Gå til innhold

uregelmessig mensturasjon

Anbefalte innlegg

Gjest LittAnspent!

Hei! Jeg er en kvinne på 27 år. jeg har et barn på 4 år. i april 08 hadde tok jeg en abort (uke7). Jeg har siden jeg var 15 år gått på forskjellige p-piller. startet pga sterke menstrasjonssmerter.Jeg har også veldig sterk utflod i mellom mensen. ( så gale at undertøyet mitt blir bleket) De første pillene het trionetta, gikk så over på jasmin pga ubehag ved bivirkningene på trionetta.(la på meg 8 kg) etter dette skifte,begynte mensen å bli litt uregelmessig. Sluttet på all prevansjon da jeg var 20år, på grunn av blødninger som kom og gikk uten system...eks blødning i 7 dager, pause i 14 dager, blødninger igjen i 13 til 17 dager. Ble gravid 2 år etter jeg sluttet på jasmin. Etter fødselen blødde jeg i 6 uker konstant, deretter kom mensen aldri på tide. Den er alltid for sen, alt fra 2 til 4 uker etter forventet. Ble desverre gravid, og måtte avslutte dette svangerskapet. Etter en lenger periode med blødninger i forbindelse med denne aborten fikk jeg utskrevet prevensjon. Først fikk jeg "nueva", p-ringen. den var veldig ubehagelig på grunn av at jeg har veldig vond og øm livmorhals etter fødselen. Men prøvde disse ringene i 5 måneder. Mensen kom like uregelmessig fortsatt. Gikk igjen til legen og fikk da resept på p-plaster. Gikk på de 6 måneder (3 uker med plaster,1 uke uten) Mensen kom aldri når den skulle,så jeg gav opp hele opplegget. Nå er det veldig vanskelig for meg at mensen ikke kommer når den skal. Den kommer alt etter 2-6 uker etter at den er forventet.Jeg har prøvd å kjøpe graviditetstester for å se om problemet ligger i tankene mine,men dette virker ikke. Går i opptil 6 uker å "kjenner etter" om jeg får vondt eller om jeg tror den har kommet.... Hjelp meg!! Hva kan dette være, og hva bør jeg gjøre???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329644-uregelmessig-mensturasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

P-pille og p-ring skal normalt gi helt regelmessige menstruasjoner fordi de ’overstyrer’ evt hormonforstyrrelser. Hvis det er forandringer på livmorhalsen som er ganske vanlig hos kvinner i fruktbar alder, kan det fortsatt bli blødningsforstyrrelser med p-pille. Du bør derfor få en skikkelig sjekk av livmorhalsen. Det er mulig at du skal bli henvist til gynekolog som kan foreta kolposkopi (en spesiell undersøkelse av livmorhalsen). Jeg håper at dette kan avklare situasjonen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...