Gå til innhold

Hvordan forstå seg på menn?

Anbefalte innlegg

Gjest Uten nicket mitt i dag

Jeg er single. Er forelsket, trodde jeg ble møtt på det, men tviler..

En mann som ikke ber meg med ut, ikke intresserer seg i meg og barna, ikke tar initiativ til å treffes.. Nei, han er vel ikke interessert.

MEN, han kommer som regel når jeg spør, tar imot meg når jeg kommer, svarer telefonen når jeg ringer, lager middag til meg..

Er han tafatt eller er han ikke interessert?

Vi har holdt på som dette ganske mange måneder, men nå vet jeg sannelig ikke om jeg gidder å bruke tid på ham mer.

:) må smile litt, for jeg gir snart opp alt som har med menn å gjøre..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329514-hvordan-forst%C3%A5-seg-p%C3%A5-menn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"MEN, han kommer som regel når jeg spør, tar imot meg når jeg kommer, svarer telefonen når jeg ringer, lager middag til meg..

Er han tafatt eller er han ikke interessert? "

Jeg synes dette rett og slett høres ut som vennskapelig høflighet.

Det er jo normalt å svare når noen ringer, og ta imot en invitasjon eller gjester som vil komme på besøk.

Men hvis han aldri tar noen intiativ selv, eller gir deg noen andre former for bekreftelser, så er han nok enten ikke interessert i et kjærlighetsforhold, eller han er såpass usikker at han ikke vil gjøre noe som kan gi deg falske forhåpninger.

Når man er forelsket, legger man gjerne vekt på det man VIL se hos den utvalgte, og tolker ofte det vedkommende sier og gjør til sin egen fordel.

Derfor har noen også tendensen til å overse hint og signaler om at interessen ikke er gjengjeldt, og fortsetter likevel å "kjøre på" med intiativ til kontakt.

Jeg sier ikke at dette nødvendigvis gjelder for deg.

Men jeg har flere ganger sett på nært hold at enkelte aldri gir opp, selvom det er innlysende for alle andre at de ikke kommer noen vei.

Selv er jeg ganske motsatt. Jeg trekker meg unna hvis jeg er i tvil om at min interesse er gjengjeldt. Og tar ikke sjansen på å føle meg "klengete og dum"

Derfor hadde nok ikke jeg giddet å bruke tiden på en mann som ikke ga meg den responsen jeg ønsket. Og jeg ville nok ha tolket hans mangel på intiativ som et hint om at han ikke var interessert.

..fikk sms av ham i dag.. OG han ringte meg nå i kveld.. Dette har han jo også gjort noen måneder..

Jeg har bevisst ikke tatt kontakt med ham i går og i dag..

Nei, jeg klarer ikke å forstå meg på disse karene, jeg.. :/

Mary Poppins

..fikk sms av ham i dag.. OG han ringte meg nå i kveld.. Dette har han jo også gjort noen måneder..

Jeg har bevisst ikke tatt kontakt med ham i går og i dag..

Nei, jeg klarer ikke å forstå meg på disse karene, jeg.. :/

Spør han :) Si at du gjerne vil vite om dette går noe sted eller om det er mest vennskapelig fra hans side. Da slipper du å lure noe mer vettu :)

Annonse

For det første, menn er enkle, det sier alle, enda forstår ikke dere kvinner menn. Forstå den som kan. Hvem er egentlig de enkle da?

Problemet er at dere kvinner hinter, hinter og atter hinter og tror at vi menn er synske. Vi er IKKE synske, vi hører hva dere sier og forholder oss til det. Mener dere noe annet enn hva dere sier, så ikke forvent at vi skal skjønne det.

Derfor, spør rett ut hva du lurer på, så vil du mest sannsynlig få det rette svaret. Kan være at han har vanskeligheter med å forstå hvor han har deg og er forsiktig for ikke å gjøre noe galt, som du igjen tolker dithen at han ikke er interessert. Dette kan være en ond sirkel.

Kommunikasjon er ikke alltid enkelt.

