Gå til innhold

Deppa?

Gjest Tenker for mye

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hoggormen

At man hangle kan ha mange grunner, blant de depresjon. Men da er det andre ting inni bildet også. Typiske ting som dårlig matlyst, svart tankegang, tristhet og/eller likegyldighet, tap av interesse og evne til å føle glede over ting man egentlig liker, tanker om døden og eventuelt selvmordstanker.... Søvnproblemer er også svært vanlig.

Føler jeg treffer meg selv nå.... Og jeg også hagler og føler meg dirkete fysisk dårlig når jeg har en depressiv periode. Eneste som hjelper er å få seg litt frisk luft. Lettere sagt enn gjort, men selv bare en liten tur kan hjelpe selv om dørstokkmila er som å klatre opp Kjærag.

Uansett. Hvis du plages og vil finne t av hvorfor du føler deg slapp, så ta deg en tur til fastlegen. Denne vet hvilke spørsmæl hn skal stille.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329651-deppa/#findComment-2757355
Del på andre sider

Gjest Tenker for mye

At man hangle kan ha mange grunner, blant de depresjon. Men da er det andre ting inni bildet også. Typiske ting som dårlig matlyst, svart tankegang, tristhet og/eller likegyldighet, tap av interesse og evne til å føle glede over ting man egentlig liker, tanker om døden og eventuelt selvmordstanker.... Søvnproblemer er også svært vanlig.

Føler jeg treffer meg selv nå.... Og jeg også hagler og føler meg dirkete fysisk dårlig når jeg har en depressiv periode. Eneste som hjelper er å få seg litt frisk luft. Lettere sagt enn gjort, men selv bare en liten tur kan hjelpe selv om dørstokkmila er som å klatre opp Kjærag.

Uansett. Hvis du plages og vil finne t av hvorfor du føler deg slapp, så ta deg en tur til fastlegen. Denne vet hvilke spørsmæl hn skal stille.

Kjenner meg igjen i mye der. Fikk spørsmål i dag om jeg var deprimert men jeg vet ikke helt hvordan det er å være deprimert,har slitt med helt andre ting tidligere,mest angst. Har ikke angst lenger. Føler meg fysisk dårlig jeg også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329651-deppa/#findComment-2757406
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Du undertegner med "tenker for mye".

Tenker du da problemer og bekymringer? I så fall er det ikke rart at du blir sliten og lei. Mye grubling er ikke sunt. Ofte tar bekymringer stor plass- og når det kommer til stykke så viser det seg at det ikke var noe å bekymre seg over.

Mye grubling gjør at man blir "innover-fokusert" som egentlig ikke er så sunt... Klarer du være "utover-fokusert" ? Å se glede i sola der ute, og det at fuglene kvitrer så pent. Kan du sitte i hagen å bare nyte lydene ute? Sånne natur-lyder er rene terapien- i forhold til bråkete TV lyder ala cartoon network (eller noe sånt).

Klarer du og glemme dine bekymringer og fokusere på et artig blad? eller en tur med ei venninne?

Slike ting kan løfte humøret og hjelpe både deprimerte og friske, tror

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329651-deppa/#findComment-2757646
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tenker for mye

Du undertegner med "tenker for mye".

Tenker du da problemer og bekymringer? I så fall er det ikke rart at du blir sliten og lei. Mye grubling er ikke sunt. Ofte tar bekymringer stor plass- og når det kommer til stykke så viser det seg at det ikke var noe å bekymre seg over.

Mye grubling gjør at man blir "innover-fokusert" som egentlig ikke er så sunt... Klarer du være "utover-fokusert" ? Å se glede i sola der ute, og det at fuglene kvitrer så pent. Kan du sitte i hagen å bare nyte lydene ute? Sånne natur-lyder er rene terapien- i forhold til bråkete TV lyder ala cartoon network (eller noe sånt).

Klarer du og glemme dine bekymringer og fokusere på et artig blad? eller en tur med ei venninne?

Slike ting kan løfte humøret og hjelpe både deprimerte og friske, tror

Har hatt en fin dag inntil jeg kommer hjem og åpner et brev som låg i posten,stort nederlag! Dette er ikke rettferdig! Kabom! Nå sank jeg virkelig sammen!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329651-deppa/#findComment-2757802
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...