Gå til innhold

kan utroskap i siste ende være positivt?

Anbefalte innlegg

Gjest ingeniøren71

Ser det er mange på diverse fora som skriver inn angående utroskap. Jeg vil fortelle en liten historie om meg, men vil først påpeke at jeg IKKE anbefaler noen å være utro mot sin kjære!!

Jeg er en mann som har vært gift i 8 år med et par små barn, og en kone jeg elsker over alt på denne jord. Jobben min innebærer en del reising, og jeg er ofte vekke et par dager av gangen.

En periode for tre-fire år siden hadde vi et nærmest dødt forhold, hvor vi var gode venner, men uten den sexuelle attraksjonen og lysten som man ønsker i et ekteskap. På en av mine turer med jobben gjorde jeg noe jeg fremdeles angrer på, selv om jeg dog har fortrengt det og ikke bruker energi på det lenger. Jeg hadde sex med en fremmed kvinne. Alt med beskyttelse.

Dagen etter gikk jeg nærmest i sammenbrudd, og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Ringte min lege sporenstreks da jeg kom hjem og lurte på om jeg skulle testes for sykdommer, men fikk beskjed om at dette ikke var nødvendig pga min vettige bruk av beskyttelse i all dumskapen.

Jeg slet psykisk med dette i lang lang tid, fikk ikke sove, hadde vanskeligheter med å konsentrere meg om jobben, klarte ikke annet enn å leve. Kona mi støttet meg gjennom det hele, selv om hun ikke visste grunnen til mitt psykiske sammenbrudd.

Konfererte meg med en familieterapeut som gav meg rådet å fortrenge det hele og aldri fortelle dette til min kone, da det ville ødelegge så mye og jeg tydeligvis angret og aldri ville gjøre noe lignende igjen.

Mitt poeng med denne historien, er at jeg fikk øynene opp for min kone, hvor fantastisk hun er. I dag, mange år etter, ser jeg fortsatt ikke på andre kvinner enn henne. Hun er mitt ett og alt, og vi har aldri hatt det bedre. Jeg har envidere innsett at alle kan gjøre feil, men om man lever for andre etter sine mistak, så kan man gjøre feilene til noe positivt.

Det hører også med til historien at jeg hadde sagt til min kone før vi giftet oss, at dersom hun gjorde et feilsted en gang i løpet av livet med meg og virkelig angret og det aldri ville skje igjen, så ville jeg ikke vite om det. Og sånn har jeg det den dag i dag. Hun har det også på samme måten.

Moralen er at gresset alltid er grønnest i egen hage, men bruk dine feil til noe positivt. Og for all del, ikke fortell til din kjære, dersom du gjør et mistak som du angrer på av hele ditt hjerte.

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Innlegget ditt er bra, i mange tilfeller er det riktig som du skriver, man kan risikere å ødelegge mye. Men dette generelle rådet du kommer med: "Og for all del, ikke fortell til din kjære, dersom du gjør et mistak som du angrer på av hele ditt hjerte." kunne du gjerne droppet. Noen kvinner og menn ønsker faktisk å vite så det får heller hver enkelt gjøre seg opp en mening om.

Gjest Fioletta

''Det hører også med til historien at jeg hadde sagt til min kone før vi giftet oss, at dersom hun gjorde et feilsted en gang i løpet av livet med meg og virkelig angret og det aldri ville skje igjen, så ville jeg ikke vite om det. Og sånn har jeg det den dag i dag. Hun har det også på samme måten.''

DU ville ikke vite om det, men det betyr faktsik ikke at din kone ikke vil vite om det! Det er noe annet om dere _begge_ var enige i dette.

Jeg mener det at alle har rett på å få vite at partneren har vært utro. Det skal være opp til partneren som har blitt bedratt til å avgjøre om forholdet er noe å satse videre på, ikke den som var utro.

trollemor;o)

''Det hører også med til historien at jeg hadde sagt til min kone før vi giftet oss, at dersom hun gjorde et feilsted en gang i løpet av livet med meg og virkelig angret og det aldri ville skje igjen, så ville jeg ikke vite om det. Og sånn har jeg det den dag i dag. Hun har det også på samme måten.''

DU ville ikke vite om det, men det betyr faktsik ikke at din kone ikke vil vite om det! Det er noe annet om dere _begge_ var enige i dette.

Jeg mener det at alle har rett på å få vite at partneren har vært utro. Det skal være opp til partneren som har blitt bedratt til å avgjøre om forholdet er noe å satse videre på, ikke den som var utro.

De har det jo kjempefint i dag... Hvorfor ødelegge et godt ekteskap ved å fortelle det? Han angret seg syk og kommer ikke til å gjøre det igjen.

trollemor;o)

Innlegget ditt er bra, i mange tilfeller er det riktig som du skriver, man kan risikere å ødelegge mye. Men dette generelle rådet du kommer med: "Og for all del, ikke fortell til din kjære, dersom du gjør et mistak som du angrer på av hele ditt hjerte." kunne du gjerne droppet. Noen kvinner og menn ønsker faktisk å vite så det får heller hver enkelt gjøre seg opp en mening om.

tror du de ville hatt det like bra i dag dersom han hadde fortalt det?

Det tror ikke jeg...

