Gjest (Anonymous) Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Søndag ettermiddag begynte min venstre eggstokk og murre, dette startet ca kl 14. Utover ettermiddagen ble det verre og verre, ca kl. 18 fikk jeg en blødning, og etter dette tok smertene helt av. Den høyre eggstokken begynte også å verke, men det var den venstre som var uutholdelig. Det var så vondt at jeg lå og gispet etter luft, og ved 23-tiden "truet" min mann meg ned på legevakten. Jeg hadde tatt smertestillende, og dette tok toppen av smertene, men det var så vondt at jeg var helt hinsides. På legevakta kunne de avkrefte både svangerskap utenfor livmoren, cyster og egglederbetennelse, og det endte med at jeg fikk beskjed om at dette var eggløsningssmerte??? Utover natten roet det seg, og da jeg våknet neste morgen følte jeg meg igrunnen ganske fin! Var på en måte litt "mørbanket" i begge eggstokkene, mest i venstre, men også veldig merkbart i høyre. Idag er jeg helt i orden igjen. Dette må jo opplagt ha vært eggløsningssmerte, selv om jeg reagerte med vantro da legen sa det. Jeg har aldri hatt problemer med eggløsning før, kan av og til kjenne en liten ømhet, men aldri mer enn det. Må legge til at jeg var på dag 15 i syklusen, og vi forsøker å bli gravid nå. Et dumt spørsmål kanskje, men kan slike enorme eggløsningssmerter tyde på at eggstokken slapp mer enn ett egg denne måneden? Jeg har aldri opplevd maken, og det er dette jeg har gått og lurt på siden igår da jeg kom til meg selv... Takker for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32930-ekstrem-eggl%C3%B8sningssmerte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. august 2001 Del Skrevet 9. august 2001 I og med at smerten var så sterk og gikk så fort over tyder det på at det var eggløsning. Det er ikke tegn på flere egg, men at det enten er sprukket en cyste og kommet væske ut i bukhulen eller at det har vært en akutt blødning. Begge dele er ufarlig og væske/blod suges opp av kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32930-ekstrem-eggl%C3%B8sningssmerte/#findComment-128896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.