Gå til innhold

seksualitet og pisking

Anbefalte innlegg

Gjest anonym i kveld

Jeg har blitt kjent med en mann som ønsker å bli bundet og pisket til han gråter. Han sier han tenner voldsomt på dette. Han vil og bli kommandert og ydmyket. Dette er ikke noe jeg selv tenner på, hverken selv å bli pisket eller piske ham, jeg kjenner heller på en slags tristhet over at han trenger dette for å tenne. Han kan ha sex uten dette også, men han foretrekker å bli ydmyket om han kan velge. Han har vist meg noen nettsider ang dette og jeg skjønner jo at det er mange som synes om denne måten å ha sex på. Men jeg klarer ikke la være å lure på hva som er årsaken til at noen ønsker dette, og jeg lurer på om

det er resultat av vanskliegheter i barndom, eller om noen bare tenner på dette sånn helt uten videre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329327-seksualitet-og-pisking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der kan være vanskelig å forstå. Men vi kan alle ha merkelig trekk ved vår personlighet uten at vi synliggjør det for alle en hver, (uten at vi skal kalle det pedofil, kleptoman, sadist, osv ) nettopp fordi det ikke føles helt normalt, eller tåler dagens lys. Det er vel viktig for deg her å si hvordan du føler det, så ut fra det finne ut om du kan ha et forhold til ham

Gjest Villniss

Vet i alle fall èn ting; og det er at jeg hadde løpt min vei om slike tendenser og lyster hadde kommet fram hos en mann jeg var sammen med...

For meg er dette helt psyyyykt og jeg kan ikke forstå at noen kan ha det sånn...

Æsj, tenk å være psykolog og skulle behandle en sånn person... Hadde ikke klart det.

Gjest svava

Vet i alle fall èn ting; og det er at jeg hadde løpt min vei om slike tendenser og lyster hadde kommet fram hos en mann jeg var sammen med...

For meg er dette helt psyyyykt og jeg kan ikke forstå at noen kan ha det sånn...

Æsj, tenk å være psykolog og skulle behandle en sånn person... Hadde ikke klart det.

Hipp Hurra for toleranse og storsinn!

Gjest xbellax

Våre tenningsmønstre er forskjellige. Man kan like eller ikke like det, men ikke kall det psykt eller si "æsj" fordi om noen tenner på noe annet enn deg selv.

Annonse

Gjest xbellax

Skal forsøke å svare deg veldig kort her:

Det kan være mange årsaker til at han tenner på dette. Noen teorier (psykologiske) går på at det dreier seg om behov for soning på grunnlag av en skyldfølelse som er sitter i personen fra tidlige barndeår/opplevelser. Andre (fysiologiske) tar utgangspunkt i at vedkommende, som regel ved tilfeldigheter, nyter det kicket det kan være å føle nytelse gjennom smerte. Gjennom feks pisking, som bør skje på en spesiell måte (kontrollert samt passe hardt), fremkalles kroppens naturlige smertestillende stoffer. Smerten blir tilført gradvis og dermed vil kroppen få anledning til å tilpasse seg den, det blir med andre ord en sterk rusopplevelse.

Mange tror mennesker som liker dette, som er masochister er underdaninge i sitt vanlige liv, det er ikke alltid tilfelle. Vedkommende kan være i en høy stilling, like å ha kontroll/orden, være dominerende, men altså tenne på å bli ydmyket og fratatt all kontroll når det gjelder sex. Viktig å få med at dette ikke er sykt på noen måte, vi er alle ulike mennesker som har ulike tenningsmønstre. Hvorvidt dette er ok for deg eller ikke, det får du selv ta stilling til.

Gjest xbellax

Skal forsøke å svare deg veldig kort her:

Det kan være mange årsaker til at han tenner på dette. Noen teorier (psykologiske) går på at det dreier seg om behov for soning på grunnlag av en skyldfølelse som er sitter i personen fra tidlige barndeår/opplevelser. Andre (fysiologiske) tar utgangspunkt i at vedkommende, som regel ved tilfeldigheter, nyter det kicket det kan være å føle nytelse gjennom smerte. Gjennom feks pisking, som bør skje på en spesiell måte (kontrollert samt passe hardt), fremkalles kroppens naturlige smertestillende stoffer. Smerten blir tilført gradvis og dermed vil kroppen få anledning til å tilpasse seg den, det blir med andre ord en sterk rusopplevelse.

Mange tror mennesker som liker dette, som er masochister er underdaninge i sitt vanlige liv, det er ikke alltid tilfelle. Vedkommende kan være i en høy stilling, like å ha kontroll/orden, være dominerende, men altså tenne på å bli ydmyket og fratatt all kontroll når det gjelder sex. Viktig å få med at dette ikke er sykt på noen måte, vi er alle ulike mennesker som har ulike tenningsmønstre. Hvorvidt dette er ok for deg eller ikke, det får du selv ta stilling til.

"som regel ved tilfeldigheter, nyter det kicket det kan være"

som ofte via tilfeldigheter -skal det være.

marlenexxx27

Det du sier er helt psyyyyyyyyyyyyykt!

Tenk å være psykolog og måtte bale med sånne intolerant mennesker som deg.

Mary Poppins

Man kan ikke noe for det man tenner på, og etter min mening er det ingenting som er sykt. Å tenne på pisking, dominanse osv er svært vanlig. Faktisk viser så og si en hver undersøkelse om de mest vanligste sex fantasiene, at dominanse/å bli dominert er på topp ti listen.

Jeg synes denne mannen skal ha creds for at han har fortalt deg dette, og også såpass tidlig i forholdet. Spørsmålet mener jeg heller går på deg og ikke på han - altså om du kan være med på noe slikt eller ikke.

Gjest Villniss

Våre tenningsmønstre er forskjellige. Man kan like eller ikke like det, men ikke kall det psykt eller si "æsj" fordi om noen tenner på noe annet enn deg selv.

"...men ikke kall det psykt eller si "æsj" fordi om noen tenner på noe annet enn deg selv."

Jo, i ytringfrihetens navn tillater jeg meg å gjøre det. Det er jeg i min fulle rett til!

Å kartlegge hvorfor en person tenner på "uvanlige" ting er ikke lett, og jeg ser heller ikke poenget med det. Hva vil være annerledes hvis du greier å finne en traumatisk hendelse i barndommen som har "skylden" for dette? Skal han "kureres" ved å snakke om fortiden?

Det er en del som liker s/m-sex, og det er ikke skadelig for noen av partene (så lenge begge samtykker). Spørsmålet for dere blir jo om han er villig til å gi helt avkall på s/m-sex/om du er villig til å være med på noe av det fordi du vet han liker det, eller om dere skal gå fra hverandre.

Annonse

Det er da ikke en sykdom man søker behandling for? Heller hjelp til å akseptere seg selv.

Jo, etter min mening burde slike seksuelle avvikere søke hjelp!

Hvorfor det? Så lenge de holder seg til frivillig sex med voksne mennesker må de jo kunne gjøre som de vil. Det er jo ikke noe problem for andre, og heller ikke for dem selv, at de har andre seksuelle preferanser enn gjennomsnittet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...