Annonse

Gjest sånn er det

De har det jo kjempefint i dag... Hvorfor ødelegge et godt ekteskap ved å fortelle det? Han angret seg syk og kommer ikke til å gjøre det igjen.

For noen av oss betyr det alt å vite hva vi faktisk lever i. Og det er mitt valg og mitt liv. Ingen velger bort det fra meg. Ikke så lenge jeg har gjort den jeg lever med oppmerksom på mitt ståsted.

Gjest Fioletta

Jeg mener det er mer naturlig å ha en avtale om at man _ikke_ skal si det dersom man har vært utro eller det motsatte. Så lenge partneren aldri har nevnt noe om at h*n ikke ønsker å vite det, så mener jeg at man skal fortelle det, uansett.

Jeg hadde blitt rasende hadde jeg fått vite at min kjære hadde holdt det skjult for å "skåne" meg.

Hvis du ikke ønsker å vite at h*n har vært utro, fortell det til din partner!

trollemor;o)

Jeg mener det er mer naturlig å ha en avtale om at man _ikke_ skal si det dersom man har vært utro eller det motsatte. Så lenge partneren aldri har nevnt noe om at h*n ikke ønsker å vite det, så mener jeg at man skal fortelle det, uansett.

Jeg hadde blitt rasende hadde jeg fått vite at min kjære hadde holdt det skjult for å "skåne" meg.

Hvis du ikke ønsker å vite at h*n har vært utro, fortell det til din partner!

Jeg vil ikke at han skal være utro.....

Jeg mener det er forskjell på å være utro over tid og på å drite seg ut en gang.

Men å ha en avtale om at manikke vil vite høres helt idiotisk ut- da er det bare å være utro, partneren vil uansett ikke vite det...

Jeg vil ikke at han skal være utro.....

Jeg mener det er forskjell på å være utro over tid og på å drite seg ut en gang.

Men å ha en avtale om at manikke vil vite høres helt idiotisk ut- da er det bare å være utro, partneren vil uansett ikke vite det...

''Men å ha en avtale om at man ikke vil vite høres helt idiotisk ut- da er det bare å være utro, partneren vil uansett ikke vite det...''

Mener du at alle egentlig har lyst til å være utro, da? Jeg vil påstå at det er noe alvorlig galt med enten personens moral eller forholdet hvis det eneste som hindrer en i å være utro er frykten for konsekvensene og partnerens reaksjon.

Å være trofast er en selvfølge når man virkelig elsker noen, ikke en plikt eller tvangstrøye.

''Men å ha en avtale om at man ikke vil vite høres helt idiotisk ut- da er det bare å være utro, partneren vil uansett ikke vite det...''

Mener du at alle egentlig har lyst til å være utro, da? Jeg vil påstå at det er noe alvorlig galt med enten personens moral eller forholdet hvis det eneste som hindrer en i å være utro er frykten for konsekvensene og partnerens reaksjon.

Å være trofast er en selvfølge når man virkelig elsker noen, ikke en plikt eller tvangstrøye.

'''Mener du at alle egentlig har lyst til å være utro, da? Jeg vil påstå at det er noe alvorlig galt med enten personens moral eller forholdet hvis det eneste som hindrer en i å være utro er frykten for konsekvensene og partnerens reaksjon.''

Enig.

Det som har avstått meg fra å være utro er ikke frykt for at mannen hadde fått vite at jeg hadde vært utro - det er tilstrekkelig at jeg selv hadde visst om det.

Gjest ingeniøren71

Min kone fortalte meg at hun var utro i et tidligere forhold og hadde det helt jævlig med det, men at hun ikke fortalte det til vedkommende for å skåne ham, da det ikke ville skje igjen.

Jeg har ikke noensinne tenkt tanken på en annen kvinne, og vet med meg selv at jeg aldri under ingen omstendigheter ville vært utro igjen. Jeg vet ikke om det hjelper at det ikke var samleie involvert den gangen tilbake i tid for mitt vedkommende, men for meg er det litt viktig.

Jeg tror personlig ikke jeg hadde fått øynene mine opp for min kone på samme måte om det ikke hadde skjedd den gangen vi slet så veldig.

Hadde det jævlig i mange måneder, men etter mange konsultasjoner i terapi har jeg lagt det hele bak meg. Min kone er lykkelig, jeg er lykkelig og vi har verdens beste barn.

vi hadde ikke vært like lykkelige om det ikke hadde skjedd, og ikke om jeg hadde fortalt for å lette egen samvittighet.

Annonse

Utroskap er utilgivelig, men jeg vet om liknende historier som din, hvor faktisk utroskapet har gjort forholdet sterkere.

Jeg vil aldri nbefle noen å være utro, og jeg er ikke bastant p at at skal holdes skjult. Enkelte som er utro, er noen drittsekker, kvinner og menn, andre sliter kanskje psykisk og søker dermed annerkjennelse hos andre for å bekrefte seg selv.... Og noen gjør en tabbe,som de angrer oppriktig på og som fører til at de får opp øynene for hva de har hjemme.

Personlig ville jeg i ditt tifelle ikke visst det, om du var min mann. For om du hadde fortalt meg om utroskapen, ville tankene kvernet om handlingen. Og da hadde mye blitt ødelagt fra min side. Men i dette tilfellet, ville jeg ikke hatt vondt av det jeg ikke visste. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...