con81 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hei! Jeg er en mann på 27 år som sliter med det meste for tiden. Jeg er oppe i en jobbsituasjon som er som jeg overhodet ikke klarer mer. Jeg kjører drosje i et firma som er fullt av interne problemer med de to sjefene jeg har. Begge bruker meg som psykolog når det gjelder problemene de imellom. I tillegg er det trusler om å miste arbeidsplass og uteblivelse av lønn. Lista er lang, men jeg ville bare nevne noe. I tillegg har jeg foreldreansvaret og den daglige omsorgen for et barn jeg har fra et tidligere forhold. Gutten er 6 år og begynner på skolen til høsten. Nå skal plutselig mor ha igjen gutten etter å ha vært totalt fraværende i 4 av årene. Det siste året har hun vist interesse og ringt, og hatt han hos seg noen ganger i året. Jeg er så sliten i hodet, føler meg så deprimert, og så fortvilet over situasjonen jeg er oppe i. Jeg har ei fantastisk samboer og en nydelig baby sammen, men jeg lar det gå ut over de hele tiden. Jeg blir så lett sint, og blir lei meg etterpå. Jeg kan plutselig begynne å gråte når jeg er alene.Jeg savner de så mye når jeg jobber, men når jeg kommer hjem, så har jeg bare lyst til å sove. Er så utslitt av alt og alle, at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre lenger. Jeg blir pålesset av arbeidsoppgaver av mine to arbeidsgivere, og jobber 12 timer enkelte dager. Jeg har til og med tvangstanker med at hvis jeg gjør "sånn og sånn",eller gjør samme tingen 7 ganger så kommer ting til å løse seg. virker som om jeg holder på å bli sprø. Jeg kunne ha skrevet en hel bok om alt som er galt, men jeg føler at alt blir bare rotete. Mitt problem er at jeg var sykmeldt i 3 mnd i fjor på denne tiden, mye pga av det samme, og er litt redd for å ta det opp med legen igjen. Følte at da jeg ble friskmeldt i fjor, så falt alle "brikkene" tilbake sakte men sikkert igjen. Og nå er jeg der igjen, men kanskje enda dypere i det. Legen er ikke den samme som i fjor, og vet ikke om jeg orker å fortelle om det ansikt til ansikt igjen. Jeg knakk sammen fullstendig sist gang. Har du noen råd? Føles litt lettere å betro seg til en datamaskin enn en lege som ofte har litt dårlig tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329544-fortvilet-sykmelding/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til og god bedring :o) Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg kjenner til problematikken din med å tørre snakke med legen sin om det og at terskelen for å gå til lege er høy. Men vær trygg på at legen er der nettopp for å hjelpe deg med sånne ting også og at det finnes god hjelp å få. Det kan være du har nytte av antidepressive medisiner. Har du fått tilbud om det? Hvis ikke ville jeg spurt legen. For det kan hjelpe deg å få blandt annet energi tilbake. Du virker sliten og deprimert. De symptomene du nevner er typiske depresjonsymptomer for menn. Og hvem som helst kan bli rammet av denne sykdommen. Vær du trygg, jeg har vært i dine sko. Håper at du tar motet til deg og bestiller en dobbelttime hos legen. Ta gjerne med deg et brev eller skriv stikkord så kan du se på lappen og si "jeg har skrevet en lapp som jeg vil at du skal se på". Da har legen mulighet til å ta initiativet til en samtale hun/han garantert har snakket om med mange før deg og dere er i gang ) Ikke la dette bli verre ved å gå ubehandlet. Jeg vil ikke uttale meg mye om sykemelding, men jeg vil av egen erfaring anbefale deg å ikke være fullt sykemeldt for lenge, da det er viktig å ikke bli for passiv, og det igjen kan dra deg lenger ned i gjørma. Hva nå dette enn er: Ta vare på deg selv og dine og søk den hjelpen jeg vet at du vil få. Ps. Du kan prøve å legge inn dette spørsmålet på forum for pyskiatri også om du vil. Kansje får du et gratis faglig svar fra psykiater N.H.D. eller fra mennesker med erfaringer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329544-fortvilet-sykmelding/#findComment-2755987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.