Gå til innhold

Hva er galt?

Gjest Skriver ikke under med nick denne gang

Anbefalte innlegg

Gjest Mange mener det samme, kanskje?

Det er klart. Men det er neimen ikke så lett å holde hodet kaldt - når det koker rundt en med protester, beskyldninger og fornærmelser:-(

Nei, det er jo sant. Og da bør man vel logge av, og heller komme tilbake når man har roet seg ned. Og av og til må man faktisk innse at man har driti på draget, og rett og slett legge seg flat.

Sånn er det jo i RL også.

God natt! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756174
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

17

• hidi, the scorpion

13

• morsan

11

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Villniss

hvorfor påstår du at du skal kutte ut dol når du bare maser og maser??

ikke slutt for min del,men nå har du da annonsert det flere ganger! vil du bli,så gjerne det,men slutt å annonsere avgangen din i det minste!

Sant det, men føler liksom for å sjekke om det har kommet flere innspill. Er så nysgjerrig, skjønner du. Men NÅ skal jeg virkelig logge av! ;-)

Ha det fint! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756175
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hi hi... takk for støtten! :-)

Du har vist deg større enn meg. Når noen "angriper" meg her inne, vil jeg bar ta igjen/hevne meg. Men du støtter meg (ikke meningene mine selvsagt ;-)) selv om jeg tidligere har "angrepet" deg for noe. Det er flott gjort av deg. Lykke til videre!

Det er slik vi lærer, ikke sant? Alt kan ikke bare være godt.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756181
Del på andre sider

''Ja, men ikke alle som har råd/mulighet til å ta ulønnet permisjon, vet du.''

Du, vi bor i et land som har fantastiske ordninger sammenlignet med mange andre land. Er du klar over hvor heldige vi er?

Du bør ikke ta dette som en selvfølge. Det er det ikke og det bør ikke misbrukes.

De aller fleste vil ikke kunne greie å sitte ansikt til ansikt med en lege å lyve på seg en sykdom. Personlig ville jeg følt meg så utilpass at jeg hadde følt legen så tvers gjennom meg.

Du må planlegge sommeren i god tid og spare opp penger, så kan du heller søke om permisjon uten lønn. Eventuelt finner du en barnevakt. Det er mange unge som ønsker seg sommerjobber.

Å komme trekkende med det at du har moral fordi du ikke har analsex, blir så usaklig at man bare er nødt til å reagere på det.

Neivel, du har ikke det, men det har ikke noe med moral å gjøre. De aller fleste prøver det ut. Ihverfall de som har levd i et langt forhold. Du kan ikke likestille det med trygdemisbruk.

Når det er sagt. Du trenger ikke forsvinne herifra. Uenigheter har en tendens bli å bli glemt og uenigheter er det som skaper en diskusjon. Slik var det her før i tiden. Nå er det dødt her, men du greide å lage litt liv og en stor takk til deg for det:-)

''Når det er sagt. Du trenger ikke forsvinne herifra. Uenigheter har en tendens bli å bli glemt og uenigheter er det som skaper en diskusjon. Slik var det her før i tiden. Nå er det dødt her, men du greide å lage litt liv og en stor takk til deg for det:-)''

Tiltredes! :-D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756182
Del på andre sider

Annonse

Han tar en sjangse denne legen om han holder på slik til alle sine venner. Han gjør noe han ikke har lov til å gjøre.

''Han tar en sjangse denne legen om han holder på slik til alle sine venner. Han gjør noe han ikke har lov til å gjøre.''

Jeg vet ikke hva som er Villniss sin situasjon, og hvorfor sykemeldingene sitter såpas løst som de gjør hos denne legen, men det kan jo tenkes situasjoner der leger skriver ut sykemelding som man "egentlig" ikke har "lov" til etter instruksene, men som man likevel mener er etisk forsvarlig ut fra en vurdering av situasjonen forøvrig.

Jeg er ikke særlig oppdatert på hvor grensene går i så måte, men jeg antar at en del gravide som helt klart har behov for å trappe ned jobben sykemeldes selv om regelverket strengt tatt tilsier at man heller bør ta ut permisjon på forskudd?

