Gå til innhold

fibromyalgi og overgangsalder

Anbefalte innlegg

Gjest tanja kristin

hei jeg er snart 42 og både min mor og jeg tydligvis har like tidlig begynnelse av overgansaldre.

merker ikke mye , annet enn temperament og litt varme i ansiktet i ny og ne.

men jeg har hatt fibro i over 20 år og har trent elipsemaskin jevnt siste 2 åra.

dette hjelper på muskler og ledd, men nå de siste mnd har hofter, knær, ankler og værst er henda.

tommelen min får akurat som elektrisk søt ved noen løft eller grep, mister totalt kraften i øyeblikket.

gjor veldig vondt.

har altid hatt mye vondt i henda men dette er mye verre.

treningen får jeg til den hjelper å få varme i ledda, så det er ikke det som er galt.

jeg har ikke tatt reumatisk blodprøve for å sjekke dette på 20 år og lurer på om det kunne være lurt.

noen med erfaring?

noen sier at overgangsaldren kan ha en medvirkende årsak til at smertene blir verre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329318-fibromyalgi-og-overgangsalder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen sier også at overgangsalderen gjør at fibro brenner ut, så det er ikke godt å si. Men hvis du ikke har tatt noen tester på 20 år, så hadde det kanskje vært greit med en helsesjekk igjen?

Husk; selv om du har fibromyalgi, så kan du bli rammet av andre ting (slitasjegikt o.l.)

Gjest tanja kristin

Noen sier også at overgangsalderen gjør at fibro brenner ut, så det er ikke godt å si. Men hvis du ikke har tatt noen tester på 20 år, så hadde det kanskje vært greit med en helsesjekk igjen?

Husk; selv om du har fibromyalgi, så kan du bli rammet av andre ting (slitasjegikt o.l.)

ja det er det jeg vet, at vi kan få både reumatisme og andre ting.

jeg skal ta blodprove den 28, fikk ikke før.

knærne mine har jo kranglet lenge, under 4 svamgerskap husker jeg det knaste når jeg satt meg må do, fordi jeg støtta meg på knærne når jeg satt meg ned.

men når henda svikter mere enn vanlig blir det jo skikkelig handikapp, takk bookworm.

kan legen gi meg evt noe mot feks slitasjegikt eller må vi bare leve med det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...