Gå til innhold

Hva er galt?

Gjest Skriver ikke under med nick denne gang

Anbefalte innlegg

Helt enig med deg, Babette!

Jeg _er_ uføretrygdet, men lurer litt på alle som sier de er i full jobb, og i tillegg har barn etc.... De begynner å skrive rundt 0700 og holder på hele dagen, mens de har jobb, familie og et perfekt liv...!

He...he...ja, der skrev du ned de tankene jeg har tenkt så mange ganger:-) Det virker på mange måter som en nærmest umulig kombinasjon:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756128
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

17

• hidi, the scorpion

13

• morsan

11

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

Da synes jeg det hadde vært fint om hun kunne ha fått støtte i selve tråden også. Jeg prøvde meg på det, og fikk min del av ubehagelige tilbakemeldinger av den grunn. Det er horribelt å være vitne til hvordan hordene hiver seg over de som prøver å ytre en annerledes mening.

Til og med i dag har det vært et par innlegg hvor brukere her inne gjør narr av henne fordi hun ikke klarer å holde seg borte fra forumet, og hun har blitt beskyldt for å å være den typen menneske som er årsaken til at uføretrygdede/sykemeldte ofte blir møtt med skepsis. Helt utrolig hvordan folk "gasser seg i flokk" - og kaster seg over de som tør å ytre sin meninger uavhengig av andre.

Colette, vi er mye enige i saker og ting, men her er jeg ikke enig med deg.

Jeg føler ikke at jeg hiver meg over henne, men jeg reagerer. For meg er det helt utenkelig å sitte ansikt til ansikt med en lege og lyve på en sykdom. Jeg har store problemer med å se hvordan jeg skulle ha greid det. Jeg ville følt meg veldig utilpass og følt at legen så tvers gjennom meg.

Ikke bare det, men jeg ville også følt at kolegaene mine ville gjennomskue det, om jeg hadde blitt sykmeldt flere uker midt i ferietiden.

Vi skal være glad for de fantastiske ordningene vi har her i dette landet. Det er ikke mange land som har det slik som oss, men det blir helt feil å misbruke det.

Analsex er vel noe de fleste har prøvd. Ihverfall de som har levd i et langt forhold.

Det har ikke noe med dårlig moral å gjøre og det er ikke noe rart at mange reagaerer på den sammenligningen. Det var jo faktisk en helt håpløs sammenligning;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756139
Del på andre sider

Colette, vi er mye enige i saker og ting, men her er jeg ikke enig med deg.

Jeg føler ikke at jeg hiver meg over henne, men jeg reagerer. For meg er det helt utenkelig å sitte ansikt til ansikt med en lege og lyve på en sykdom. Jeg har store problemer med å se hvordan jeg skulle ha greid det. Jeg ville følt meg veldig utilpass og følt at legen så tvers gjennom meg.

Ikke bare det, men jeg ville også følt at kolegaene mine ville gjennomskue det, om jeg hadde blitt sykmeldt flere uker midt i ferietiden.

Vi skal være glad for de fantastiske ordningene vi har her i dette landet. Det er ikke mange land som har det slik som oss, men det blir helt feil å misbruke det.

Analsex er vel noe de fleste har prøvd. Ihverfall de som har levd i et langt forhold.

Det har ikke noe med dårlig moral å gjøre og det er ikke noe rart at mange reagaerer på den sammenligningen. Det var jo faktisk en helt håpløs sammenligning;-)

Nå roter du :-) Det er ikke innholdet i tråden jeg reagerer på, eller det hun tar opp som er poenget. Men det faktum at når et menneske skriver noe som blir dårlig mottatt - så bombarderes han/hun av likelydende tilbakemeldinger i et stort antall. Etter hvert går det over til "vi mener" og "vi skjønner" - altså "vi mot deg". Det kan være en tung byrde for den som sitter alene, og skal ta i mot alt dette. Det er mitt poeng - og man skal faktisk være litt forsiktig.

Jeg kan ikke fordra trygdesvindel - bare så det er sagt. Men det er helt uvesentlig i denne sammenhengen:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756146
Del på andre sider

Gjest Mange mener det samme, kanskje?