Og: Da min far var dødssyk, skrev legen hans rundhåndelig ut sykemelding til min mor. Og søsteren min fikk også sykemelding den første uka eller to etter dødsfallet (jeg var student). Kanskje kan man skrive slikt på konto for "psykisk" sykdom, men det er meget mulig at legen gikk litt lenger enn det som var lov/anbefalt her. Men jeg synes at det skulle egentlig bare mangle!!

En lege som kun skriver ut sykemelding pga stengt barenhage er selvsagt alt for slapp, men ettersom Villniss flere ganger har sagt at hun ikke vil gå inn på hvorfor legen hennes ville ha kommet henne i møte, ser jeg ikke bort fra at det er noe "ekstraordinært" ved situasjonen som KAN gjøre legens praksis mer forståelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756185
Del på andre sider

Og bare for å oppsummere: Jeg anbefalte/oppfordret noen til å sykmelde seg fordi de ikke hadde barnevakt i en tre ukers tid i sommerferien.

Og: Jeg formulerte meg litt dumt og kom med et dårlig eksempel på hva jeg forbandt med moral og umoral. Jeg sa at jeg f.eks ikke kunne ha tenkt meg å ha analsex fordi det for meg var umoralsk og at jeg så på folk som praktiserte S&M som seksuelle avvikere. Men at jeg i en krisesituasjon glatt hadde gått til legen og prøvd å få en sykmelding hvis ikke jeg hadde noen til å passe barnet mitt.

Fikk hele DOL på nakken, og det ble faktisk svært ubehagelig for meg. Her kan man neimen ikke få lov til å ytre seg. Dol er bare for dem som har samme mening om saker og ting. Hvis man har en mening som er litt annerledes enn andre her, er det null toleranse!

Jeg har bukt Dol som en slags øvingsarena i å ytre meg. Er ikke så veldig tøff til vanlig. Har slitt med unnvikende pf som jeg prøver å komme meg ut av.

Men er det noe galt med meg, så tar jeg det ad notam og holder mine meninger for meg selv heretter. Og avslutter selvsagt mitt forhold til Dol som jeg har "annonsert" i det siste.

''Her kan man neimen ikke få lov til å ytre seg. Dol er bare for dem som har samme mening om saker og ting. Hvis man har en mening som er litt annerledes enn andre her, er det null toleranse!''

men du viste ikke akkurat den helt store toleransen for folks ytringer du heller, da, du slang ganske kraftig med leppa til mange som svarte saklig;-)

Men jeg har overhodet ikke problemer med å skjønne at det føltes ubehagelig for deg! Du kommer nok over det - du også:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756186
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om å få en ærlig tilbakemelding som ikke er vondt ment, men direkte ondsinnede svar, som bærer tydelig preg av at man er sterk fordi man står samlet i flokk. Og når det kommer til kommentarer som at folk har lite i toppen og den slags.....Det er bare lavmål:-(

Jeg er enig, og det er ganske stor forskjell på svarene.

Når man kommer med en slik "pyttsann"-holdning til lovbrudd, må man nesten bare forvente å møte protester på det. Men man kan hodle seg til akkurat dette konkrete, og ikke dra all verdens elendigheter og problemer med samfunnet inn i saken og legge det på vedkommendes skuldre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756187
Del på andre sider

For det første så begynner jeg ikke før kl. 10.00 om dagen, og for det andre så lot jeg meg rive med av noen få innlegg en dag. Og innrømte da samtidig mine synder:-) Og jeg har heller ikke utbrodert om min ufeilbarlige moral :-)

''Og jeg har heller ikke utbrodert om min ufeilbarlige moral :-)''

Det har heller ikke de fleste som svarte i tråden gjort. eller er det en regel som sier at man ikke får lov til å kritisere meninger uten at man samtidig innrømmer at man selv har gjort noe som er like ille? ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756188
Del på andre sider

Stiller meg gladelig tilgjengelig for denne typen mobbing , Hidi;)

Men jeg ser problematikken i at samme hvor provoserende/ignorante/lovstridige/diskriminerende enkeltinnlegg kan være, så er vi ikke flinke til å stoppe når nok er nok. Alle vil si sitt, og det blir overveldende for det mennesket som skal sitte og ta i mot - samme om de velger å svare for seg eller tie. Og vi er stort sett voksne mennesker! Hvordan skal vi kunne forvente at barna våre vet å stoppe i tide når gruppedyret tar av?

