Gå til innhold

"Nybegynner"

Anbefalte innlegg

Har nå "møtt veggen" for første gang. Mest sannsynlig pga stress.

Har vært hos fastlege, og ble sykemeldt for noen uker.

Jeg sitter og gråter nesten hele dagen. Er kvalm, svimmel og uvel. Den nye vonde følelsen i mellomgulvet, som sprer seg nedover bena, er skikkelig vond. Klarer ikke gå på jobb, handle, eller gjøre noe i huset. Min kjære mann har overtatt styringen, ordner mat, og hjelper barn.

Får så dårlig samvittighet overfor familien min. Plutselig har jeg gått fra å være på topp hele tiden, til å liksom bare eksistere... Og det i løpet av ei uke?!!

Noen som har noen forslag til selvhjelp? Trenger det sårt nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329541-nybegynner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest et kjært råd til deg :o)

Virker som du trenger å få ladet batteriene. I så fall:

La mannen din ta seg av hus og barn og ikke bruk energi på dårlig samvittighet. Ro ned. Men ikke bli passiv. Du kan gjøre noe som du liker å gjøre ilag med dem? Men la det være lysbetonte ting, og ikke gjør det i samme tempo som før. Sett grenser for deg selv.

En liten gåtur og frisk luft hver dag kan gjøre underverker.

Ikke vær sykemeldt for lenge. Gradert sykemelding etter en liten periode med full sykemelding anbefales sterkt. Øk gradvis aktiviteter på hjemmefronten også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329541-nybegynner/#findComment-2755968
Del på andre sider

[quote name=et kjært råd til deg :o)' timestamp='1243449825' post='4156316]

Virker som du trenger å få ladet batteriene. I så fall:

La mannen din ta seg av hus og barn og ikke bruk energi på dårlig samvittighet. Ro ned. Men ikke bli passiv. Du kan gjøre noe som du liker å gjøre ilag med dem? Men la det være lysbetonte ting, og ikke gjør det i samme tempo som før. Sett grenser for deg selv.

En liten gåtur og frisk luft hver dag kan gjøre underverker.

Ikke vær sykemeldt for lenge. Gradert sykemelding etter en liten periode med full sykemelding anbefales sterkt. Øk gradvis aktiviteter på hjemmefronten også.

Tusen takk for svar, og gode råd.

Er ikke så lett å slappe av, når en som person alltid har vært "høyt og lavt". Men ja, skal prøve å ta livet helt med ro framover. Har vel strengt tatt ikke noe valg...

En gåtur hver dag, det skal jeg klare :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329541-nybegynner/#findComment-2755986
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...