Nå roter du :-) Det er ikke innholdet i tråden jeg reagerer på, eller det hun tar opp som er poenget. Men det faktum at når et menneske skriver noe som blir dårlig mottatt - så bombarderes han/hun av likelydende tilbakemeldinger i et stort antall. Etter hvert går det over til "vi mener" og "vi skjønner" - altså "vi mot deg". Det kan være en tung byrde for den som sitter alene, og skal ta i mot alt dette. Det er mitt poeng - og man skal faktisk være litt forsiktig.

Jeg kan ikke fordra trygdesvindel - bare så det er sagt. Men det er helt uvesentlig i denne sammenhengen:-)

''Men det faktum at når et menneske skriver noe som blir dårlig mottatt - så bombarderes han/hun av likelydende tilbakemeldinger i et stort antall.''

Men det er vel ulike personer som skriver sin mening, er det ikke? Synes du ikke man skal svare om det har kommer 2-3-4 svar med din mening allerede?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756149
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

"Du oppfordrer til noe som er ulovlig, og som de aller fleste oppfatter som et stygt lovbrudd. Du får, heldigvis, stor motbør på ditt synspunkt."

Ja, men ikke alle som har råd/mulighet til å ta ulønnet permisjon, vet du. Og har man ingen til å passe på barnet sitt, hadde iallfall min lege gitt sykmelding. Det hadde nok flere leger gjort. Dessverre for mange, heldigvis for noen.

"Om jeg skulle "stusse" på noe, må det være din reaksjon på at du får motbør. Her blir det bare spekulasjoner, men jeg får tanker om at du ikke er helt enkel å omgås, og dine holdninger til fellesskap og solidaritet gjenspeiles kanskje i dine relasjoner til andre?"

Sannheten er vel at jeg mange ganger ikke tør å si hva jeg mener i RL, men opplever at jeg har et helt greit forhold til folk likevel. Har til og med (tro det eller ei) tre svært gode, nære venninner! :-)

Og bare for å ha sagt det, så har slike holdninger som jeg har ift sykmelding i denne gitte situasjonen større "sympati" ute i RL enn her inne på DOL.

Men takk for at du svarte.

''Ja, men ikke alle som har råd/mulighet til å ta ulønnet permisjon, vet du.''

Du, vi bor i et land som har fantastiske ordninger sammenlignet med mange andre land. Er du klar over hvor heldige vi er?

Du bør ikke ta dette som en selvfølge. Det er det ikke og det bør ikke misbrukes.

De aller fleste vil ikke kunne greie å sitte ansikt til ansikt med en lege å lyve på seg en sykdom. Personlig ville jeg følt meg så utilpass at jeg hadde følt legen så tvers gjennom meg.

Du må planlegge sommeren i god tid og spare opp penger, så kan du heller søke om permisjon uten lønn. Eventuelt finner du en barnevakt. Det er mange unge som ønsker seg sommerjobber.

Å komme trekkende med det at du har moral fordi du ikke har analsex, blir så usaklig at man bare er nødt til å reagere på det.

Neivel, du har ikke det, men det har ikke noe med moral å gjøre. De aller fleste prøver det ut. Ihverfall de som har levd i et langt forhold. Du kan ikke likestille det med trygdemisbruk.

Når det er sagt. Du trenger ikke forsvinne herifra. Uenigheter har en tendens bli å bli glemt og uenigheter er det som skaper en diskusjon. Slik var det her før i tiden. Nå er det dødt her, men du greide å lage litt liv og en stor takk til deg for det:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756150
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det kan virke slik fordi det er så mange som blir engasjerte og føler for å si sin mening. Sånn sett, kan det oppleves voldsomt for trådstarter. Nå har jeg faktisk ikke lest hele tråden. Jeg er litt mettet av dol etter mange år og føler at de samme diskusjonene gjentar seg og at jeg har vært med på diskusjonene før. Mne jeg vet at uenigheter glemmes raskt og at verden går videre. Det gjør den for Villniss også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756154
Del på andre sider

''Men det faktum at når et menneske skriver noe som blir dårlig mottatt - så bombarderes han/hun av likelydende tilbakemeldinger i et stort antall.''