Vilniss - velkommen tilbake om du vil.

'' And you can checkout any time you like,

but you can never leave!''

''Men jeg ser problematikken i at samme hvor provoserende/ignorante/lovstridige/diskriminerende enkeltinnlegg kan være, så er vi ikke flinke til å stoppe når nok er nok. Alle vil si sitt, og det blir overveldende for det mennesket som skal sitte og ta i mot - samme om de velger å svare for seg eller tie. ''

Enig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756189
Del på andre sider

Gjest *same old shit*

Sant det, men føler liksom for å sjekke om det har kommet flere innspill. Er så nysgjerrig, skjønner du. Men NÅ skal jeg virkelig logge av! ;-)

Ha det fint! :-)

lykke til videre:)

ville bare minne deg på det,er jo enkelte som tyr til det å kutte ut gang på gang,når det er motgang.

men det holder aldri...dumt å bli blant dem!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756196
Del på andre sider

candyqueen_83

''Han tar en sjangse denne legen om han holder på slik til alle sine venner. Han gjør noe han ikke har lov til å gjøre.''

Jeg vet ikke hva som er Villniss sin situasjon, og hvorfor sykemeldingene sitter såpas løst som de gjør hos denne legen, men det kan jo tenkes situasjoner der leger skriver ut sykemelding som man "egentlig" ikke har "lov" til etter instruksene, men som man likevel mener er etisk forsvarlig ut fra en vurdering av situasjonen forøvrig.

Jeg er ikke særlig oppdatert på hvor grensene går i så måte, men jeg antar at en del gravide som helt klart har behov for å trappe ned jobben sykemeldes selv om regelverket strengt tatt tilsier at man heller bør ta ut permisjon på forskudd?

Og: Da min far var dødssyk, skrev legen hans rundhåndelig ut sykemelding til min mor. Og søsteren min fikk også sykemelding den første uka eller to etter dødsfallet (jeg var student). Kanskje kan man skrive slikt på konto for "psykisk" sykdom, men det er meget mulig at legen gikk litt lenger enn det som var lov/anbefalt her. Men jeg synes at det skulle egentlig bare mangle!!

En lege som kun skriver ut sykemelding pga stengt barenhage er selvsagt alt for slapp, men ettersom Villniss flere ganger har sagt at hun ikke vil gå inn på hvorfor legen hennes ville ha kommet henne i møte, ser jeg ikke bort fra at det er noe "ekstraordinært" ved situasjonen som KAN gjøre legens praksis mer forståelig.

Jeg har også fått sykmelding pga dødsfall. Det er jo helt vanlig. Det står noe om psykiske greier, og sorgarbeid på sykmeldinga da. Vet også om flere som hos forskjellige leger har fått sykmelding da hundene døde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756212
Del på andre sider

Annonse

Og bare for å oppsummere: Jeg anbefalte/oppfordret noen til å sykmelde seg fordi de ikke hadde barnevakt i en tre ukers tid i sommerferien.

Og: Jeg formulerte meg litt dumt og kom med et dårlig eksempel på hva jeg forbandt med moral og umoral. Jeg sa at jeg f.eks ikke kunne ha tenkt meg å ha analsex fordi det for meg var umoralsk og at jeg så på folk som praktiserte S&M som seksuelle avvikere. Men at jeg i en krisesituasjon glatt hadde gått til legen og prøvd å få en sykmelding hvis ikke jeg hadde noen til å passe barnet mitt.

Fikk hele DOL på nakken, og det ble faktisk svært ubehagelig for meg. Her kan man neimen ikke få lov til å ytre seg. Dol er bare for dem som har samme mening om saker og ting. Hvis man har en mening som er litt annerledes enn andre her, er det null toleranse!

Jeg har bukt Dol som en slags øvingsarena i å ytre meg. Er ikke så veldig tøff til vanlig. Har slitt med unnvikende pf som jeg prøver å komme meg ut av.

Men er det noe galt med meg, så tar jeg det ad notam og holder mine meninger for meg selv heretter. Og avslutter selvsagt mitt forhold til Dol som jeg har "annonsert" i det siste.

