Gå til innhold

Nhd:Oppnår høy misbrukscore på "far-test"

Anbefalte innlegg

Gjest athos

I en test som jeg har tatt,på nettet(helsedirektoratet sine sider)så oppnår jeg høy misbruksscore i mitt forhold til min far(ca 80% av befolkningen har svart lavere)Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med det.Det står at dersom dette plager meg mye bør jeg ta kontakt med helsefaglig personell.Jeg kjenner på noe uro inni meg.Jeg går til psykolog en gang i måneden.Om tre uker skal jeg dit igjen.Bør jeg ta kontakt med han før den tid?

Psykologen min vet vet nok litt hvordan det ligger an, så det er ikke sikkert han blir overasket.Jeg forsøker bare å finne ut hvordan jeg skal plassere disse følelsene.

Fortsetter under...

Gjest athos

Hvorfor skal du ta kontakt med psykologen før avtalt tid? Pga en test på nettet som sa du skulle det? Godt vi har NHD til å hjelpe til med tolkningene på alle nettestene.

Det er flere ting som stresser meg for tiden

1.Jeg mistet jobben like før jul.Noe som gjør at det økonomisk er vanskelig å få endene til å møtes.I tillegg til at det er vanskelig å finne en annen jobb.

2.Kjæresten som jeg har kjent i snart 6 år har begynt å snakke så mye om en annen gutt at jeg begynner å tenke på om de egentlig er bare gode venner.

Min handlemåte når jeg møter slike problemer er å ta ulike tester for å finne ut om det er meg det er noe galt med...

Ikke særlig konstruktivt kanskje...

Nils Håvard Dahl, psykiater

www.moodgym.no

Det er et slags treningsprogram for å mestre angst og depresjon.Denne testen som jeg har tatt her , er et stykke ut i programmet.

Jeg har ikke registrert meg på nettstedet for å finne testen.

Dersom dette er en "test" som skal antyde at du er misbrukt av din far, vil jeg på det sterkeste ta avstand fra at slike "tester" i det hele tatt legges ut på nett.

Om en har slike mistanker, er dette noe som skal diskuteres med en kompetent behandler som har god kjennskap til deg i RL.

Det er ingen som helst grunn til at du skal ringe behandleren din pga dette.

Annonse

Gjest athos

Jeg har ikke registrert meg på nettstedet for å finne testen.

Dersom dette er en "test" som skal antyde at du er misbrukt av din far, vil jeg på det sterkeste ta avstand fra at slike "tester" i det hele tatt legges ut på nett.

Om en har slike mistanker, er dette noe som skal diskuteres med en kompetent behandler som har god kjennskap til deg i RL.

Det er ingen som helst grunn til at du skal ringe behandleren din pga dette.

Takk, det var beroligende å høre.

Det er flere ting som stresser meg for tiden

1.Jeg mistet jobben like før jul.Noe som gjør at det økonomisk er vanskelig å få endene til å møtes.I tillegg til at det er vanskelig å finne en annen jobb.

2.Kjæresten som jeg har kjent i snart 6 år har begynt å snakke så mye om en annen gutt at jeg begynner å tenke på om de egentlig er bare gode venner.

Min handlemåte når jeg møter slike problemer er å ta ulike tester for å finne ut om det er meg det er noe galt med...

Ikke særlig konstruktivt kanskje...

Bedre å tenke selv enn internettester.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...