Gå til innhold

Probler med atopisk eksem.

Anbefalte innlegg

Gjest Celi.D

Grunnet gener så har jeg atopisk eksem,og har vært mye plaget med eksem, og som jeg enda plages av. Værst er det i kroker som armhuler, bak knær og rundt albuer. Ofte hodebunn og på lår. I nesten et år slapp jeg unna med ikke så mye som en eksemflekk, men så plutselig, dukket det opp igjen. Gjerne to steder på samme tid, og ble der i lang, lang tid. Vanligvis mellom 3 og 5 måneder før det plutselig forsvant, og dukket opp på et annet sted. Hals og øyelokk var værst. Men nå har jeg gått rundt i nesten et år i strekk med eksem på ubehagelige steder. F.eks: I alle kroker på armene, på hendene og på øyelokkene. Men det aller verste er eksemen som ikke har gått bort siden den først kom, er på et sårt punkt, nemlig brystene. Ikke bare rundt, men mest rammet i senteret. I snart et år har jeg slitt med dette, og prøver stadig å smøre på midler som vanligvis hjelper. Men eksemen tørker sjeldent, og det hele setter seg fast i BH-en, noe som gjør det vondt for meg å bytte, for da rives det hele opp igjen, og blir nesten et åpent, ujenvt kjøttsår. Veldig vondt til tider- spesielt ved dusj med åpent sår. Og slik har det pågått i, som tidligere forklart, i nesten et år. Noen råd der jeg ikke trenger å oppsøke noen, men kan ordne ting på egenhånd? Har prøvd å plastre det hele, men gir dårlig resultat. Det blir bare mer bløtt og lukter forferdelig. Og hva skal jeg gjøre når sommeren kommer og bådedrakten/bikinien skal tas i bruk? Alt kommer jo til å gro fast, og bli enda værre. -et rop om hjelp fra en bekymet 15-åring som håper på superråd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329447-probler-med-atopisk-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...