Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sidselen

Min samboer vasker seg ikke hver dag, og bruker samme skjorte flere dager på rad. Han vasker seg ca 3 ganger i uka. Han pusser tnennene hver dag, men likevel er det en del synlig belegg på de. Har sagt fra på en pen måte, hjelper ikke. Han klarer heller ikke vaske badet uten at jeg sier hvordan han skal gjøre det, og han slurver veldig. Han er flnk til å rydde kjøkkenet hvis jeg berhan om det. Han deler svært skjelden på husarbeidet. Han er heller ikke noe handy, så alt med bilen må vi sette bort. Greit nok, men er jo litt unødvendig . Han kan heller ikke lage mat, har sagt det hadde vært hyggelig om han hadde overrasket med middag hjemme en gang, men det har han ikke gjort ennå, etter 4 år. Jeg sier at han bare kan lage noe enkelt, men nei...

Han holder heller ikke avtaler, noen som er slitsomt i lengden. Og han går på strippeklubber med kamerater, men sier det bare er fordi de vil, for moro skyld. Han tar heller ikke så ofte initiativ til sex. JEg er alltid velpleid og sexy for han, og er aktiv i senga med han, men han liker best å ta i mot enn å gi...

Nå vurderer vi å gifte oss, men jeg er usikker...vi er begge 28 år. Er litt oppgitt, er det flere som sliter med dette? Hva skla jeg gjøre? Utsette ekteskapet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329539-min-kj%C3%A6reste-sliter-meg-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

2

• fyrlykt

1

• hidi, the scorpion

1

• Bookworm

1

Du beskriver en "ikke helt renslig" mann som aldri tar initiativ til verken sex eller daglige oppgaver som man normalt deler på som samboere. Og er det rett av meg å lese mellom linjene at han heller vil finne på noe sammen med sine venner enn sammen med deg? Høres igrunn ikke noe særlig ut dette altså..... Er du kjæresten hans, eller moren (hushjelpen) hans?

Summen av dette: ikke en fyr -jeg- ville giftet meg med.

Gjest Kayia

''Min samboer vasker seg ikke hver dag (…) han pusser tennene, men likevel er det synlig belegg på de (...) han deler svært skjelden på husarbeidet, klarer ikke vaske badet, kan ikke lage mat, er ikke handy. Han holder ikke avtaler (…), han går på strippeklubber for moro skyld, han tar ikke så ofte initiativ til sex, og liker best å ta i mot enn å gi.

Har sagt fra på en pen måte, det hjelper ikke. Vi er begge 28 år.''

Dette hadde jeg ikke vært mye usikker på gitt. Det finns ufattelig mange bra menn der ute, og en av dem vil helt sikkert ha en ren og pen jente som deg! :)

Annonse

Gjest Håper du finner ut av ting.

Bruker du klærne dine bare ein dag? Det går faktisk ann å bruke en genser og bukse flere ganger. En ting er undertøy,men en skjorte mener jeg at man kan fint bruke to dager. Men ikke om man skulle stinke svette og slikt da.

Jeg dusjer heller aldri vær dag. Det er ikke bra for huden. Men vasker meg alltid under armene hver morgen. Og underlivet vaskes hver kveld. Så lenge jeg ikke har trent eller noe, så dusjer jeg annen hver dag.

Men syns du det er ille så er det ikke værre en å lure han med seg i dusjen sammen med deg:)

Røyker han er det lett for å få belegg på tennene. Kjæresten min har det, selv om han pusser tennene grundig vær morgen og kveld. Han liker det jo ikke, men kan ikke noe for det. Jeg elsker han for den han er, og bryr meg ikke om at han har belgg på tennene sine.

Skjønner godt at det er kjipt at han ikke lager mat og rydder. Er det noe mulighet til at dere kan gjøre slikt sammen?

Og kanskje han er usikker på hvordan ting skal vaskes. Ta å repeter for han hvordan det skal gjøres. Og husk å gi komplimang hvis han gjør ting bra. Må ikke bare se alt det negative han gjør.

Be han bli med deg å laga mat. Vis han hvilke enkle retter det går ann å lage. Si at dette vil du at han skal lage til deg på tirsdag f.eks. Du kan jo også sette klar poteter i vann slik at han kan bare sette de på.

Skjønner at det med avtaler er veldig kjipt. De er en dårlig uvane og vanskelig å få retta på. Har ikke noen råd om hvordan få en til å møte opp til tiden..

Det at han ikke er en handymann syns jeg ikke du skal klage på. Der er faktisk ikke alle menn som kan skru på bil. Det er da jeg sier til meg selv: Jeg er glad jeg ikke er en mann, da må det være en selfølge at jeg _skal_ kunne skru på bil, snikere, være rørlegger osv. Men syns du det er så ille kan du jo lære deg å skru på bilen selv.

Jeg er da heldig som _har_ en handymann. Noe som jeg burde ha satt enda mer pris på en det jeg gjør. Lett å ta det for en selfølge.

Men må innrømme at kjæresten din virker litt lat. Og hvis du føler det er ett slit å ha han som kjæreste, så ville jeg i alle fall ikke vurdert å giftet meg med han. Dette er det bare du som kan avgjøre om du greier å leve med.

Gjest Nickløsheletia

Bruker du klærne dine bare ein dag? Det går faktisk ann å bruke en genser og bukse flere ganger. En ting er undertøy,men en skjorte mener jeg at man kan fint bruke to dager. Men ikke om man skulle stinke svette og slikt da.

Jeg dusjer heller aldri vær dag. Det er ikke bra for huden. Men vasker meg alltid under armene hver morgen. Og underlivet vaskes hver kveld. Så lenge jeg ikke har trent eller noe, så dusjer jeg annen hver dag.