Men det er vel ulike personer som skriver sin mening, er det ikke? Synes du ikke man skal svare om det har kommer 2-3-4 svar med din mening allerede?

Det skulle vel egentlig ikke være nødvendig - når det samme allerede er uttalt mange ganger? Det er så lett å hive seg med alle de andre. Da er man trygg - og har sitt på det tørre. "Se på meg - jeg mener også det riktige". Slik ser det ut for meg når jeg leser. De har noe med å stoppe i tide å gjøre- før ting utarter fullstendig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756155
Del på andre sider

Det skulle vel egentlig ikke være nødvendig - når det samme allerede er uttalt mange ganger? Det er så lett å hive seg med alle de andre. Da er man trygg - og har sitt på det tørre. "Se på meg - jeg mener også det riktige". Slik ser det ut for meg når jeg leser. De har noe med å stoppe i tide å gjøre- før ting utarter fullstendig.

Jeg er ikke enig med deg i dette. Vedkommende sier at hun synes lovbrudd er helt OK, og får jo en slags bekreftelse på at det er OK hvis hun bare får 2-3 svar mot seg. "Den som tier, samtykker".

Ut over det er jeg nok heller av den oppfatning at folk skal være mer varsomme i måten de ordlegger seg på, og det gjelder mange - og ikke bare i den/de tråden(e) om moral.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756157
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Så det er såpass mye umoral ute og går at man sitter og doler i arbeidstiden? Jeg var helt overbevist om at de som skriver her på dagtid enten hadde fri fra jobben/var sykemeldte eller uføretrygdede:-)

He he noen av oss er svært effektive, skjønner du;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756158
Del på andre sider

Gjest Villniss

''Ja, men ikke alle som har råd/mulighet til å ta ulønnet permisjon, vet du.''

Du, vi bor i et land som har fantastiske ordninger sammenlignet med mange andre land. Er du klar over hvor heldige vi er?

Du bør ikke ta dette som en selvfølge. Det er det ikke og det bør ikke misbrukes.

De aller fleste vil ikke kunne greie å sitte ansikt til ansikt med en lege å lyve på seg en sykdom. Personlig ville jeg følt meg så utilpass at jeg hadde følt legen så tvers gjennom meg.

Du må planlegge sommeren i god tid og spare opp penger, så kan du heller søke om permisjon uten lønn. Eventuelt finner du en barnevakt. Det er mange unge som ønsker seg sommerjobber.

Å komme trekkende med det at du har moral fordi du ikke har analsex, blir så usaklig at man bare er nødt til å reagere på det.

Neivel, du har ikke det, men det har ikke noe med moral å gjøre. De aller fleste prøver det ut. Ihverfall de som har levd i et langt forhold. Du kan ikke likestille det med trygdemisbruk.

Når det er sagt. Du trenger ikke forsvinne herifra. Uenigheter har en tendens bli å bli glemt og uenigheter er det som skaper en diskusjon. Slik var det her før i tiden. Nå er det dødt her, men du greide å lage litt liv og en stor takk til deg for det:-)

"De aller fleste vil ikke kunne greie å sitte ansikt til ansikt med en lege å lyve på seg en sykdom. Personlig ville jeg følt meg så utilpass at jeg hadde følt legen så tvers gjennom meg."

Nå har det seg faktisk sånn at JEG godt kunne ha sagt sannheten til legen og likevel ha fått sykmelding. Andre måtte kanskje ha "faket" et eller annet. Jeg hadde sluppet. Legen kjenner nemlig meg og min livssituasjon veldig godt, barna mine og hele pakka. Vil ikke gå i detalj her på nettet, men bare prøv å tåle at sånn er det bare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756159
Del på andre sider

Det kan virke slik fordi det er så mange som blir engasjerte og føler for å si sin mening. Sånn sett, kan det oppleves voldsomt for trådstarter. Nå har jeg faktisk ikke lest hele tråden. Jeg er litt mettet av dol etter mange år og føler at de samme diskusjonene gjentar seg og at jeg har vært med på diskusjonene før. Mne jeg vet at uenigheter glemmes raskt og at verden går videre. Det gjør den for Villniss også.

