Gjest elektrosjokken Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Jeg fikk ECT i går og etter det fikk jeg en slags indre blødning der jeg ble stukket på hånda (mellom langefinger og pekefinger). Det er et område på ca. 3 x 3 cm som er hovent og blått og det ser ut som om det er blod som har samlet seg der. Etter ECT-behandlingen piplet det blod fra stikkstedet i et par timer. Det gjør vondt å bruke hånda og jeg klarer ikke å knytte neven pga. hevelsen. Bør jeg oppsøke lege/legevakt nå eller kan det vente i to uker til neste ECT? Blir litt bekymret for at det kan være en indre blødning eller en infeksjon... 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Da jeg var innlagt på sykehuset til intravenøs behandling fikk jeg også slike hevelser som du beskriver. De tok da ut veneflonen og satte den en et annet sted. Årsaken til dette var en ødelagt blodåre. Blod lekker ut av åren og lager hevelse og blåflekker. Det er ikke farlig, men gjør vondt og ser ille ut. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Hvis det er noen trøst fikk jeg også sånn "reaksjon" der venflonen satt, men det er ikke farlig, er bare vondt og ser litt ille ei lita periode etterpå. 0 Siter
Gjest Hoggormen Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Som de andre sier så kan du nok ta det med ro. Jeg fikk diabetes 1 og ble akuttinnlagt halvdau for en del år siden. Gud vet hvor mange venflon de dreiv å styra med å sette, flytte og blbla. Da jeg kom ut fra sykehuset så var jeg full av sånne blodutredelser, og så rett og slett helt grusom ut. Ikke farlig, men ikke behagelig heller. Det hender ikke så skjelden at "piecingen" i åra lekker litt. Sannsynligvis vil det være mye bedre om noen dager. Blir det imidlertid hissig (ildrød hud), mer vondt (gjerne bankende smerter) og varm hud kan du bekymre deg for en infeksjon og kontakte lege. Sannsynligvis vil ikke det skje. Eventuelt finnes det noe salve som heter Hirudoid reseptfritt på apotek. Den får blodutredelser raskere tilbke. 0 Siter
Gjest elektrosjokken Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Takk for svar alle sammen! :-) Da skal jeg slutte å bekymre meg! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.