Gå til innhold

Redd alt håp er ute

Anbefalte innlegg

Gjest bortebortetittei!

Jeg har vært gravid to ganger. Første gang endte det i en missed abortion og andre gang fikk jeg en frisk sønn som nå er halvannet år. Det tok lang tid å bli gravid gang nummer to. Nå ønsker vi et barn til. Jeg har ikke brukt prevensjon etter fødselen og har sex jevnlig - også rundt eggløsning (test), men er likevel ikke blitt gravid. Jeg har alltid slitt med plagsomme menstruasjoner, men har hatt effekt av p-piller og Nuvaring. Etter at mensen kom tilbake etter fødselen har jeg mer smertefulle menstruasjoner enn på lenge. Syklusene er dessuten vanskelig å få oversikt over siden jeg småblør både før mens og rundt eggløsning. Blodprøver har vist at jeg har normale hormonverdier gjennom syklus. Min mann har dessuten normale sædprøver. Gyneokologen min mener derimot at jeg har endometriose og sier at hun kan henvise med til laproskopi når som helst, men at jeg selv må være klar for det. Kan endometriosen ha forverret seg etter fødsel? Hvor omfattende er en slik operasjon? Hvor stor er faren for komplikasjoner/sterilitet? Vil jeg få noen annen medisinsk oppfølging i etterkant for å øke sjansen for graviditet? Vil du anbefale meg slik behandling ut i fra nevne informasjon? Andre som har erfaring med slike inngrep (+/-)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329290-redd-alt-h%C3%A5p-er-ute/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...