Jeg syns å si at du fikk hele dol på nakken er en overdramatisering, selv om det var slik det opplevdes. Jeg f.eks prøvde meg på å spørre deg hva det var du egentlig ville, men det svarte du jo ikke på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756216
Del på andre sider

Gjest synes hun er tøff jeg :o)

Ut fra det jeg har lest av disse trådene, kan jeg ikke finne ut at dette har noe med psykiatri å gjøre.

Du oppfordrer til noe som er ulovlig, og som de aller fleste oppfatter som et stygt lovbrudd. Du får, heldigvis, stor motbør på ditt synspunkt.

Å ha et lempfeldig syn på overholdelse av lover er ikke alene grunnlag for noen psykiatrisk diagnose.

Om jeg skulle "stusse" på noe, må det være din reaksjon på at du får motbør. Her blir det bare spekulasjoner, men jeg får tanker om at du ikke er helt enkel å omgås, og dine holdninger til fellesskap og solidaritet gjenspeiles kanskje i dine relasjoner til andre?

Huff er ikke du litt vel hard mot henne nå til å ikke kjenne henne??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756246
Del på andre sider

Da synes jeg det hadde vært fint om hun kunne ha fått støtte i selve tråden også. Jeg prøvde meg på det, og fikk min del av ubehagelige tilbakemeldinger av den grunn. Det er horribelt å være vitne til hvordan hordene hiver seg over de som prøver å ytre en annerledes mening.

Til og med i dag har det vært et par innlegg hvor brukere her inne gjør narr av henne fordi hun ikke klarer å holde seg borte fra forumet, og hun har blitt beskyldt for å å være den typen menneske som er årsaken til at uføretrygdede/sykemeldte ofte blir møtt med skepsis. Helt utrolig hvordan folk "gasser seg i flokk" - og kaster seg over de som tør å ytre sin meninger uavhengig av andre.

Det fikk hun men det betyr ikke at jeg er enig med henne i hennes ytringer om sykemelding og det sa jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756248
Del på andre sider

Jeg er enig, og det er ganske stor forskjell på svarene.

Når man kommer med en slik "pyttsann"-holdning til lovbrudd, må man nesten bare forvente å møte protester på det. Men man kan hodle seg til akkurat dette konkrete, og ikke dra all verdens elendigheter og problemer med samfunnet inn i saken og legge det på vedkommendes skuldre.

Enig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756251
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Jeg er ikke særlig oppdatert på hvor grensene går i så måte, men jeg antar at en del gravide som helt klart har behov for å trappe ned jobben sykemeldes selv om regelverket strengt tatt tilsier at man heller bør ta ut permisjon på forskudd?''

Men det blir jo noe helt annet. Selv ble jeg tvangssykemeldt under siste graviditet, følte jeg selv den gangen. Årsaken var at barnet ikke vokste nok. Jeg trodde ikke noe på det fordi jeg hadde hørt det samme med de to andre også, men som likevel ble 3,3 og 3,2 kilo. Det var normalt for meg å ha liten mage rundt 7 måneder, men legene sto på sitt og ultralyden viste at jeg ikke vokste. Da måtte jeg sykemeldes og det endte også med innleggelse og keisersnitt 2 måneder før tiden. Enda den dag i dag er jeg i tvil om det var riktig vurdering av legene, men må jo bare stole på dem og heldigvis bærer hun ikke preg av å være født for tidlig på noe vis.

Nå prater jeg meg bort, men poenget er at her tok de hensyn til liv og død som legen sa og jeg måtte pent finne meg i å gi slipp på jobben i en periode hvor jeg følte det passet veldig dårlig å bli sykemeldt.

Jeg tror neppe samme lege vil sykemelde fordi jeg trenger barnevakt.

''Og: Da min far var dødssyk, skrev legen hans rundhåndelig ut sykemelding til min mor. Og søsteren min fikk også sykemelding den første uka eller to etter dødsfallet (jeg var student). Kanskje kan man skrive slikt på konto for "psykisk" sykdom, men det er meget mulig at legen gikk litt lenger enn det som var lov/anbefalt her. Men jeg synes at det skulle egentlig bare mangle!!''

