Fru Luna Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 Jeg fikk i 1998 fjernet venstre eggleder og eggstokk på grunn av en vanncyste. Siden har jeg gjennomført to vellykkede svangerskap og har idag to flotte jenter med 16 måneders mellomrom. Sistemann ble født for 7 måneder siden. Jeg fikk satt inn spiral (vanlig kobberspiral) på 6 ukers kontrollen og fikk samtidig menstruasjonen tilbake. Den har siden det vært helt regelmessig. Jeg fullammer. Problemet mitt er at jeg er ekstremt plaget av premenstruelle spenninger - noe jeg ikke har vært tidligere, ihvertfall ikke i den grad jeg er det nå. Jeg blir fryktelig gretten, deprimert og har et voldsomt temperament til tider, noen som skremmer meg virkelig. Jeg synes hele tilværelsen blir fryktlig tung å takle, og det til tross for at jeg har to nydelige jenter og faktisk et veldig bra liv. PMS perioden er også veldig lang - slik det virker nå, har jeg en uke i måneden hvor alt er bra og jeg er glad og fornøyd og opplagt - dette er uken etter ferdig menstruasjon. Etter denne perioden er det på an igjen med ustabilt humør og psyke - noe som varer helt til jeg er ferdig med mensen igjen. Finnes det noen slags behandlig for dette? Blir veldig glad for alle gode råd som kan hjelpe meg ut av dette! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32958-pms/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. august 2001 Del Skrevet 9. august 2001 Dette ligger det så mye om her på doktoronline! Jeg pleier å svare at vi ikke har noe effektivt middel. P-pille med samme innhold i alle tabletter kan forsøkes, 'lykkepillen' er undre utprøvning og ser ut til å ha effekt, men vi vet enda ikke doseringen. Det er en del naturprodukter man kan forsøke, f.eks. nattlysolje. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32958-pms/#findComment-128881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.