Mary Poppins

Heh, ja - det er jo det enkleste spørsmålet å stille! ;)

Nei det er nok ikke det enkleste:) men alternativet er at hun ikke tar noe mer kontakt, og det gjør sannsynligvis ikke han heller, også sitter de der. Evnt at hun kaster bort mere tid på noe som ikke er gjengjeldt fra hans side,

Så nei ikke det enkleste rådet, men i dette tilfellet er det nok det mest fornuftigste,

Persille1365381127

Nei det er nok ikke det enkleste:) men alternativet er at hun ikke tar noe mer kontakt, og det gjør sannsynligvis ikke han heller, også sitter de der. Evnt at hun kaster bort mere tid på noe som ikke er gjengjeldt fra hans side,

Så nei ikke det enkleste rådet, men i dette tilfellet er det nok det mest fornuftigste,

Det er vel nesten alltid det mest fornuftige - men samtidig avslører man seg selv fullt og helt ved å spørre, og stiller nesten ham et ultimatum samtidig.

Så det er det kjipeste man kan si egentlig...

Men fornuftig? Uten tvil!

Det er vel nesten alltid det mest fornuftige - men samtidig avslører man seg selv fullt og helt ved å spørre, og stiller nesten ham et ultimatum samtidig.

Så det er det kjipeste man kan si egentlig...

Men fornuftig? Uten tvil!

:) Jeg kommer nok ikke til å ta mere kontakt med ham, tror jeg.. Han tok kontakt forrige kvelden (sms og så ringte), og vi snakket en stund. I går lurte han på om vi tok imot besøk av ham og barnet..

De kom en tur, og han klådde når ungene ikke var i nærheten.. Før jeg la meg den kvelden ble det litt sms-utveksling. Han sa han kunne hjelpe meg med noe.. og da svarte jeg for spøk..; "Du gjør vel hva som helst for meg du, men jeg lurer på når du skal spørre om å få være kjæresten min"..

Uff for en keitete sms, men uansett er saken den, at jeg ikke har hørt fra ham etter det.. -Så da har ikke jeg giddet å kontakte ham heller.. -Selv om jeg tenker på ham nesten hele tiden. (og det sier ei dame på snart 40..)

Jaja, etter mange måneder var det vel ikke annet enn sex han ville ha.. -gidder ikke spørre ham mer..

Persille1365381127

:) Jeg kommer nok ikke til å ta mere kontakt med ham, tror jeg.. Han tok kontakt forrige kvelden (sms og så ringte), og vi snakket en stund. I går lurte han på om vi tok imot besøk av ham og barnet..

De kom en tur, og han klådde når ungene ikke var i nærheten.. Før jeg la meg den kvelden ble det litt sms-utveksling. Han sa han kunne hjelpe meg med noe.. og da svarte jeg for spøk..; "Du gjør vel hva som helst for meg du, men jeg lurer på når du skal spørre om å få være kjæresten min"..

Uff for en keitete sms, men uansett er saken den, at jeg ikke har hørt fra ham etter det.. -Så da har ikke jeg giddet å kontakte ham heller.. -Selv om jeg tenker på ham nesten hele tiden. (og det sier ei dame på snart 40..)

Jaja, etter mange måneder var det vel ikke annet enn sex han ville ha.. -gidder ikke spørre ham mer..

Og når han ikke svarer på det er det case closed. Nå skal du ikke ta kontakt med ham mer, og om han tar kontakt eller kommer på besøk - så skal du ikke la ham ta på deg eller invitere til noe mer enn type kaffebesøk.

Vil han ha deg så jobber han for det, hvis ikke er det ikke verdt det.

Og når han ikke svarer på det er det case closed. Nå skal du ikke ta kontakt med ham mer, og om han tar kontakt eller kommer på besøk - så skal du ikke la ham ta på deg eller invitere til noe mer enn type kaffebesøk.

Vil han ha deg så jobber han for det, hvis ikke er det ikke verdt det.

Har bestemt meg for det du sier der, ja.. -men jeg synes det er litt rart.. var han som var ivrigst i starten... jeg var bare litt under middels interessert..

:) Men der har vi meg igjen.. holder igjen en god stund, men blir altfor hengiven når jeg tror de faktisk liker meg mer enn bare for sexen.... tror neppe jeg lærer hvordan jeg skal få en mann på kroken, jeg..

Annonse

Persille1365381127

Har bestemt meg for det du sier der, ja.. -men jeg synes det er litt rart.. var han som var ivrigst i starten... jeg var bare litt under middels interessert..

:) Men der har vi meg igjen.. holder igjen en god stund, men blir altfor hengiven når jeg tror de faktisk liker meg mer enn bare for sexen.... tror neppe jeg lærer hvordan jeg skal få en mann på kroken, jeg..

Heh, det har ikke jeg lært heller om det er noen trøst ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...