Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

En ting er at han ikke har kunnskap om og kjennskap til matlaging, husarbeid og "handyman"-oppgaver, men at han overhodet ikke viser vilje til bidra burde være nok til å fortelle deg at dette ikke er noe å bygge på.

Ergo: Dump ham (i god gammel DOL-ånd).

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

2

• fyrlykt

1

• hidi, the scorpion

1

• Bookworm

1

Gjest poppcorn

En ting er at han ikke har kunnskap om og kjennskap til matlaging, husarbeid og "handyman"-oppgaver, men at han overhodet ikke viser vilje til bidra burde være nok til å fortelle deg at dette ikke er noe å bygge på.

Er det mange (her inne) som blir oppfordret til "å dumpe" av de gamle DOL-sliterne? Ikke rart at mange av dere er alenemødre:-)

Gjest Fredrikka

Men det står ingen steder i innlegget at han er snill, tvert i mot: han bidrar ikke med praktiske oppgaver av noe slag, han gir ikke i senga, han bryter avtaler, han har ikke laget middag på fire år selv om han er bedt om det.

En mannlig forsørger burde ikke være viktig for en kvinne på 28, hun kan utmerket godt forsørge seg selv.

Gjest Fredrikka

Om dette er det eneste du har å utsette på ham må du kanskje lete lenge etter den rette.

Hos alle finner man "noe" å sette fingeren på. Det viktigste er at han er snill og en god forsørger;-)

Men det står ingen steder i innlegget at han er snill, tvert i mot: han bidrar ikke med praktiske oppgaver av noe slag, han gir ikke i senga, han bryter avtaler, han har ikke laget middag på fire år selv om han er bedt om det. En mannlig forsørger burde ikke være viktig for en kvinne på 28, hun kan utmerket godt forsørge seg selv.

– Fredrikka

Annonse

Gjest Fredrikka

Men det står ingen steder i innlegget at han er snill, tvert i mot: han bidrar ikke med praktiske oppgaver av noe slag, han gir ikke i senga, han bryter avtaler, han har ikke laget middag på fire år selv om han er bedt om det.

En mannlig forsørger burde ikke være viktig for en kvinne på 28, hun kan utmerket godt forsørge seg selv.

Svaret mitt var til poppcorn

Gjest Elextra

Om dette er det eneste du har å utsette på ham må du kanskje lete lenge etter den rette.

Hos alle finner man "noe" å sette fingeren på. Det viktigste er at han er snill og en god forsørger;-)

''Om dette er det eneste du har å utsette på ham må du kanskje lete lenge etter den rette.''

Det var dagens!

''Det viktigste er at han er snill og en god forsørger;-)''

Men det er jo nettopp snill han ikke er! Og innlegget sier heller ingen ting om hans "forsørgerevne" (i den grad det betyr mye).

AneM1365380603

En sånn mann ville ikke jeg klart å ha respekt for. Du får stille deg spørsmål om hvorfor du blir. Noe positivt må det jo være siden det veier opp for alt det negative.

Mannen min sa også at han ikke kunne lage middag, men det viste seg å gå på viljen ;)

Forsøk å tenke deg hvordan det ville bli hvis dere fortsetter sammen, men legg f.eks. til en nyfødt baby (noe som pleier bety nesten konstant amming / mating, hyppige bleieskift, rotete bad og dårlig nattesøvn) og litt trang økonomi.

Så tror jeg kanskje du selv finner ut hva du bør gjøre.

Gjest poppcorn

Joda - her har du rett.

Men - jeg har inntrykk av at de fleste kvinnene her inne er "hakkete".

Annonse

mil1365380270

Holder ikke avtaler han har gjort med deg og overlater alle de felles oppgavene til deg - høres det ut som en god livsledsager? Var faren din sånn? Vil du barna dine skal få en sånn partner? Syns du at du fortjener et sånt liv?

Høres ut som en møkkete parasitt som ikke holder avtaler. For han er det fint om du gidder gifte deg, han må lete lenge for å finne en annen som ville godtatt det der. (Håper jeg).

Gjest Nickløsheletia

Er det mange (her inne) som blir oppfordret til "å dumpe" av de gamle DOL-sliterne? Ikke rart at mange av dere er alenemødre:-)

''Er det mange (her inne) som blir oppfordret til "å dumpe" av de gamle DOL-sliterne? Ikke rart at mange av dere er alenemødre:-)''

Jeg har også lagt merke til den sammenhengen, men her synes jeg her er jeg ikke i tvil.

Gjest Elextra

''Er det mange (her inne) som blir oppfordret til "å dumpe" av de gamle DOL-sliterne? Ikke rart at mange av dere er alenemødre:-)''

Jeg har også lagt merke til den sammenhengen, men her synes jeg her er jeg ikke i tvil.

''Jeg har også lagt merke til den sammenhengen, men her synes jeg her er jeg ikke i tvil.''

Ikke tvil om hva?

Denne gangen var det jeg som brukte betegnelsen "dump ham" (noe ironisk, men da må man vel kjenne DOL-historikken), men jeg er ikke alenemor, om det var det du siktet til.

Gjest Nickløsheletia

''Jeg har også lagt merke til den sammenhengen, men her synes jeg her er jeg ikke i tvil.''

Ikke tvil om hva?

Denne gangen var det jeg som brukte betegnelsen "dump ham" (noe ironisk, men da må man vel kjenne DOL-historikken), men jeg er ikke alenemor, om det var det du siktet til.

Jeg har ikke lest innlegget ditt og du var ikke i mine tanker i det hele tatt. Jeg bare hoppet inn på 100 nyeste og svarte på et innlegg. Jeg ante ikke at den var myntet på deg:-)

Gjest Elextra

Jeg har ikke lest innlegget ditt og du var ikke i mine tanker i det hele tatt. Jeg bare hoppet inn på 100 nyeste og svarte på et innlegg. Jeg ante ikke at den var myntet på deg:-)

Mente ikke at jeg følte meg støtt eller truffet, jeg ble bare nysgjerrig :P

Gjest bikku

Ja, det er en del ganger jeg får ufrivillige assosiasjoner til "korsfest ham, korsfest ham"...

Gjest svava

En sånn mann ville ikke jeg klart å ha respekt for. Du får stille deg spørsmål om hvorfor du blir. Noe positivt må det jo være siden det veier opp for alt det negative.

Mannen min sa også at han ikke kunne lage middag, men det viste seg å gå på viljen ;)

''En sånn mann ville ikke jeg klart å ha respekt for.''

Enig! Innlegget ditt fikk meg også til å tenke på egenrespekt. Ingen med respekt for seg selv vil bli i et slikt forhold i lengden - håper jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...