Men syns du det er ille så er det ikke værre en å lure han med seg i dusjen sammen med deg:)

Røyker han er det lett for å få belegg på tennene. Kjæresten min har det, selv om han pusser tennene grundig vær morgen og kveld. Han liker det jo ikke, men kan ikke noe for det. Jeg elsker han for den han er, og bryr meg ikke om at han har belgg på tennene sine.

Skjønner godt at det er kjipt at han ikke lager mat og rydder. Er det noe mulighet til at dere kan gjøre slikt sammen?

Og kanskje han er usikker på hvordan ting skal vaskes. Ta å repeter for han hvordan det skal gjøres. Og husk å gi komplimang hvis han gjør ting bra. Må ikke bare se alt det negative han gjør.

Be han bli med deg å laga mat. Vis han hvilke enkle retter det går ann å lage. Si at dette vil du at han skal lage til deg på tirsdag f.eks. Du kan jo også sette klar poteter i vann slik at han kan bare sette de på.

Skjønner at det med avtaler er veldig kjipt. De er en dårlig uvane og vanskelig å få retta på. Har ikke noen råd om hvordan få en til å møte opp til tiden..

Det at han ikke er en handymann syns jeg ikke du skal klage på. Der er faktisk ikke alle menn som kan skru på bil. Det er da jeg sier til meg selv: Jeg er glad jeg ikke er en mann, da må det være en selfølge at jeg _skal_ kunne skru på bil, snikere, være rørlegger osv. Men syns du det er så ille kan du jo lære deg å skru på bilen selv.

Jeg er da heldig som _har_ en handymann. Noe som jeg burde ha satt enda mer pris på en det jeg gjør. Lett å ta det for en selfølge.

Men må innrømme at kjæresten din virker litt lat. Og hvis du føler det er ett slit å ha han som kjæreste, så ville jeg i alle fall ikke vurdert å giftet meg med han. Dette er det bare du som kan avgjøre om du greier å leve med.

''Men syns du det er ille så er det ikke værre en å lure han med seg i dusjen sammen med deg:)''

Om det skulle komme en dag at jeg må lure mannen min (en voksen mann) inn i dusjen, da er det FINITO altså!

Det er slik man gjør med bikkjer det.

hidi, the scorpion

''Røyker han er det lett for å få belegg på tennene. Kjæresten min har det, selv om han pusser tennene grundig vær morgen og kveld. ''

Røyking får ta skylda for mye, men belegg på tennene....? Nei, vet du hva, jeg røyker, men hvis jeg _ikke_ spiser så blir det heler ingen belegg!

*hrmp*

Annonse

Gjest bikku

Jeg skulle jammen hatt bra mye betalt for å holde ut med en sånn kjæreste...

Men spøk til side - det er sikkert en grunn til at du er sammen med han, tross alt. Før du gifter deg tror jeg det er lurt å sette deg ned og tenke over fordelene og ulempene med denne urenslige, giddalause, umoralske (farlig ord på dol i disse dager ) mannen. Vurder om du er i stand til å å leve resten av livet med hans irriterende egenskaper. Hvis svaret er nei, så vet du hva du må gjøre. Hvis svaret er ja, så må du ta deg sammen, akseptere uvanene og slutte og irritere deg. Det er bare deg selv det går ut over.

Jeg lagde ei sånn liste selv for mange år siden, og endte med å gå fra samboeren jeg hadde da. Har ikke angret en dag siden, og syns det er like vittig hver gang jeg kommer over den lista i dagboka mi.

''Røyker han er det lett for å få belegg på tennene. Kjæresten min har det, selv om han pusser tennene grundig vær morgen og kveld. ''

Røyking får ta skylda for mye, men belegg på tennene....? Nei, vet du hva, jeg røyker, men hvis jeg _ikke_ spiser så blir det heler ingen belegg!

*hrmp*

Man får jo belegg av å spise også. Men røyk har fort for å sette farge på tennene. Jeg har sett veeeldig mange som røyker som har belegg på tennene. Men dessverre ikke huske å ha sett en person som ikke røyker med "den typen" beglegg..

Og tro meg. Kjæresten min pusser og pusser. Han bruker nesten opp en tannbørste i månden.

''Men syns du det er ille så er det ikke værre en å lure han med seg i dusjen sammen med deg:)''

Om det skulle komme en dag at jeg må lure mannen min (en voksen mann) inn i dusjen, da er det FINITO altså!

Tenkte ikke _sånn_lure. Men f.eks både jeg og kjæresten min er veldig glad i å dusje sammen.

Så det hender ofte jeg lurer han med meg fra stua hvis jeg har tenkt å dusje.(og han gjør det samme med meg) Men vi tar jo hintet hvis det ikke skulle passe akkurat da.

Det går jo ann å se om han syns det er deilig å dusje sammen med deg. Det var det jeg tenkte på..

Gjest Nickløsheletia

Tenkte ikke _sånn_lure. Men f.eks både jeg og kjæresten min er veldig glad i å dusje sammen.

Så det hender ofte jeg lurer han med meg fra stua hvis jeg har tenkt å dusje.(og han gjør det samme med meg) Men vi tar jo hintet hvis det ikke skulle passe akkurat da.

Det går jo ann å se om han syns det er deilig å dusje sammen med deg. Det var det jeg tenkte på..

Joda, det gjør vi også, men da gjøres det fordi vi har lyst.

Ikke for å få rengjort mannen min. Det greier han fint selv.

''Om det skulle komme en dag at jeg må lure mannen min (en voksen mann) inn i dusjen, da er det FINITO altså!

Det er slik man gjør med bikkjer det.''

Hehe, godt sagt, en voksen person skal ikke lures til å vaskes og holdes ren. Men alt med måte selvsagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...