Gå til innhold

Brystsmerte og overgangsalder

Anbefalte innlegg

Gjest Vigdis1962

Jeg er en kvinne på 48 år. Har ikke hatt menstruasjon de siste 3 år. Den siste tiden har jeg fått ømme bryster, akkurat som om jeg venter menstruasjon. Har nok vært litt øm innimellom tidligere også, men denne gangen har jeg i tillegg fått en slags "rivende" smerte i venstre bryst på venstre side og litt under, og det går det nedover ribbena av og til. Disse smertene er ikke tilstede hele tiden, men kommer i tidvise tak, kan også komme når jeg strekker brystet som ved stor innpust, opp av senga osv. Jeg kjenner ingen kul (vanskelig å kjenne sånt synes jeg) og brystet ser helt normalt ut. Jeg tok mammografi i fjor sommer da jeg fikk et "tilbud" om vanlig sjekk, alt normalt. Samtidig var jeg hos gynekolog. Har ikke brystkreft i familien. Har en mann som er sterilisert. Jeg er ellers frisk, men er veldig stiv i nakke, skuldre og rygg, går til behandling i perioder. Er i full jobb. Bør jeg til mammografi igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329309-brystsmerte-og-overgangsalder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal få din fastlege til å vurdere det. Det lyder for meg som det sitter mer i ribbeina enn i slev brystet, så mammografi er ikke det første jeg ville anbefale, men en grundig undersøkelse. Det kan være en slags reumatisme.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...