Gå til innhold

Hvordan fortelle samboeren

Anbefalte innlegg

Gjest deprimert i dag

Jeg har hanglet en periode grunnet noen fysiske skavanker, men da jeg ikke ble riktig frisk gikk jeg til legen. Jeg burde vært på bedringens vei, men så har ikke skjedd. Hos legen kom det frem at jeg led av depresjon og at dette har slått meg ganske kraftig ut. Jeg fikk resept på antidepressiva og ble sykmeldt i flere uker. Nå sitter jeg her og lurer på hva jeg skal fortelle samboeren min.

Jeg skal selvsagt fortelle sannheten, men han har aldri hatt noen erfaringer med psykisk sykdom, og antidepressiva er nok i hans øyne på linje med valium. Jeg kjenner at jeg gruer for å ta det opp og ønsker noen innspill.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329553-hvordan-fortelle-samboeren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal fortelle det som det er.

Han har sett at du ikke er i form.

Du trenger hans støtte i denne perioden. Hvis han ikke skjønner hvordan du har det og hvorfor du skal bruke medisiner bør du oppfordre ham til å lese en del om det. Du skal også være hjemme lenge, og han trenger å forstå hvorfor ikke huset skinner når han kommer hjem.

Mannen min brukte noe slikt. Jeg merket ikke så mye til det før han skulle begynne på nedtrappingen. Da hadde han brukt pillene lenge. Han hadde også timer til psykolog, og det tror jeg gjorde godt for ham. Han fikk ihvertfall hjelp til å forstå sine egne reaksjoner. Han er helt frisk igjen nå, men det tok flere år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...