Gå til innhold

Er seroxat riktig medsin for sosial og panikkangst?

Anbefalte innlegg

Gjest Påtidemedenendring?

Jeg sliter med sosial og panikkangst og prøver for tiden Seroxat. Etter noen dager på kun 10 mg følte jeg en bedring, men etter ytterligere noen dager så "forsvant" følelsen av bedring... Kort fortalt så har jeg økt fra 10-20-30 til nå 40 mg som fastlegen anbefalte. Den siste endringen gjorde jeg den 21. mai. Jeg er kanskje utålmodig, men ønsker meg effekt!Hvor lenge til skal jeg vente før jeg snakker med min fastlege? Er det noe poeng å øke til enda høyre dose? Eller vil det være bedre å forsøke et annet merke, og i så fall hvilket? Har hørt om noen som lykkes med anafranil, hva mener du om dette? Vet det er av eldre type medisin, men om det virker så?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Seroxat er fortsatt en utmerket medisin for den gruppen mennesker som lider av dette.

På individnivå, akkurat for deg, kan det være at du skal ha en annen medisin. Det kan kun utprøving gi svar på.

To til tre uker må du vente før du kan evaluere effekten. Husk at medisiner kun virker på panikkangst ved å ta bort nye anfall. "angsten for angsten" forsvinner ikke av medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...