fra hverandre har hun nevnt denne episode med min mor. så en dag ringer min mor og beklager denne hendelse til henne. min ex kone ringer da til meg og forteller hvor glad hun ble at hun sa unnskyld og at hun nå hadde respekt for henne igjen. dette har hun også nevnt for meg fler ganger. jeg tenker når det er slutt mellom oss hvorfor bry seg om det. Vi gikk til familetrapi der en del ting kom på bordet. etter terapien så sa hun at hun forstod at alt jeg hadde gjort for henne var godt ment. men det var altfor sent alt var så ødelagt. Men vi var gode venner, hennes beste venn. etter hun hadde flyttet ut hadde vi litt kontakt med hverandre. Jeg overnattet hos henne på benken i 2 dager. da jeg skulle hjem om formiddagen spurte jeg om jeg skulle komme på besøk til henne senere på kvelden. da sa hun hadde ikke vi vært en del sammen nå. Da kom vi inn på forholdet våres der jeg fortalte hvor glad jeg var i henne og at jeg ville prøve på nytt, hun kunne bare bo der hun bodde og at vi kunne ta det litt etter litt. Hun sa da at hun ikke hadde de følsene til meg lengre men jeg var en god venn. Jeg sa at nå vet jeg det i allefall og at jeg kan gå videre selv. hunsa også at det ikke var så lurt at vi så for ofte til hverandre siden dette ville såre meg. Jeg sa nei det går bra det. Hun ga da meg en god klem varte i flere minutter og hun klemte hardt. etter at jeg hadde tatt på meg skoene fikk jeg en ny klem og et kyss. senere samme dag fikk jeg en tlf fra henne. hun skulle reise dagen etter på og hadde jo spurt meg tideliger om hun kunne låne en koffert. hun spurte om hun kune hente den. jeg var ikke hjemme og sa hun hadde jo nøkkel og hun bare kunne låse seg inn og hente den. det var greit. Jeg kommer hjem ganske sent denne dag. og skriver litt på facebook. etter ca 1 time etter jeg skrev på facebook. ringer det på døra, da er kl 00:00. der er hun og skal hente kofferten. jeg spurte hvorfor hun ikke hadde hentet den tideliger, hun sa hun ikke hadde hatt tid. hun sitter hjemme hos meg til kl 02:10 selv om hun skal til sykehuset kl 08:00. Jeg bestemmer meg denne dag at jeg skal være litt mer utilgjengelig. hun reiser og er vekke i 5 dager i løpet av denne tid ringer hun og sender melding. Hun tar ofte kontakt skal bare hente noe eller vil du komme til meg så kan vi drikke. kan du hjelpe meg med dette osv. hun skulle skulle til legen sin som er litt lengre unna og hun fikk problemer med og komme der til ham og spurte om jeg kunne kjøre henne, noe jeg gjorde. jeg har vært med til denne lege flere ganger tideligere. før hu går inn til legen så må hun fylle ut et skjema dette skjema har jeg spurt om tideligere om jeg kunne få lese. det har jeg aldri fått lov til. Jeg spurte henne denne gangen også, da fikk jeg lov. Når vi var gift og gikk og handlet klær, og hun skulle prøve klærne så stod jeg alltid utenforbi og måtte vente til hun hadde skiftet. ofte så måtte jeg hente andre størrelser og slik. Når jeg var med henne til legen så skulle hun også handle noen klær og samme som alltid kan du finne annen farge størrelse. men når jeg kom med de nye klæren så fikk jeg bli med henne inn på prøverommet. hun sa da du får leke du er homo. Hun har sakt til meg at hun ikke har følelser for meg lengre, tryggheten og at hun ikke kan stole å meg. og at det var for sent for oss og redde noe. Hun har vært hos meg på fest og ligget over ( ingen sex) hun drakk seg ganske så full, hun klarte nesten ikke og gå.( andre ganger etter vi har skilt lag har dette også skjedd) dette tok jeg opp med henne og sa hun må passe på seg selv når hun drikker. hun sier da, jeg føler meg så trygg hos deg. jeg drikker ikke slik når jeg er med andre. Jeg føler jeg får veldig mixede tilbakemeldinger her. Jeg lurer på hva jeg skal gjøre for og få henne tilbake ? Jeg tenker at det må jo være noen føleser igjen her ? Hvorfor får jeg lese dokumentet som hun fyller ut før lege timen nå ? Hvorfor kan jeg bli med inn på prøverommet nå ? Hun tar jo hele tiden kontakt med meg mens hun tideligere har sakt dette sårer meg ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329269-er-hun-ferdig-med-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toril Hepsø, familieterapeut Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Når et forhold tar slutt er det vanlig at begge parter blir mer interessert i hverandre enn de har vært på en stund. Forholdet har gjerne blitt en vane og man "sovner" i hverdagen. Når et forhold tar slutt skjerpes følelsene, sansene og man blir mer klar over hva man har mistet. Det er en fase som følelsene kan vekkes til live igjen, men det er da viktig at du gjør noe aktivt med de tingene du tror hun har gått fra deg for. Du må vise henne at du forstår mer og vil bli en bedre partner for henne. Hun leker nok ikke med deg, men er sannsynligvis litt forvirret på hva hun føler og hva hun vil. Det er en helt normal fase å gjennomgå. Det at dere ikke lenger lever sammen gjør at hun oppfører seg annerledes, det gjør nok du også. La henne få tid for seg selv og fortsett med å ta imot henne når hun tar initiativ. På den måten kan du få henne tilbake. Du må selvsagt veie dette opp mot hvor vondt du synes dette er. Det bør ikke varte mer enn 1/2 års tid, denne fasen dere nå er i. Hvis hun etter så lang tid fermdeles er like usikker på følelsene sine for deg bør du kansje komme deg videre ved å være mindre tilgjengelig for henne og mindre sammen med henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329269-er-hun-ferdig-med-meg/#findComment-2754264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.