Gå til innhold

For mye prolaktin NHD

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten kul i hypofysen. Den vokser fordi jeg produserer for mye prolaktin. Dette ble oppdaget tilfeldig ved en blodprøve. Hvordan kan dette påvirke meg psykisk? Jeg har hele livet ikke følt seksuelle behov og lurt på om jeg er lesbisk. Jeg kan ta medisiner som reduserer prolaktinproduksjonen, men vil helst unngå dette. Synes du jeg bør dette NHD? Hvor viktig er det å ha normal sexlyst for å føle seg vel og som et normalt mennesket. Jeg kan kanskje føle meg mindre kvinnelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329472-for-mye-prolaktin-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest VannLilja29

Jeg har også en cyste i hypofysen og økt prolaktin nivå. Det ble oppdaget var MR. Jeg aner ikke om det er årsaken til at jeg har disse plagene men jeg har også til tider hatt svært manglende lyst og lite energi.

Det jeg tror kan spille inn er at vi med høyt prolaktin nivå har en kropp som tror vi nettopp har fått barn. Jeg hadde lenge brystmelk, flere år etter at jeg hadde sluttet å amme datteren min. Når man ammer har man vel liten lyst tror jeg?

Jeg er ikke sikker altså men det er muligens en sammenheng.

Håper NHD svarer på denne:)

• 2 uker senere...

For høyt prolaktin kan gi nedsatt sexlyst, menstruasjonsforstyrrelser/manglende eggløsning, og øker risikoen for osteoporose/benskjørhet.

Jeg kan ikke se noen fornuftig grunn til ikke å ta medisiner mot dette.

På nåværende tidspunkt trenger jeg strengt tatt ikke ta medisiner mot dette fordi kulen i hypofysen ikke er så stor antageligvis. Jeg kvier meg for å ta medisin for jeg er redd for å legge på meg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...