Gå til innhold

NHD/andre :"stabilt" nede

Anbefalte innlegg

Jeg er aleine etter ca 8års samboerskap. Greit nok. Noen av "hjelperne mine";behandler o.l. var en litt på at jeg skulle/burde komme meg ut av det samlivet.

De mente det kunne hjelpe på mitt ustabile liv.

Nå har jeg bodd aleine i ett halvt år..og ja - de hadde rett, jeg er blitt mer stabil, men det er blitt nede i en depresjon og ikke der jeg kunne tenkt meg å være. Hver dag er et tiltak og jeg vet ikke om det er sånn det skal være..? skal man synes at hver dag er tiltak en ikke har lyst til å ta del i?? at hver dag føles som en kamp om å overleve..ikke en dag å leve..?

Jeg er begynt å slite med noe i tillegg til denne tilstanden.

Ja jeg har sagt noe om hallusinasjoner(pseudohallucinasjoner) før.

Det ene jeg får nå er smaken og lukta fra sykehuset.. fra ECTperioden min..får da også panikk fordi jeg ikke får puste.. akkurat som om noen holder noe foran ansiktet mitt..

Ser hele greia utenifra..hvordan jeg blir holdt av pleiere for at den oksygenmaska skal være i det trynet mitt.

Noen ganger våkner jeg med denne hendelsen, så jeg blir paralysert av episoden som er satt på repeat...

Hva kan jeg selv gjøre for at mitt "stabile" liv kan heve seg noen hakk..de hakkene som trengs for at livet ikke bare skal handle om å overleve, men handle om å leve dette livet(kanskje bli tildelt litt bedre kort)????

Det med alle de forskjellige hallusinasjonene(pseudo(?) )..kan jeg gjøre noe der for å bedret dette-få mindre av dem??

(du svarte på et innlegg av meg tidligere; du spurte om diagnosen - det var da om det du mente kunne være pseudohallusinasjoner og ikke vanlige - (som jeg forøvrig er enig med deg i..i noen av tilfellene))

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329381-nhdandre-stabilt-nede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå svarer jeg helt utifra egne erfaringer, håper NHD kommer med fagkunnskapen. Men - har du prøvd AD - SSRI?

Jeg har hatt god hjelp av cipralex- Fikk de mot depresjon og panikkanfall, men de har også senket frekvensen på flashback. I følge både psykologen min og fastlegen (som også er psykiater) er det en ikke helt ukjent effekt, men vet ikke hvor offisiell den er.

Jeg vil anta at pseudohallusinasjoner er noe av det samme som fb, men vet ikke.

Nå svarer jeg helt utifra egne erfaringer, håper NHD kommer med fagkunnskapen. Men - har du prøvd AD - SSRI?

Jeg har hatt god hjelp av cipralex- Fikk de mot depresjon og panikkanfall, men de har også senket frekvensen på flashback. I følge både psykologen min og fastlegen (som også er psykiater) er det en ikke helt ukjent effekt, men vet ikke hvor offisiell den er.

''Nå svarer jeg helt utifra egne erfaringer, håper NHD kommer med fagkunnskapen. Men - har du prøvd AD - SSRI?''

Ja, jeg har prøvd Cipralex-virka ikke på min depresjon da.

Hadde en markant bedring ved ordentlig dose den 20mg, Lithium, Zyprexa. men siden jeg ble "høy", fjerna de Cipralex.

Cymbalta har jeg og prøvd. Det er sikkert andre jeg kunne prøvd, men er litt kanskje litt vanskelig når en er bipolar

''Jeg har hatt god hjelp av cipralex- Fikk de mot depresjon og panikkanfall, men de har også senket frekvensen på flashback. I følge både psykologen min og fastlegen (som også er psykiater) er det en ikke helt ukjent effekt, men vet ikke hvor offisiell den er.

Jeg vil anta at pseudohallusinasjoner er noe av det samme som fb, men vet ikke.''

Hyggelig å høre at det kan funke mot det også.

Jeg er ikke sikker på hvordan det der er..jeg slutta jo med Cipralex en periode-hvor disse symptomene ble verre - kanskje det var de som "skjerma" meg fra dette f***skapet..

Tusen takk for svar, skal *klem*

jeg går på Lamictal, Lithionit, Truxal & Zyprexa. Noe burde jo virke ordentlig.

det er litt derfor jeg spør om det skal være sånn som jeg beskriver i mitt hovedinnlegg..at det bare er jeg som er for kravstor..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...