Gå til innhold

NHD: dekning av reise til beh. ved flytting.

Anbefalte innlegg

Gjest i.k.k.e j.u.s.t n.u

Hei.

Jeg går i samtaleterapi hos psykiater 2-4 ganger i måneden. Av trivselsmessige årsaker, som spiller mye inn på psyken, så har jeg lyst til å flytte til Bestefaren min som bor 30 mil unna i et annet fylke og en annen kommune.

Ser for meg å reise de 30 milene frem og tilbake for å kunne gå til samme behandler.

Er det mulig å få dekt disse reisene?

Jeg vil være avhening av taxi og buss, men ikke overnatting.

Håper du kan svare

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg antar at du vil få en egenandel på 400 kroner per vei = 800 kroner per konsultasjon.

"Ved bruk av fritt sykehusvalg er egenandelen kroner 400 per vei, og kan ikke påføres egenandelskortet, for reise utenfor egen helseregion. Se www.frittsykehusvalg.no for mer informasjon."

http://www.nav.no/page?id=356

Jeg vil tro det er mulig å utvise skjønn. Hvis du har gått lenge og er i en avslutningsfase, antar jeg at det ikke kreves at du skifter behandler/behandlingssted. Hvis dette ikke er tilfelle, antar jeg at du må velge mellom enten å skifte behandler eller å betale de 400kr x 2.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...