Gå til innhold

NHD- hjelp, er sliten

Anbefalte innlegg

Gjest nightrider9

Jeg har det vanskelig for tiden. Tar 100 mg seroquel på kvelden, men etter bare 3 - 4 timer våkner jeg og har store problemer med å sove igjen. Har diagnose blandet pf med paranoiditet, ustabilitet, noe umodenhet med depressive perioder. Men jeg har aldri vært så utslitt som jeg er nå. Den siste tiden har vært preget av mange ytre påkjenninger, angstanfall, fortvilelse og jeg får ikke til å slappe av. Er redd det kan bli så mye at jeg kan gjøre noe dumt. Og det skal ikke mye til nå. Har perioder hvor jeg vil skade meg og prøver da å finne på alle mulige slags metoder å skade meg på, men jeg tør ikke si så mye om det til legen min. Har blitt kjørt til legevakta av politiet noen ganger pga fare for at jeg kunne skade meg alvorlig eller ta livet mitt. Hva gjør en lege normalt sett hvis en pasient forteller det jeg forteller deg? Hva slags behandling kan anbefales? Har forsøkt flere typer antidepressiva uten at det hjelper, men det gjør antipsykotikum. Hvorfor er det slik? Takker mye for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329640-nhd-hjelp-er-sliten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Nightrider9

Jeg kan se du sliter veldig nå,jeg synes så absolutt att du skal snakke med legen din om dette du betror oss her inne.

Legen er din kontakt med hjelpeapparatet,men med dine problemer bør du utredes nærmere,men siden du har en diagnose eller flere så er du kanskje godt nok utredet. Men du vil nok ha godt av å snakke med noen for å få lettet litt på trykket.

Legen kan henvise deg til dps fks.

Og til ditt spørsmål om hva legen kan gjøre når du er i fare for å skade deg selv er selvfølgelig å legge deg inn,men har av erfaring sett att det skal rellativt mye til før det skjer.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329640-nhd-hjelp-er-sliten/#findComment-2757264
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du har blandede problemer. For de paraniode trekkene vil AP som Seroquel hjelpe. Den virker også antidepressivt og hjelper på søvn. Jeg tror dosen er for liten. Jeg tror du skulle brukt 2-300 mg.

For din ustabilitet er poliklinisk behandling, regelmessig og over noe tid det som skal til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329640-nhd-hjelp-er-sliten/#findComment-2757267
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...