Gå til innhold

Phenergan vs/ Vallergan

Anbefalte innlegg

Gjest Hoggormen

Hva er egentlig forskjellen på disse? Nå tenker jeg effekt - ikke at begge er antihistaminer. Jeg har prøvd "alt" bortsett fra denne tror jeg. Fikk skikkelig hangover av Vallergan, så Phenergan er kanskje ikke noe alternativ? Det er ingen lege som har foreslått det for meg; jeg bare kjenner til det.

Jeg er mye ute i frisk luft, men søvnen er et problem. Trener jeg for hardt sovner jeg på flekken når jeg kommer hjem. Har liksom ikke funet noe mellomgrense der. Selv det som står som moderat trening i en halvtime gjør at jeg sovner etterpå. Om jeg så står i dusjen... Og da er i alle fall nattesøvnen noe jeg bare kan "drømme" om.

Jeg har brukt Vallergan, Nozinan, Tolvon, Sarotex. Siste godkjenner jeg effekten av på 40mg. De merker jeg lite til dagen derpå, men samtidig er effekten så variabel! Noen kvelder er det knallmedisin, andre middelmådig, og andre helt bortkastet.

Selvsagt har jeg prøvd alle de spesifikke sovemidlene på markedet. Er jo bare tre å velge i, siden man kan glemme Flunipam (jeg vill ikke bli avhengig av noe!!!!!!) Nå som jeg er på en dårlig periode blir ikke søvnen bedre... Jeg går til psykolog, prøver å gjøre det boka sier er bra.... Likevel....

Men det koker ned til: Hvordan er Phenergan? Verdt et forsøk eller bare å glemme når jeg fikk bivirkninger av Vallergan?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329492-phenergan-vs-vallergan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Romanov

Hei.

Personlig syns jeg Phenergan er bedre enn Vallergan.

Phenergan har en behagligere virkning, man blir mer "naturlig" trett av dem. Men de har lengre virketid, så den gir noe mer hangover enn Vallergan. Phenergan er også, etter mitt inntrykk noe "sterkere" enn Vallergan. Der man trenger 4 Vallergan for å sovne, trenger man bare 2 Phenergan f.eks.

Personlig føler jeg meg mer "dopet" av Vallergan enn av Phenergan.

Så selv foretrekker jeg Phenergan.

Du får prøve deg frem, lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...