Gjest uvitende om dette Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Etter det jeg har skjønnt så er bipolar lidelse en fysisk sykdom i hjernen. Hvor i hjernen sitter denne feilen? Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg kjenner en person som har fått et hjerneslag med lammelse i venstre side. Lurer derfor på om dette kan ha innvirkning på den bipolare lidelsen. 0 Siter
Gjest uvitende om dette Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Denne personen med hjerneslag har bipoalr lidelse. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Selv om årsaken til sykdommen sitter i hjernen, er det et samspill mellom ulike deler av hjernen som gir sykdommen. Bipolar lidelse kan således ikke defineres til et bestemt hjerneavsnitt. Meg bekjent er det kun ved OCD (tvangslidelse) hvor en kan snakke om en avgrenset lokalisasjon for sykdommen. 0 Siter
Gjest Hoggormen Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Denne personen med hjerneslag har bipoalr lidelse. Jeg tror rett og slett ikke "de proffe" vet noe særlig på det punktet. Man er nok nødt til å se det an dessverre (har hørt liknende spørsmål og om trent det svaret.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.