Dette kan heller ikke sammenlignes overhodet. Di far trengte pleie og det er noe som kalles pleiepenger. Din søster var i sorg og sterk sorg gjør en syk. Det er ingen vits i å være på jobb om man er opplyst i tårer.

''En lege som kun skriver ut sykemelding pga stengt barenhage er selvsagt alt for slapp, men ettersom Villniss flere ganger har sagt at hun ikke vil gå inn på hvorfor legen hennes ville ha kommet henne i møte, ser jeg ikke bort fra at det er noe "ekstraordinært" ved situasjonen som KAN gjøre legens praksis mer forståelig''

Jeg klarer ikke helt å se hva dette ekstraordinære skulle være om det ikke er sykdom inne i bildet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756346
Del på andre sider

''Jeg er ikke særlig oppdatert på hvor grensene går i så måte, men jeg antar at en del gravide som helt klart har behov for å trappe ned jobben sykemeldes selv om regelverket strengt tatt tilsier at man heller bør ta ut permisjon på forskudd?''

Men det blir jo noe helt annet. Selv ble jeg tvangssykemeldt under siste graviditet, følte jeg selv den gangen. Årsaken var at barnet ikke vokste nok. Jeg trodde ikke noe på det fordi jeg hadde hørt det samme med de to andre også, men som likevel ble 3,3 og 3,2 kilo. Det var normalt for meg å ha liten mage rundt 7 måneder, men legene sto på sitt og ultralyden viste at jeg ikke vokste. Da måtte jeg sykemeldes og det endte også med innleggelse og keisersnitt 2 måneder før tiden. Enda den dag i dag er jeg i tvil om det var riktig vurdering av legene, men må jo bare stole på dem og heldigvis bærer hun ikke preg av å være født for tidlig på noe vis.

Nå prater jeg meg bort, men poenget er at her tok de hensyn til liv og død som legen sa og jeg måtte pent finne meg i å gi slipp på jobben i en periode hvor jeg følte det passet veldig dårlig å bli sykemeldt.

Jeg tror neppe samme lege vil sykemelde fordi jeg trenger barnevakt.

''Og: Da min far var dødssyk, skrev legen hans rundhåndelig ut sykemelding til min mor. Og søsteren min fikk også sykemelding den første uka eller to etter dødsfallet (jeg var student). Kanskje kan man skrive slikt på konto for "psykisk" sykdom, men det er meget mulig at legen gikk litt lenger enn det som var lov/anbefalt her. Men jeg synes at det skulle egentlig bare mangle!!''

Dette kan heller ikke sammenlignes overhodet. Di far trengte pleie og det er noe som kalles pleiepenger. Din søster var i sorg og sterk sorg gjør en syk. Det er ingen vits i å være på jobb om man er opplyst i tårer.

''En lege som kun skriver ut sykemelding pga stengt barenhage er selvsagt alt for slapp, men ettersom Villniss flere ganger har sagt at hun ikke vil gå inn på hvorfor legen hennes ville ha kommet henne i møte, ser jeg ikke bort fra at det er noe "ekstraordinært" ved situasjonen som KAN gjøre legens praksis mer forståelig''

Jeg klarer ikke helt å se hva dette ekstraordinære skulle være om det ikke er sykdom inne i bildet.

''Jeg klarer ikke helt å se hva dette ekstraordinære skulle være om det ikke er sykdom inne i bildet.''

Ikke jeg heller;-) Så jeg bare antar at det er noe der, om enn ikke direkte relatert til akkurat de dagene bhg er stengt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756361
Del på andre sider

Ja, kanskje det. Enda så mye mer sympatisk det er å innrømme sine små feil og mangler. Synes jeg da.

Hør på gjengen, da, som opphøyer seg selv over andre dol'ere i en tråd der dere nettopp tar til orde for at man IKKe skal gjøre det! *he he*

Jeg synes faktisk det er mer suspekt å gjøre seg all verdens tanker om doleres dolbruk og andre ting som bare blir synsing og som oftest bare basert på aantagelser om hva som egentlig er tilfelle, enn å uttale seg helt konkret om noe som en doler ordrett _skriver_ her inne...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329499-hva-er-galt/page/4/#findComment-2756744
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...