Gå til innhold

Er dette en normal dagsmeny?

Anbefalte innlegg

Gjest twisted kanskje?

Føler meg litt skrudd når det gjelder mat og hva og hvor mye jeg skal spise. Synes selv jeg spiser alt for mye, men så sier en liten stemme at det er for lite. Så jeg håper noen kan vurdere dagen i dag som er en snittrasjon:

Frokost: et eple

Lunsj: 1/4-dels maiskolbe og en kopp varm sjokolademelk

Middag: halv kyllingfilet med løk og sopp

Kvelds: 2 egg, salat, ost og mais.

Er en kvinne på 30 år, 175 cm høy og bever meg rolig fra morgen til kveld sett bort ifra to-tre timer på sofaen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329448-er-dette-en-normal-dagsmeny/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Klarer du å jobbe med så lite næring å gå på først på dagen? Jeg hadde blitt helt tom i hodet av bare et eple før lunsj, og så bare litt mais og sjokolademelk resten av arbeidsdagen.

Jeg spiser 1-2 skiver brød til frokost, 1 glass juice og et glass melk.

Ca 4 knekkebrød med cottage cheese eller skinkeost til lunsj. Spiser gjerne 1-2 frukter i løpet av arbeidsdagen.

Middag - vanlig prosjon tror jeg.

Spiser av og til kveldsmat - 1-2 skiver, eller litt havregryn eller frukt.

Gjest twisted kanskje?

Klarer du å jobbe med så lite næring å gå på først på dagen? Jeg hadde blitt helt tom i hodet av bare et eple før lunsj, og så bare litt mais og sjokolademelk resten av arbeidsdagen.

Jeg spiser 1-2 skiver brød til frokost, 1 glass juice og et glass melk.

Ca 4 knekkebrød med cottage cheese eller skinkeost til lunsj. Spiser gjerne 1-2 frukter i løpet av arbeidsdagen.

Middag - vanlig prosjon tror jeg.

Spiser av og til kveldsmat - 1-2 skiver, eller litt havregryn eller frukt.

Jøss... var det første jeg tenkte når jeg las listen din :-/ Er ofte trøtt på jobb... men tror det skyldes mer søvnmangel enn kostholdet. Sitter også på et mørkt kontor med dårlig luft og lite lys :-(

Gjest prust

Jøss... var det første jeg tenkte når jeg las listen din :-/ Er ofte trøtt på jobb... men tror det skyldes mer søvnmangel enn kostholdet. Sitter også på et mørkt kontor med dårlig luft og lite lys :-(

Kostholdet er jo her det enkleste å ta tak i dersom du virkelig er slapp og trøtt på jobb (jeg vet, som du ser, at det er vanskelig å komme seg i seng i rimelig tid om kvelden).

Få i deg en skive brød, eller havregryn eller frokostblanding, gjerne sammen med litt melk, så får kroppen din "bensin" til både hode og hjerte og bein/armer, så skal du se det hjelper.

I forhold til dårlig luft, er faste luftinger med vinduet åpent lurt - f.eks 5 min før hver hele time.

Og så kan du jo prøve å legge deg en time tidligere (sier jeg, he-he...)

Du er totalt på bærtur hva kostholdet angår! Et normalt kosthold for deg ville vært noe sånt som:

Frokost: 2 brødskiver eller 2 knekkebrød med pålegg + 1 glass juice eller melk

Mellom: en frukt

Lunsj: samme som frokost (1/4 maiskolbe og varm sjokolademelk hører ingensteds hjemme som lunsj!!!!)

Middag: en hel kyllingfilet / fiskefilet / 2 kjøttkaker / 2 fiskekaker e.l.. + masse grønnsaker (halve fatet skal dekkes av grønnsaker) + litt potet / pasta / ris.

Kvelds: 1-2 knekkebrød med pålegg + frukt

Rå grønnsaker kan du spise godt med som mellommåltider også. Du spiser jo ingen ting og det er ikke det minste rart at du ikke henger i hop.

Annonse

Gjest twisted kanskje

Du er totalt på bærtur hva kostholdet angår! Et normalt kosthold for deg ville vært noe sånt som:

Frokost: 2 brødskiver eller 2 knekkebrød med pålegg + 1 glass juice eller melk

Mellom: en frukt

Lunsj: samme som frokost (1/4 maiskolbe og varm sjokolademelk hører ingensteds hjemme som lunsj!!!!)

Middag: en hel kyllingfilet / fiskefilet / 2 kjøttkaker / 2 fiskekaker e.l.. + masse grønnsaker (halve fatet skal dekkes av grønnsaker) + litt potet / pasta / ris.

Kvelds: 1-2 knekkebrød med pålegg + frukt

Rå grønnsaker kan du spise godt med som mellommåltider også. Du spiser jo ingen ting og det er ikke det minste rart at du ikke henger i hop.

Takk for svar. Vet du hvor mange kalorier en får i seg med denne menyen? Legger en på seg av å spise dette hver dag eller kan det gi en stabil vekt som jeg aldrihar hatt?? Vet jeg spør banalt, men trenger det svart på hvitt.

Takk for svar. Vet du hvor mange kalorier en får i seg med denne menyen? Legger en på seg av å spise dette hver dag eller kan det gi en stabil vekt som jeg aldrihar hatt?? Vet jeg spør banalt, men trenger det svart på hvitt.

Jeg spiser det der for tiden og går ned i vekt og jeg er 20 cm lavere enn deg. Med mindre du veier 40 kg så legger du ikke på deg av en slik "meny".

Gjest Ellipse

Det der var veldig lite mat. Hvor lenge har du spist sånn som dette da? Det går ikke i lengden, vet du...Kanskje en stund, men så kommer du til å enten bli svært svak og syk eller så vil "kroppens forsvarmekanisme" sette inn og få deg til å overspise. Da er det lett gjort å komme inn i en ond sirkel med vekselvis overspising og sulting. Kan ikke anbefales. Oppsøk hjelp, du, hvis du ikke klarer å endre spisevanene dine på egenhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...