Ja, det har du helt sikkert rett i :-) Men jeg snakker av erfaring: Det er hardt mens det står på - og kan faktisk prege hverdag og humør utover den tiden man tilbringer her inne, når det blir for ille Dette er en direkte kommunikasjonsform som setter seg rett i systemet. Og man vet faktisk ikke hva det gjør med den som mottar meldingene.

Man burde selvfølgelig holde seg unna når det blir slik. Men så skjer det jo hyggelige ting innimellom også da:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756161
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke enig med deg i dette. Vedkommende sier at hun synes lovbrudd er helt OK, og får jo en slags bekreftelse på at det er OK hvis hun bare får 2-3 svar mot seg. "Den som tier, samtykker".

Ut over det er jeg nok heller av den oppfatning at folk skal være mer varsomme i måten de ordlegger seg på, og det gjelder mange - og ikke bare i den/de tråden(e) om moral.

Ja, det er vel sikkert der det ligger også. At jo flere som motsier - jo mer tyngde får det. Men man bør ikke glemme at det sitter et menneske i andre enden som skal motta og fordøye alt dette. Ofte uten noen form for støtte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756163
Del på andre sider

Gjest *same old shit*

"De aller fleste vil ikke kunne greie å sitte ansikt til ansikt med en lege å lyve på seg en sykdom. Personlig ville jeg følt meg så utilpass at jeg hadde følt legen så tvers gjennom meg."

Nå har det seg faktisk sånn at JEG godt kunne ha sagt sannheten til legen og likevel ha fått sykmelding. Andre måtte kanskje ha "faket" et eller annet. Jeg hadde sluppet. Legen kjenner nemlig meg og min livssituasjon veldig godt, barna mine og hele pakka. Vil ikke gå i detalj her på nettet, men bare prøv å tåle at sånn er det bare.

hvorfor påstår du at du skal kutte ut dol når du bare maser og maser??

ikke slutt for min del,men nå har du da annonsert det flere ganger! vil du bli,så gjerne det,men slutt å annonsere avgangen din i det minste!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756164
Del på andre sider

Ja, det er vel sikkert der det ligger også. At jo flere som motsier - jo mer tyngde får det. Men man bør ikke glemme at det sitter et menneske i andre enden som skal motta og fordøye alt dette. Ofte uten noen form for støtte.

Nei, det skal man ikke glemme, men den som skriver må også ta seg litt i akt. Både beskytte seg selv, men også være noe bevisst på hvordan man svarer når man får motbør.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756167
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Han tar en sjangse denne legen om han holder på slik til alle sine venner. Han gjør noe han ikke har lov til å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756169
Del på andre sider

Gjest Villniss

Ja, for du forutsetter at alle dolere skriver sannheten...?

Og deg bekjent som psykiatriker, så skriver mennesker sannheten på helseforum....

Kanskje på tide at du sjekker "virkelige" mennesker...

Hi hi... takk for støtten! :-)

Du har vist deg større enn meg. Når noen "angriper" meg her inne, vil jeg bar ta igjen/hevne meg. Men du støtter meg (ikke meningene mine selvsagt ;-)) selv om jeg tidligere har "angrepet" deg for noe. Det er flott gjort av deg. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756170
Del på andre sider

Nei, det skal man ikke glemme, men den som skriver må også ta seg litt i akt. Både beskytte seg selv, men også være noe bevisst på hvordan man svarer når man får motbør.

Det er klart. Men det er neimen ikke så lett å holde hodet kaldt - når det koker rundt en med protester, beskyldninger og fornærmelser:-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756171
Del på andre sider

Gjest Villniss

Vil bare også takke deg Colette, for at du har støttet meg. (Ikke meningene mine, men meg som dol-deltager). TAKK! :-) Masse lykke til videre! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/3/#findComment-2756173
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...