Gå til innhold

håravfall over hele kroppen

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt 22 år

Hei! Jeg merket en dag ved juletider at alt håret på den ene siden av venstre ben var forsvunnet. Oppfattet dette som rart, men slo meg til ro med pappas forklaring: "sikkert ikke noe å bry seg om". Videre merket jeg i slutten av januar at et område i luggen hadde fått et slags hull (det hadde falt av mye hår akkurat her). Da jeg klødde der (det klødde veldig) sprutet det ut hår! Likte ikke dette noe særlig, men bestemte meg for å vente å se. Etter hvert har håret blitt tynnere på denne siden av luggen, på samme sted og rundt. Imidlertid er den andre viken så og si som den var. Merket også etterhvert et stort håravfall på hele hodet. På issen ja, men også i nakken, bak ørene, i luggen osv (generelt over alt). På beinet har håret så smått begynt å komme tilbake, men nå har det samme skjedd på den andre leggen og. Håret på brystet og magen kan også dras av i store mengder (virkelig store), men jeg merker også at jeg har økt hårvekst andre steder på brystet og magen, på armene o.l. Jeg har alltid hatt så og si samme hår som faren min (som har masse hår den dag i dag), samme mengde på brystet, samme skjegg, hår i nakken osv. Nå har dette økt og jeg har mye mer hårvekst enn han på mage, armer m.m. Familien min på farsiden (jeg vet at det like gjerne kan komme fra morsiden) er immun mot hårtap. Morfaren min har lite hår, men han har en helt annen type hodehår enn meg, helt annen type kroppshår (mye mer og lysere på brystet), ikke hår i nakken, lite på beina, annen type hud osv. (jeg ligner rett og slett veldig lite på han) Er det mulig at jeg har arvet en ting fra han og det er hårtapet? Jeg har også hatt veldig irritert, oljete hodebunn. Dette behandler jeg med sjampo mot sopp (som funker bra), men hårtapet er der fremdeles (det har gått fra over hele hodet, til mest fremste del av sveisen). Dette plager meg, da jeg prøver å konsentrere meg om et omfattende studie. Jeg har lest en del om dette på nettet, og har mistenkt "telogen effluvium". Grunnen er at jeg vet at jeg spiser dårlig, sover (veldig) lite, stresser mye, opplever å finne opp til 100 hår på håndkleet etter en dusj, og har tildels mottat dårlige skole-resultater. Jeg har også spurt min morfar, som mener at han ikke la noe særlig merke sitt håravfall (samt fikk det endel senere enn meg), det ble bare tynnere. Slik er det altså ikke her, det renner av og hårene sitter generelt dårlig fast (kan dra ut 5-10 av gangen). Tatt noen blodprøver som kom tilbake gode (ingen særlige mangler av jern, b-12, ikke stoffskifte osv.), men ble av legen fortalt at han trodde ikke dette var arvelig, men forårsaket av stress (skal sies at jeg har møtt bedre og mer våkne leger). Men jeg synes det er rart at det faller av lyse (nærmest døde), små hår, og det er sentrert til området rundt den ene siden av luggen. Er det mest trolig basert på arv vil jeg gjøre alt jeg kan for å bevare det så lenge jeg kan. Jeg har foreløpig veldig tjukt, krøllete hår, som jeg får mye komplimenter for. Kjipt å miste det! Håper det ikke ble for langt og at jeg får noen gode svar. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329526-h%C3%A5ravfall-over-hele-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gutt 22 år

Hei!

Tusen takk for så raskt svar!

Jeg har tenkt litt på det og, men det er ikke helt hårløse flekker det er snakk om, men hull der håret har blitt sykt mye tynnere! Plassert på rare steder, men ikke helt tomme for hår altså!

Men selvfølgelig... det er mulig, håper jo det! Kan gå med parykk et par år jeg ass, hvis det kommer tilbake! hehe

takk!

Gjest mine meninger

Hei!

Tusen takk for så raskt svar!

Jeg har tenkt litt på det og, men det er ikke helt hårløse flekker det er snakk om, men hull der håret har blitt sykt mye tynnere! Plassert på rare steder, men ikke helt tomme for hår altså!

Men selvfølgelig... det er mulig, håper jo det! Kan gå med parykk et par år jeg ass, hvis det kommer tilbake! hehe

takk!

Ikke parykk:o) Bær deg selv uten hår, det er det kvinner tenner på. Selvfølelse og selvaksept over hår.

Ikke parykk:o) Bær deg selv uten hår, det er det kvinner tenner på. Selvfølelse og selvaksept over hår.

kommer aldri til å gå i parykk... men det var det som sto på wikipedia! ..."kan anbefales å bruke parykk"...

kvinner tenner vel ikke direkte på en flintis heller, for å si det sånn.

Gjest Carollo

kommer aldri til å gå i parykk... men det var det som sto på wikipedia! ..."kan anbefales å bruke parykk"...

''kvinner tenner vel ikke direkte på en flintis heller, for å si det sånn''

Nåja, det er mange menn som kler flintis meget godt. Så godt at de er direkte dritsexy.

Smaken er som baken...osv...vet du!

Annonse

''kvinner tenner vel ikke direkte på en flintis heller, for å si det sånn''

Nåja, det er mange menn som kler flintis meget godt. Så godt at de er direkte dritsexy.

Smaken er som baken...osv...vet du!

jaja... takk skal du selvfølgelig ha, men er redd jeg sliter litt med å slå meg til ro med det ass...

selvfølgelig er det viktig hva jenter synes, men det går jo litt på hva man synes om seg selv og! ikke så keen på å møte opp lex luthor-style på stranda til sommeren, kan du si...

''kvinner tenner vel ikke direkte på en flintis heller, for å si det sånn.''

Kødder du??? Finnes da ikke mange menn som er mer sexy enn han her:

http://www.nrk.no/contentfile/file/1.4924269!img4924210.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...